ارسال کلیپی از گوسفندی که در زیر انبوهی از خاک دفن شده است دروغ محض است


ساعت: 08:03
تاریخ انتشار: 06/05/1401
کد خبر: 1892818

واکنش استانداران شمال سیستان و بلوچستان به خبری در فضای مجازی؛

پس از انتشار کلیپی در فضای مجازی که گوسفندان را در زیر انبوه خاک به دلیل طوفان شدید نشان می داد، استانداران شمال سیستان و بلوچستان آن را تکذیب کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصرهامون ، پس از انتشار کلیپی در فضای مجازی از دفن گوسفندان زیر تلی از خاک بر اثر وقوع طوفان شدید گرد و غبار در شمال سیستان و بلوچستان و دوباره آن. – با انتشار این موضوع در شبکه های اجتماعی باعث آزرده شدن احساسات و عواطف مردم و تشویش اذهان عمومی شد.

اگرچه وزش بادهای 120 روزه که اکنون به 180 روز می رسد و پراکندگی ریزگردها در هوای منطقه همه ساله در این ایام، مردم پنج شهرستان سیستان از جمله هامون، هیرمند، زابل را با مشکلات جدی مواجه کرده است. ، ضحک و نیمروز و باعث امراض چشم می شود. و خروجی برای مردم منطقه شد.

خشکسالی در شمال استان و به دنبال آن خیزش گرد و غبار، تهدیدی برای کل منطقه سیستان است و شاخص کیفیت هوا را به شدت کاهش می دهد و دید گاهی به 100 متر می رسد تا مردم از این رنج مداوم رهایی یابند.

این موضوع باعث شد تا خبرنگار ما برای بررسی صحت ماجرا و شنیدن صحت ماجرا از زبان استانداران سیستان با استانداران استان سیستان گفت و گو کند.

تکذیب کلیپ ارسالی از سوی استانداران سیستان

حسن دهمرده بخشدار زهک در گفتگو با خبرنگار ما گفت: با توجه به شدت طوفان شن در منطقه و مشکلات ایجاد شده، کلیپ ارسال شده مربوط به بخشداری زهک نبوده و صحت ندارد.

شهر هامون رودخانه ندارد

محمد حاجی حسینی فرماندار هامون نیز گفت: با توجه به اینکه در کلیپ ارسال شده رودخانه و آب دیده می شود و در منطقه حفاظت شده هامون رودخانه وجود ندارد، کلیپ ارسال شده به شهرستان هامون نسبت داده نمی شود. و درست نیست


هیرمند آب ندارد، دستگاه گردش خون منطقه است

میشم برازنده فرماندار شهرستان هیرمند در گفتگو با خبرنگار ما گفت: با توجه به اینکه در محدوده شهرستان هیرمند این میزان آب وجود ندارد و همه جا خشک و بی آب است، به دلیل شدت زیاد علف و گرد و غبار وجود ندارد. طوفان در منطقه است اما در این میزان خشکسالی کلیپ ارسال شده مربوط به شهرستان هیرمند نیست و صحت ندارد.

درست نیست

حبیب راهداری والی نیمروز در گفتگو با خبرنگار ما گفت: کلیپ درج شده در فضای مجازی به دلیل حجم زیاد خاک و طوفان شن مربوط به شهرستان نیمروز نبوده و صحت ندارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید