اروپایی ها فهمیدند که تحریم بهایی دارد


ساعت: 21:55
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۱۳
کد خبر: 1901460

معاون سیاسی وزیر امور خارجه گفت: سال ها تصور می شد کشورهایی مانند ایران باید تاوان تحریم ها را بپردازند، حالا اروپایی ها متوجه شده اند که تحریم ها هم هزینه دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ پس از سفر رسمی علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه در مجارستان، جمعی از مدیران شرکت های مجارستانی با وی دیدار و نظرات خود را برای گسترش روابط اقتصادی مجارستان و ایران تشریح و تمایل خود را برای فعالیت بیشتر در این زمینه اعلام کردند. بازار بزرگ تجاری و اقتصادی ایران اعلام کردند و گفتند: زمینه های خوبی برای همکاری های دوجانبه بین دو کشور در همه زمینه ها به ویژه انرژی، کشاورزی، پزشکی و مدیریت آب وجود دارد.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان نیز در این نشست با توجه به ادامه جنگ در اروپا و تهدید امنیت انرژی در این منطقه از جهان اظهار داشت: سال ها بر این باور بود که کشورهایی مانند ایران باید بهای تحریم ها را بپردازند، اروپایی ها اکنون متوجه شده اند که تحریم ها نیز هزینه دارد و اگر در سیاست های یکجانبه خود تجدید نظر نکنند، باید بهای اعمال تحریم ها را با افزایش تورم و به خطر انداختن امنیت انرژی بپردازند.

باقری افزود: ایران آمادگی دارد ظرفیت بالفعل و بالقوه خود را با سایر تامین کنندگان انرژی برای بازگرداندن امنیت انرژی به بازار به اشتراک بگذارد.

دیدگاهتان را بنویسید