قطعه ای از عبدالحمید اهل سنت با رمز حمایت از سوت بهایی/ضد انقلاب و سخنی برای امام جمعه مسجد مکه مکرمه


ساعت: 22:46
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۰/۱۰
کد خبر: 1921180

امام جمعه مسجد مکی زاهدان که در خطبه های نماز جمعه مهر خود سعی در تحریک مردم دارد، این بار به حمایت از جریان بدعت بهائیت آمده است؛ جریانی که علمای برجسته اهل سنت نیز آن را باطل می دانند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عبدالحمید هر هفته با موضوعی جدید سعی در برانگیختن احساسات جوانان دارد. وی این بار در بخشی از خطبه های نماز جمعه قانون اساسی را ضعیف دانست و برای بهائیان ایران حق و حقوق قائل شد.

امام جماعت مسجد مکی در سخنان این هفته خود در نماز جمعه ابتدا یکی از آرزوهای خود را اینگونه بیان می کند: برای مردم ایران سعادت اخروی آرزو می کنم که مردم رضای خدا را داشته باشند.

عبدالحمید ادامه می دهد: «من فقط آخرت را برای تو نمی خواهم، فقط دنیا را هم نمی خواهم. بلکه سعادت مردم در دنیا و آخرت آرزوی من است».

در بخش‌های دیگر خطبه‌های خود می‌فرماید: هر جا بروید دینی بهتر از اسلام نمی‌یابید.

عبدالحمید اما به بحث در مورد حقوق شهروندی ادامه داد و سخنانی را بیان کرد که حتی با فقه بزرگان اهل سنت نیز در تضاد بود. وی می گوید: اگر نسل های گذشته مذاهب مانند بهائیت مرتد تلقی می شوند، این تصمیم نباید به نسل جدید هم کشیده شود و نباید مورد تبعیض قرار گیرند.

در همان زمان علمای اهل سنت رسماً نظر خود را در مورد ارتداد بهائیان و بهائیان اعلام کردند. شیخ جدالحق علی جدالحق یکی از برجسته ترین شیوخ الازهر مصر در بیانیه ای صریح می گوید: «بهائیت دین دروغینی است که نه تنها اسلام را رد می کند، بلکه ربطی به مسیحیت و یهودیت ندارد. بهائیت گروهی است که تابع صهیونیسم بین المللی است و مأموریت دارد برنامه های جنایتکارانه خود را در کشورهای اسلامی و عربی اجرا کند. و دلیل آشکار آن، پذیرش حیفا به عنوان قبله بهائیان است» (مرعشی، سید ملک محمد، اباحه اهل سنت، ص 46، تهران، نشر راه نیکان، چاپ اول، 1389ق.)

رشید رضا یکی دیگر از علمای برجسته اهل سنت نیز فرقه های نوظهور و بدعت گذار مانند بابیت و بهائیت در ایران و قادیانیه/احمدیه در هند را طبق گفته ها و ادعاهای رهبران خود فرقه هایی خارج از اسلام می نامد که همه پیروان آنها مرتد هستند. و اعتقادات آنها از هر دین یا فرقه دیگری که اسلام را اعلام کرده مضرتر است. (تفسیر القرآن، ج 9، ص 135؛ المنار، ج 7، ج 9، جمادی الاولی 1322، ص 355-353).

علمای اهل سنت ایران نیز مخالف جریان بهائیت هستند و پیروان آن را منحرف می دانند.

به عنوان مثال، ماموستا ممد کلشی نژاد، امام جمعه ارومیه معتقد است: «امروز دشمنان اسلام هر لحظه سعی می کنند تیرهای قدرتمند خود را به سوی جوانان پرتاب کنند تا آنان را مسموم کرده و از دین دور کنند و بهائیت و شیطان پرستی را جایگزین دین کنند. “

از سوی دیگر اظهارات امام جمعه مسجد مکی مورد پسند رسانه های ضد انقلاب قرار گرفت و از روز جمعه در محافل آنها بازتاب داشت.

بی‌بی‌سی فارسی، کانال بهائی منوتو، رادیو فردا و رسانه‌های صهیونیستی عربستان اینترنشنال، با وجود اینکه از سخنان عبدالحمید استقبال کردند، ساعت‌ها آن را تحلیل کردند تا ثابت کنند که حقوق بهاییان در ایران رعایت نمی‌شود.

اما سخنان عبدالحمید در مورد بهائیان یک سابقه ایجاد کرد، او قبلاً با کنار هم قرار دادن پیروان ادیان آسمانی مانند مسیحیت و فرقه باطل بهائیت، خواستار برابری آنها شده بود. «بهائیان، دراویش، مسیحیان، مذاهب اقوام مختلف و مذاهب کشوری که با ما انسانیت و وطن مشترک دارند، باید یکسان تلقی شوند».

عبدالحمید از یک سو به فکر آخرت مسلمانان بود و از سوی دیگر از حقوق بهائیت دفاع می کرد و اعتقادات میرزا حسینعلی بها (بنیانگذار فرقه بهائیت) بود. بر این اساس که با ظهور او و همچنین علی محمد باب، شریعت اسلام منسوخ شد و دوران پیامبر اسلام (ص) به پایان رسید.

او معتقد بود که خداوند بارها به زمین آمده و در باب و او مجسم شده است.

از نظر بهائیت و شرع ازدواج با دختر و خواهر و سایر خویشاوندان و اموری مانند ادرار و مدفوع و سگ و خوک و غیره جایز است. پاک اعلام می شوند.

منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید