از برافراشتن پرچم چین بر روی برج آزادی تا بی ادبی سفیر روسیه؛ چرا دولت ساکت است؟

از برافراشتن پرچم چین بر روی برج آزادی تا بی ادبی سفیر روسیه؛  چرا دولت ساکت است؟

روز جدید چند روز پس از ادای احترام رسانه ها به سفیر روسیه در تهران در مقابل بنای یادبود گریبایدوف، سفیر ترور شده دربار روسیه تزاری در کشورمان و اعتراضات فراوان به این اقدام غیرعادی، وزارت خارجه کشورمان هنوز واکنشی نشان نداده است. به حادثه!

از سال 1207، سال خیانت و ترور گریبایدوف توسط مردم تهران، این اولین بار است که سفیر روسیه مورد تجلیل رسانه ای قرار می گیرد.

چند روز پس از ادای احترام رسانه ها به سفیر روسیه در تهران در مقابل بنای یادبود گریبایدوف، سفیر ترور شده دربار روسیه تزاری در کشورمان و اعتراضات فراوان به این اقدام غیرعادی، وزارت خارجه کشورمان هنوز واکنشی نشان نداده است. به حادثه!

برافراشته شدن پرچم چین بر برج میدان آزادی تهران در آستانه دهه فجر انقلاب اسلامی اگرچه اعتراض شدید مردم و رسانه ها را برانگیخت، اما متاسفانه واکنش وزارت امور خارجه کشورمان را در پی نداشت. شهرداری تهران با توضیحات خود به طور غیرمستقیم به نادرست بودن پرونده چینی ها اعتراف کرد و بلافاصله این نقش حذف شد، اما پرونده روسیه نه تنها از سوی سفیر این کشور عذرخواهی نشد، بلکه هیچ اقدامی از سوی مقامات ذیربط علیه وی صورت نگرفت. کشور ما.

قابل ذکر است که این اولین بار از سال 1207، سال خیانت و ترور گریبایدوف توسط مردم تهران است که سفیر روسیه به خود اجازه می دهد از رسانه های مردم ایران قدردانی کند. ممکن است طی سال‌ها، سفیر یا کارمندان سفارت روسیه در تهران با گریبایدوف با احترام یا هر اقدام دیگری برخورد کرده باشد، اما مهم این است که در صورت ترک سفارت، او سفارت را ترک نکرده است. چنین اقداماتی بدون واسطه و نادیده گرفته می شود، اما آنچه غیرقابل قبول است وساطت آن عمل است. افکار عمومی جامعه ما نیز رسانه ای شدن اقدامات سفیر روسیه را رد کرده و نسبت به آن واکنش نشان دادند.

اینکه سفیر روسیه به خود اجازه داده اقدامات خود را در رسانه ها پوشش دهد حکایت از گستاخی هایی دارد که در ماه های اخیر شاهد نمونه هایی از انواع رفتار روسیه با مقامات ایرانی هستیم. به همین دلیل است که مردم انتظار دارند از وزارت امور خارجه واکنش نشان دهند، از سفرای روسیه و چین واکنش نشان دهند تا بفهمند ایران تحت جمهوری اسلامی با ایران قبل از انقلاب متفاوت است و مردم ایران هرگز از هیچ نیرویی رنجیده نخواهند شد. غربی یا شرقی. تحمل نخواهند کرد.

وزارت امور خارجه باید به این گونه مسائل پاسخ مناسبی بدهد تا اولاً بی ادبی نشود و ثانیاً مردم و رسانه ها احساس تکلیف نکنند و روی صحنه نروند. مقامات وزارت خارجه می توانند به شیوه خود با چنین بی ادبی برخورد کنند و از بی ادبی بیشتر خارجی ها جلوگیری کنند. انفعال وزارت امور خارجه در مقابل گستاخی سفارتخانه های خارجی به هیچ وجه به نفع کشور نیست.

دیدگاهتان را بنویسید