از تعیین داماد نماینده تا دخالت برای تعیین اقوام!

روز جدید : گزارش ها و اسناد واصله حاکی از دخالت چند تن از نمایندگان مجلس خوزستان در پرونده های اجرایی، انتصابات و فشار برای انتصاب بستگان آنها به مراکز اجرایی استان خوزستان است.

بر اساس گزارش های دریافتی از دیدارنیوز، سید کریم حسینی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در تلاش است تا از جایگاه خود به عنوان نماینده برای تحمیل انتصابات و استخدام های قومیتی به مدیران، به شرط مقاومت در برابر این افراد غیر مرتبط استفاده کند. مطالبات .

اعتراض فعالان اجتماعی و رسانه ها به این نماینده مجلس مبنی بر اینکه وی حق دخالت در انتصابات قانونگذار و نظارت را ندارد، واکنش وی را در توییتر برانگیخت.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: ما در انتصابات دخالتی نداریم، اما تبعیض و بی عدالتی را هم برنمی داریم.

وی در همین توئیت خطاب به شهردار اهواز گفت: آقای شهردار چند شهردار مناطق هشت گانه، مدیران 15 سازمان و برخی مدیران میانی و معاونین از جوانان انقلابی، توانمند و پاک عرب اهوازی هستند؟

بحث مشارکت نمایندگان مجلس در انتصابات نقل و انتقالات محافل رسانه ای و فعالان سیاسی و مردمی سال هاست که مطرح بوده و واکنش های اخیر فعالان اجتماعی خوزستان و همچنین پاسخ سید کریم حسینی در توییتر موید این تحلیل است; در اینجا هم که نماینده اهواز از شهردار اهواز انتقاد می کند، انتظار می رود شهردار اهواز در شفافیت در تشخیص قانونی یا قومی بودن درخواست آقای حسینی کمک کند.

این فقط نیست. شایعات و احادیث زیادی پشت سر یکی دیگر از نمایندگان خوزستان وجود دارد مبنی بر اینکه عبدالله ایزدپناه که ریاست مجمع نمایندگان استان خوزستان را نیز برعهده دارد، ضمن دخالت در بسیاری از انتصابات، داماد خود را به عنوان معاون آموزش و پرورش عشایری استان منصوب کرده است. مداخلاتی که مغایر با دستور مقام معظم رهبری مبنی بر عدم دخالت نمایندگان در انتصابات و امور اجرایی است.

بر اساس همین گزارش ها، رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان که به همراه 17 نماینده دیگر استانی طبیعتاً باید مصوبات و لوایح مجلس را برای ایجاد اشتغال و کمک به معیشت مردم پیگیری کند، متاسفانه اقدام به استخدام و انتصاب نزدیکان خود کرده است.

هرچند وضعیت آموزش و پرورش خوزستان از جهاتی اسفبار است، اما به نظر می رسد به جای تمرکز بر حل مشکلات آموزش و پرورش و نظارت بر امور مربوطه و دستگاه های اجرایی، وقت خود را صرف انتصاب بستگان و دخالت در پرونده های اجرایی می کنند.

دولت سیزدهم با شعار حذف عوامل شرایط فعلی روی کار آمد اما به گفته یک منبع آگاه در دیدارنیوز، ایزدپناه به جای چاره اندیشی برای ارتقای فرهنگ استان، از یکی از معاونان مدیرکل حمایت کرد. «آ.پ.») آموزش و پرورش کنونی و جایگاه استان در برخی شاخص ها؛ با فشار بر رئیس «آپ» قصد دارد وی (مدیر کل مذکور) را حفظ کند.

دیدگاهتان را بنویسید