از تنش مالی در شهرداری خارج شدیم/بازگشت 16 هزار میلیارد تومانی به شهرداری


ساعت: 21:22
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۴/۲۱
کد خبر: 1882706

شهردار تهران با اشاره به اینکه امروز به فضل الهی 10 ماه از پایداری شهرداری می گذرد و این ثبات با ایجاد خزانه واحد و تجمیع حساب ها حاصل شد، گفت: از استرس مالی خارج شده ایم. در شهرداری

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا زاکانی شهردار تهران در نشست با روسای دانشگاه های مطرح کشور که به میزبانی دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار داشت: تمام تلاشی که در این 10 ماه و 10 روز انجام شده است. که ما در شهرداری تهران کار می کنیم. آن را به چند قسمت تقسیم کرده ایم که شامل دوره پایداری 6 ماهه، دوره فعالیت کوتاه مدت یک ساله، دوره فعالیت اقدام شهری 1.5 ساله و در نهایت تثبیت فعالیت ها در سال پایانی است.

شهردار تهران افزود: افق 10 ساله ای در پیش روی مدیریت شهری است تا تهران به عنوان بزرگترین کلان شهر غرب آسیا به شهر نمونه تبدیل شود و نقش ویژه ای ایفا کند.

زکانی ادامه داد: از ابتدای کار در شهرداری به دنبال تثبیت شرایط بودیم و امروز بحمدالله 10 ماه از پایداری شهرداری می گذرد و این ثبات با ایجاد خزانه واحد و حساب های تلفیقی حاصل شد. . سپس به شورای شهر اعلام کردیم که استرس مالی نداریم.

وی بیان کرد: برای امسال 60 هزار میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته ایم که در 3 سطح برنامه ریزی شده است. 485 پروژه نیز در این راستا برنامه ریزی شده است.

شهردار تهران گفت: کارهای زیادی برای تهران انجام شد و رویکرد ما تشکر از همه کسانی است که کار و اقدامات خوبی انجام داده‌اند.

زاکانی در ادامه با تشریح چالش های جدی تهران گفت: تهران دچار فرسایش است و این فرسایش یک پنجم پایتخت را در بر می گیرد و همچنین 3 گسل فعال در تهران وجود دارد.

وی تصریح کرد: برای ایجاد چهره ای جدید از شهر تهران به دنبال بارگیری قطعات (قطعه زمین) در حدود 325 ایستگاه مترو هستیم که از این تعداد 143 ایستگاه در شعاع 800 متری در حال حاضر فعال است. این یعنی 50 درصد از شهر مانند ایمنی، ترافیک، مسکن و غیره به روز می شود.

شهردار تهران با اشاره به کمبود یک میلیون واحد مسکونی در تهران افزود: اردوگاه مسکن جهاد در تهران ایجاد شد که ساخت 180 هزار واحد مسکونی در سال در آن پیگیری می شود و با پیش بینی سازوکارهایی که به دنبال آن هستیم. مسکن برای جوانان

تهدیدها ادامه داد: ما خود را موظف به حل مشکل مسکن اساتید دانشگاه می دانیم و باید به این نکته اشاره کنم که برای 10 ماه مسئولیت در شهرداری اساس کار ما این بود که مسئولیت خود را بپذیریم و اگر سازمانی در کارها کوتاهی کند بخشی از آن است. بار نیز باید برداشته شود.

وی بازطراحی شهر را بر اساس مدار حمل و نقل در محور تمدن ایرانی – اسلامی عنوان کرد و گفت: ده ها هکتار از اراضی مناطق 4، 13، 20، 22 و 19 رنگی است که در داخل شهر تهران است. در حال تبدیل شدن به یک کارگاه و کارخانه است.

زاکانی با اشاره به امضا و تنظیم تفاهم نامه همکاری با وزارتخانه ها و نهادهای انقلابی ادامه داد: شهرداری بدهی دارد و بدهکار است اما تهران و کلانشهرها گنج هستند و ما در مدیریت شهری پایتخت راه خود را مشخص می کنیم. هر دو جهت مشارکت و بهره وری .ما دادیم. ما در این راستا نوع حکومت خود را حکمرانی مشارکتی تعریف می کنیم و خود را برادر وزارتخانه می دانیم و این برادری تعهد خدمت به مردم است.

وی ادامه داد: در سطوح پایین همکاری با نخبگان و موثرترین ها کار می کنیم و از نظر مدیریتی به شدت احساس می کنیم که به افراد دانا نیاز داریم و این درک را در بعد «نیاز» و خواسته خود داریم. این است که .برای کمک به این درک و فهم است.

تهدیدها ادامه داد: با راه اندازی تیم حقوقی جدید در شهرداری تهران طی 10 ماه بیش از 16 هزار میلیارد به شهرداری بازگردانده شد. به عنوان مثال از 49 مشارکتی که شهرداری در گذشته انجام داده، شهرداری در 48 مورد شکست خورده و همه این پرونده ها در دست بررسی است. بنابراین تنها در یکی از آنها 4 هزار میلیارد تومان ایجاد شد.

وی تصریح کرد: خود را موظف می دانیم که همکار و دستیار خوبی برای مجموعه ها باشیم و امروز «من» نیست و همه «من» «ما» هستیم.

تهدیدها ادامه داد: هر هفته 17 تا 18 پرونده به کمیسیون ماده 5 ارائه می شود که قابل مقایسه با گذشته نیست. به عنوان مثال، منطقه بندی به 17 نقطه تغییر یافته است تا مناطق آسیب دیده به گل تبدیل شوند.

تامین مسکن جوانان دانشگاهی، نظام پرداخت، توجه به علوم اجتماعی و جانمایی پارک علم و فناوری از جمله مواردی بود که رؤسای دانشگاه های مطرح کشور به بیان دغدغه های خود پرداختند.

در نهایت از علیرضا زاکانی شهردار تهران با اهدای لوح تقدیر شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید