جزئیات جدید اختلاس 20 هزار میلیارد تومانی در شهرداری تهران / دستگیری 4 نفر

جزئیات جدید اختلاس 20 هزار میلیارد تومانی در شهرداری تهران / دستگیری 4 نفر

مصطفی میرسلیم از پرونده 20 هزار میلیارد تومانی فرد دستگیر شده در دفتر شهردار تهران خبر داد و گفت: این فرد هنگام دستگیری اسلحه کشیده بود. این در حالی است که مدیران شهرداری مدعی هستند فساد 20 هزار میلیارد تومانی در دوران مدیریت محمدبکر کلیباف در شهرداری تهران با تلاش شهردار رفع شده است. ادعایی که نیاز به بررسی دارد و متاسفانه به دلیل عدم شفافیت در دوره ششم مدیریت شهری نمی توان با قاطعیت در مورد آن صحبت کرد.

حمامیخان نوشت: مهدی عباسی، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران ابتدا از دستگیری دو نفر قبل از ۱۴۰۲ و یکی از کارکنان دفتر علیرضا زاکانی در صحن علنی شورای شهر تهران خبر داد. اما عبدالمطر محمد هانی، سخنگوی شهردار تهران به انتشار این خبر واکنش نشان داد و پاسخی برای برخی رسانه ها (نه همه رسانه های منتشر کننده این خبر) که اکثرا اصلاح طلب بودند، ارسال کرد. اما در این پاسخ به موضوع دستگیری اشاره ای نمی کند و تنها به برشمردن اقدامات شهرداری بسنده می کند. علیرضا نادعلی، سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در خصوص جزئیات این دستگیری گفت: بر اساس اطلاعاتی که از مراجع نظارتی دریافت کردیم، اتفاقی که افتاده تخلف شخصی بوده و دفتر شهردار تهران با این موضوع برخورد کرده است. این شخص و دستگیرش کردند . آنها آن را به مقامات نظارتی ارائه کردند.»

از خرید اسلحه تا آزادی

علیرضا زاکانی، شهردار تهران درباره این پرونده گفت: «اگر فردی تخلفی کرده باشد، تحمل نمی کنیم. یکی از موارد این بود؛ مسئله ای که خودمان کشف کردیم و برای رفع آنها دنبال کردیم. آنها این مشکل را به دفتر ما نسبت دادند که اشتباه بود. کسی که توسط دفتر ما دستگیر شده است برای فساد نیست. او از همین شبکه اسلحه خریده بود و دستگاه های امنیتی هم دنبالش می کردند و فساد مشکلی نداشت. این برادر (دستگیر شده) خیلی خوب است و فردی که اسلحه را به او فروخته است به او گفته این اسلحه است و من برای شما گواهینامه می گیرم. به عبارت دیگر او به نوعی به امید مجوزی که توسط دستگاه های امنیتی و نظارتی بررسی شد، سلاح را خرید و این وزیر خدا را آزاد کرد. شهردار تهران و مدیرانش مدعی هستند 20 هزار میلیارد تومان از تخلفات شهرداری در دوره های گذشته به بیت المال بازگشته است و این تخلفات در دوره ششم مدیریت محیط زیست شهری – دوره فعلی – انجام نشده است. برخی از این تخلفات که مدیریت شهری مدعی است پول خود را به بیت المال پس داده است، از زمان حضور محمدباقر قالیباف در شهرداری آغاز شد و تا دوره ششم شهرداری ادامه داشت. اما جالب اینجاست که برخی از موارد مطرح شده در این 20 هزار میلیارد تومان مسائل حقوقی است که با حضور پیروز حناچی در شهرداری به طور رسمی پیگیری شده و پس از صدور احکام در این موارد، اجرای احکام بیش از تشخیص تخلفات به بلوغ رسیده است. ناصر امانی یکی از اعضای شورای شهر تهران نیز درباره فساد 20 هزار میلیارد تومانی گفت: در ابتدا سخنگوی شهرداری تهران اعلام کرد که یک مورد فساد در شهرداری تهران پیدا کرده اند که نیمی از بودجه شهرداری است. ، که حدود 20 هزار میلیارد تومان می شود. زاکانی با سخنان خود وجود چنین موردی را تایید کرد. وی پس از انتشار این مصاحبه اعلام کرد این 20 هزار میلیارد تومان مربوط به دوره ششم دولت پایتخت نیست. اگرچه مدیریت شهری از عودت 20 هزار میلیارد تومانی تخلفات گذشته به بیت مال خبر داد، اما میرسلیم این مبلغ را ناشی از اختلاس فرد دستگیر شده در شهرداری تهران دانست.

تخصیص 20 هزار میلیارد تومان در دفتر شهردار تهران

مصطفی میرسلیم قائم مقام به صحبت های زاکانی شهردار تهران واکنش نشان داد و تاکید کرد: خرید اسلحه در شهرداری؟ آیا شهرداری وزارت دفاع است؟ خرید اسلحه 20 هزار میلیارد تومانی؟ 20 هزار میلیارد تومان دخیل است. بحث خرید اسلحه نیست. این سخنان درست نیست.» در پاسخ به این سوال که در این مورد چه توضیحی دارید؟ وی گفت: اختلاس 20 حمام صورت گرفته که این مرد به همراه 3 نفر دیگر دستگیر شدند. علیه متهم منعقد و از وی بازجویی می شود. پس از به نتیجه رسیدن این پرونده، دستگاه قضایی مشکل را اطلاع رسانی خواهد کرد. تا آنجایی که اطلاع دارم اختلاس 20 همتی بالغ بر 20 هزار میلیارد تومان است و 4 نفر از اعضای دفتر شهردار تهران – علیرضا زاکانی – در رابطه با این پرونده دستگیر شده اند و این رسیدگی ادامه دارد. گویا در زمان دستگیری تیراندازی شده است.» وی در پاسخ به این سوال که آیا این فرد با اسلحه در مقابل دستگیری مقاومت کرده است؟ دفترش تمیز است.او انقلابی و دلسوز است اما با مشکلات شهری سر و کار ندارد و از این نظر آسیب دیده است.در 20 ماه گذشته به مسائل شهرداری رسیدگی نکرده است.به او هم توصیه کردم از افرادی استفاده کند که افرادی پاک و متخصص در امور شهرداری هستند افرادی که مبتلا به انحرافات مالی نیستند اما این توصیه مورد توجه قرار نگرفت.

دیدگاهتان را بنویسید