از حضور پزشکان بنگلادشی و هندی در ایران پهلوی تا جمهوری اسلامی میزبان گردشگر سلامت / مسیری که برای خودکفایی پزشکی در پیش گرفته ایم


ساعت: 14:16
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۸
کد خبر: 1806737

اقدامات انجام شده در حوزه سلامت روان باعث شده است که آمارها وضعیت خوبی را برای کشور نشان دهد و حتی از استانداردهای جهانی هم بهتر باشیم. علاوه بر این، انقلاب اسلامی با گسترش در حوزه دامپزشکی، سبک زندگی و نظارت بر تولید مواد غذایی زمینه سلامت در پیشگیری را ایجاد کرده است و شاهد آن هستیم که امروزه و به ویژه در سال های اخیر تاکید و تولید محصولاتی با ویژگی ها و الزامات جهانی است. روزانه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صاحب نیوز؛ یکی از مشکلات اصلی و مهم مردم در دوره پهلوی عقب ماندگی این رژیم در حوزه بهداشت و درمان است که زندگی مردم را به شدت تحت الشعاع قرار داده است، کمبود متخصص، عدم دسترسی به دارو، نبود مراکز درمانی معتبر. مراقبت های بهداشتی؛ با وجود این مشکلات، توزیع نامتوازن امکانات موجود یکی دیگر از مشکلات بود.

این کمبود در زمانی بود که پزشکان از کشورهایی مانند هند، فیلیپین، بنگلادش یا پاکستان و … به ایران آمدند. اکثر بیماران به دلیل عدم آشنایی با زبانشان به درستی درمان نمی شدند یا مردم مجبور بودند به کشورهای دیگر بروند و برای درمان به سفر می رفتند و ما در وضعیت نابسامانی قرار داشتیم.

علاوه بر کمبود نیروی متخصص در آن زمان، فناوری های خاصی در پزشکی و بهداشت نداشتیم، اما اکنون نه تنها سفر به خارج از کشور برای درمان به حداقل رسیده است، بلکه خوشبختانه در پزشکی با افتخار می توان گفت. سالانه تعداد زیادی از مردم برای بهره مندی از خدمات بهداشتی، پزشکی، پزشکان و اساتید مجرب ایرانی به ایران سفر می کنند.

همچنین سالانه تعداد زیادی از پزشکان ما به کشورهای دیگر سفر می کنند، کشورهای دیگر از ایران می خواهند که پزشکان متخصص و مجرب خود را برای انجام اقدامات درمانی خود به کشورهای هدف اعزام کند.

این تحولات در حالی رخ داد که کشور ما با تحریم مواجه بود و موانع متعددی برای پیشرفت وجود داشت. امروزه کوچکترین روستاهای کشور دارای بیمارستان دولتی هستند و مردم به راحتی از آنها استفاده می کنند. یکی دیگر از مشکلاتی که وجود داشت هزینه استفاده از خدمات پزشکی بود که هنوز در برخی از کشورهای دنیا مشکل مردم است.

اما در کشور ما علاوه بر قانون گذاری و گذار به امکان استفاده از خدمات درمانی رایگان، بیمه های نگهداری نیز وجود دارد و حتی آنهایی که در سال های اخیر بیمه ای در قالب بیمه روستایی و پوشش درمانی نداشته اند.

کشور ما در این سال ها شاهد حضور بیمارانی از کشورهای مختلف بوده است که به دلیل ناباروری، سرطان، بیماری های کودکان به کشورمان می آیند و از کشور خدمات دریافت می کنند و این با اعمال شدیدترین تحریم ها و تبلیغات ایران هراسانه ایجاد شده است. توسط دشمن ایجاد شده است.

علاوه بر افزایش سطح خدمات، سطح بومی سازی تولید داروها و دستگاه ها نیز افزایش یافته و بخش قابل توجهی از این حوزه در اختیار وی قرار دارد و اهمیت این موضوع زمانی مشخص می شود که دشمن مقداری به ندرت وارداتی بدهد. مواد مخدر در تحریم ها همچنین به گونه ای از کشور جلوگیری می کرد که گاه مشکلات گذرا ایجاد می کرد.

امروزه بخش سلامت به یکی از عوامل جذب مسافران از کشورهای دیگر برای درمان تبدیل شده است و همچنین یکی از بازارهای انرژی محسوب می شود که در اپیدمی کرون بیشتر به چشم می خورد و همچنان مورد توجه است. ; در کنار این توسعه، توزیع عادلانه امکانات در کشور در این حوزه نیز در دستور کار قرار گرفته است.

به طوری که شما مجاز به رفتن به پایتخت یا مکان و شهر خاصی برای برخورداری از امکانات بهداشتی نیستید، در حالی که این حق را دارید که برای دسترسی به پزشک، اینجا را انتخاب کنید. علاوه بر سلامت جسمانی، اقدامات خوبی برای سلامت روان پس از انقلاب انجام شده است که قبلا مورد توجه حکومت پهلوی نبود.

اقدامات انجام شده در حوزه سلامت روان باعث شده است که آمارها وضعیت خوبی را برای کشور نشان دهد و حتی از استانداردهای جهانی هم بهتر باشیم. علاوه بر این، انقلاب اسلامی با گسترش در حوزه دامپزشکی، سبک زندگی و نظارت بر تولید مواد غذایی زمینه سلامت در پیشگیری را ایجاد کرده است و شاهد آن هستیم که امروزه و به ویژه در سال های اخیر تاکید و تولید محصولاتی با ویژگی ها و الزامات جهانی است. روزانه است.

امروز که کشور به سمت پیری پیش می رود، شاید اگر این دستاوردها و پیشرفت ها در پزشکی و همچنین بیماری تاج و تخت اتفاق نمی افتاد، شاهد اتفاقات تلخ بسیاری بودیم که امروز تصور آن ها در این راستا دشوار است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید