از ساخت 2000 مسکن محرومین تا ساخت 58000 مسکن مهر در استان قزوین

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان نهادی برخاسته از انقلاب اسلامی سهم بسزایی در خدمت رسانی به دهقانان و شهرهای کوچک داشته است. با توجه به اهمیت توسعه روستایی به عنوان یکی از معیارهای محوری عدالت در انقلاب اسلامی در 21 فروردین 1358 به دستور امام خمینی (ره) برای تامین مسکن فقرا، توسعه روستایی و مسکن در شهرهای کوچک در چارچوب سیاست ها و برنامه های جمهوری اسلامی شکل می گیرد.

با وجود تمام کاستی ها در تامین مسکن مناسب برای اقشار مختلف جامعه و گرانی مسکن، آمار مسکن قبل و بعد از انقلاب اسلامی نشان می دهد که در سال های بعد از انقلاب شاخص ها بهبود یافته است، شاید کارشناسان و فعالان حوزه مسکن نیز معتقدند که دسترسی به مسکن مناسب در دوران پهلوی، به ویژه برای طبقه کارگر، یک هدف اصلی و دست نیافتنی بود.

ساخت مسکن پایدار در مناطق روستایی و شهری برای پیشگیری و کاهش خسارات ناشی از بلایای طبیعی در استان قزوین و سایر استان های آسیب دیده از بلایای طبیعی در سال های اخیر از خدمات ارزنده انقلاب اسلامی در این استان است.

علی عسگر گونجی مدیرکل بنیاد مسکن قزوین در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با تشریح فعالیت های این نهاد پس از انقلاب اسلامی در این استان گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قزوین نسبت به تهیه سند اقدامات توسعه ای و اجرایی در استان قزوین اقدام کند. روستا با اعضای کمیسیون تصویب طرح هادی روستایی به بررسی وضعیت روستاها پرداخته اند.

وی با بیان اینکه تاکنون 1232 برنامه درسی در حوزه طرح های هادی روستایی با مساعدت کمیسیون و توسط دبیر بنیاد مسکن تصویب شده است، افزود: درصد این طرح ها در سطح استان 25 درصد و 99 درصد است. در سطح ملی.

مدیرکل انقلاب اسلامی استان قزوین گفت: تاکنون از مجموع 791 طرح هادی روستایی، 442 طرح پژوهشی روستایی با وام 29 میلیارد ریالی اجرا شده و 176 طرح نیز در سال جاری در دست تهیه و بررسی است. وام 61 میلیارد ریالی

گونجی گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین طرح هادی روستایی را در 435 روستا اجرا کرده که 252 روستا به اتمام رسیده است.

وی گفت: امسال طرح هادی در 180 روستا اجرا می شود که از این تعداد 160 طرح با وام 680 میلیارد ریالی از محل اعتبارات ملی و 20 روستا با اعتبار مصوب 13 میلیارد ریال و 87 میلیارد منابع استانی در دست است. . “اجرا کن.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین گفت: طرح های هادی برای مدیریت وضعیت کالبدی روستا، بسترسازی برای توسعه روستایی، ارائه تسهیلات برای بهبود وضعیت مسکن روستائیان، تامین امنیت در حال اجراست. شرایط عادلانه و سایر نیازهای مشترک روستایی در سطح استان در مجموع 63 درصد از روستاهای بالای 20 خانوار استان از طرح هادی استفاده کرده اند که این درصد در سطح کشور 53 درصد است.

گونجی با اشاره به صدور 66 هزار و 817 سند روستایی و شهرستان های زیر 25 هزار نفر گفت: صدور 59 هزار و 354 جلد سند روستایی و 7 هزار و 234 سند شهری در شهرهای زیر 25 هزار نفر از دیگر اقدامات این بنیاد است که در مجموع 63 درصد روستاهای استان مستند هستند.

وی ادامه داد: هدف از مستندسازی واحدهای مسکونی شهری و روستایی ساماندهی و تثبیت نظام مالکیت اراضی روستایی، کاهش و رفع اختلافات حقوقی، امکان استفاده از تسهیلات بانکی، حمایت از توسعه روستایی و ایجاد بستر قانونی برای استفاده است. از خدمات “

مدیرکل بنیاد مسکن استان قزوین ادامه داد: این سازمان در راستای تسریع در اجرای طرح های عمرانی، از محل وام قیر بلاعوض از سال 94 تا 98، آسفالت پروژه های هدفمند و معابر عمومی روستاها در مجموع 244 روستا انجام شده است. در مساحت 1.5 میلیون متر مربع

گنجی افزود: در این عملیات اجرایی در سال 1378 در 67 روستا در مساحت 50 هزار متر مربع با اعتبار 211 میلیارد ریال وام انجام شد و امسال سطح 135 روستا با وام بالغ بر 390 میلیارد ریال در آن است. آماده.

وی در خصوص مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قزوین تاکنون 53 هزار و 600 واحد از کل واحدهای مسکونی روستایی استان معادل 54 درصد واحدهای مسکونی روستایی نیازمند مقاوم سازی استان را مقاوم سازی کرده است. .

مدیرکل بنیاد مسکن قزوین افزود: از مجموع مسکن های روستایی که تاکنون در قالب طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی و شهری زیر 25 هزار نفر مقاوم سازی شده اند، از سال 84 تاکنون 33 هزار و 800 واحد مقاوم سازی شده است. یک واحد مسکونی است.

گونجی در ادامه بیان می کند: در قالب تفاهم نامه ای بین دولت و سازمان برنامه و بودجه و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، 2000 واحد مسکونی محروم پس از بررسی و بهسازی متقاضیان واجد شرایط، از این تفاهم نامه بهره مند شده و تاکنون 1500 واحد مسکونی به بهره برداری رسیده است. واحدها

7c9f37d6 7d38 4bd4 bf66 15800e64d522 خبر خاکستری

وی گفت: با رایزنی های انجام شده امیدواریم در آینده نزدیک سقف تسهیلات 100 میلیون تنی ساخت خانه در روستا به 200 میلیون تن افزایش یابد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین گفت: این سازمان با توجه به تعهد ذاتی خود مبنی بر مرمت واحدهای مسکونی آسیب دیده از بلایای طبیعی (زلزله، سیل و…) در استان قزوین و سایر استان ها اقدام موثری انجام داده است. قزوین 22 هزار واحد مسکونی با وام 2 میلیون و 200 هزار ریالی بازسازی شد و در مجموع 15 هزار و 350 واحد مسکونی و 7 هزار و 713 واحد مسکونی ساخته شده در آن استان ها در سایر استان های آذربایجان شرقی، کرمانشاه و لرستان تعمیر شد.

گنجی در خصوص طرح روستای هدف گردشگری گفت: فراهم کردن شرایط برای توسعه روستا با توجه به بافت محیطی و فرصت های بالفعل و بالقوه در ابعاد مختلف فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، کالبدی و به ویژه گردشگری از جمله اهدافی که تاکنون 30 طرح تهیه و به ازای هر 10 واحد 200 میلیون ریال تسهیلات ارائه شده است.

وی با توجه به طرح مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر، اذعان داشت: استان قزوین از نظر فروش اقساطی مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر با 5 هزار و 529 واحد رتبه نخست کشور را دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب استان قزوین در خصوص اجرای پیش نویس برنامه اقدام ملی مسکن در شهرهای زیر 100 هزار نفر، گفت: این سازمان در زمینه اجرای پروژه های برنامه اقدام ملی است. مسکن در شهرهای کمتر از 100000 نفر دارای 1273 واحد در حال پیشرفت است.

همچنین در بحث مسکن و تسهیلات شهری بسیاری از خدمات شایسته پس از انقلاب ارائه شد در حالی که در حکومت پهلوی امکانات شهری و روستایی به صورت عادلانه ارائه نمی شد.

سید علی هاشمی در خصوص خدمات انقلاب مسکن با اشاره به ساخت، تکمیل و تحویل 58 هزار واحد مسکن مهر در استان قزوین در سال های اخیر اذعان داشت: ساخت واحدهای مسکونی طرح اقدام ملی مسکن را آغاز کرد که با استقبال خوبی مواجه شده است. و ثبت نام برای افراد مجرد تا 30 اسفند ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به ارتقای اداره کل راه و شهرسازی برای اقشار کم درآمد روستایی به ویژه ساکنان مسکن مهر گفت: استان به نفع هر چه بیشتر شهروندان است.

مدیرکل شهرسازی راهداری قزوین گفت: تهیه طرح های جامع و تفصیلی برای تمامی شهرهای استان، تهیه 21 دستور کار محلی به عنوان اولین شهر کشور و تصویب در ستاد ملی بازآفرینی به عنوان الگوی قابل استفاده برای سایر شهرها، اجرای طرح های جامع و تفصیلی برای تمامی شهرهای استان، تهیه 21 دستور کار محلی به عنوان اولین شهر کشور و تصویب طرح های جامع و تفصیلی برای سایر شهرها. تهیه طرح شهری قزوین به عنوان ششمین شهر کشور، طرح تحقیقاتی CDS قزوین و سایر طرح های مشابه که می تواند الگوهای قابل اعتمادی برای دستیابی به آرمان های ارتقای کیفیت زندگی باشد در دستور کار سازمان راه و شهرسازی قرار دارد.

هاشمی گفت: ساخت و بهره برداری از 154 پروژه عمرانی و تأسیسات دولتی و عمومی با اهداف اداری، فرهنگی، ورزشی، درمانی، انتظامی و آموزشی توسط اداره کل راه و شهرسازی استان طی این سال ها در استان به بهره برداری رسیده و محروم شده است. خدمات جهادی و مردمی سیزدهم است و این امر در این استان به طور جدی در حال بررسی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید