از طریق همسان سازی چقدر به حقوق بازنشستگان اضافه می شود؟

از طریق همسان سازی چقدر به حقوق بازنشستگان اضافه می شود؟

پرداختی جدید به حقوق بازنشستگان انجام شد
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری پایان همسان سازی حقوق بازنشستگان بومی را تشریح کرد.

نعمت الله ترکی در دیدار با رؤسای کانون های بازنشستگان استان تهران گفت: بر اساس قانون و بر اساس ماده 85 قانون مدیریت خدمات کشوری، دستگاه های اجرایی موظف به اجرای بیمه تکمیلی برای مستمری بگیران همان استان هستند. بدن

وی افزود: این امر به دلیل کمبود منابع مالی در این موسسات تاکنون محقق نشده است.

ترکی تصریح کرد: به همین دلیل ما به عنوان متولی خدمت در صندوق بازنشستگی کشوری موظف به ارائه خدمات بیمه سلامت به بازنشستگان هستیم.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری ادامه داد: امسال با دو یا سه گروه بیمه ای که مدنظر مراکز بازنشستگی هستند در حال انعقاد قرارداد هستیم تا بتوانیم خدمات بهتری را در سال جاری به این افراد پرمخاطب در حوزه بیمه ارائه کنیم. بیمه درمانی تکمیلی

وی همچنین یادآور شد: در واقع وظیفه اصلی بر عهده دستگاه های اجرایی است و ما به عنوان صندوق تنها تعهد حمایت داریم، بنابراین اگر مستمری بگیری مشکل حاد داشت و بیمه نمی توانست به او کمک کند صندوق انجام می داد. حمایت کنید اما در حال حاضر به دلیل مشکلات موجود بیمه درمانی توسط خود صندوق تامین می شود.

وی با بیان اینکه “ماهانه بیش از 20 هزار میلیارد تومان به مستمری بگیران تحت پوشش صندوق تامین منابع پرداخت می شود” گفت: بیش از 85 درصد از این مبلغ از محل منابع عمومی دولت تامین می شود. بخشی از آن از کسر و بخشی کوچک از سودآوری شرکت ها است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به بحث های موجود در خصوص همسان سازی حقوق بازنشستگان گفت: شرایط و جداول متفاوتی در خصوص محاسبه حقوق بازنشستگان وجود دارد و برنامه هفتم بهترین فرصت برای هماهنگی در محاسبه است. روش های حقوق و مستمری و امتیازات بین نهادهای مختلف و در نتیجه مستمری بگیران از یک سو و رفع تبعیض بین مستمری بگیران و کارگران از سوی دیگر.

ترکی همچنین به انعقاد قرارداد با سازمان خصوصی سازی برای تعیین واگذاری اعتبار از سال 1401 برای یکسان سازی حقوق بازنشستگان اشاره و بیان کرد: کارهای مقدماتی انجام شده و قراردادی نیز با سازمان خصوصی سازی منعقد شده است.

و ادامه داد: به محض بالا رفتن ارزش سهام شرکت متبوع که در بودجه تعیین شده است، این سهام فروخته شده و به صورت همسان سازی به بازنشستگان پرداخت می شود.

لازم به ذکر است در این جلسه که رئیس دفتر هماهنگی ادارات کل استان ها، رئیس اداره کل فرهنگی و اجتماعی و رئیس اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق نیز حضور داشتند. روسای مراکز بازنشستگی استان های تهران مهمترین مشکلات و مطالبات به ویژه در منطقه همسان را مورد بحث و بررسی قرار دادند و ساخت و ساز و بیمه تکمیلی پیشنهاد شد.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس با انتقاد از اجرا نشدن قانون همسان سازی بازنشستگان گفت: گرانی کمر مسئولان و کارگران به ویژه بازنشستگان را شکسته است.

کیومارت سرمدی وله در جلسه علنی امروز (دوشنبه 17 خرداد) شورای اسلامی در تذکری شفاهی گفت: نگاه پدرانه و وسیع رهبر فرزانه، کار مجلس و نمایندگان، اشرافیت ایشان در امور کشور و ارائه رهنمودهای روزآمد به رحمت خداوند متعال و به همین دلیل تلاش می کنیم در اجرای فرامین او و تحقق خواسته های مردم انقلابی بمانیم.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس یازدهم افزود: در راستای جهاد تبیین و دستور کار رهبری، لازم به ذکر است صدا و سیما باید وارد قوانین مترقی مجلس شود و برنامه های کارشناسی را روشن کند. همچنین در رابطه با بحث طالبان با تسلیت شهادت مرزبانان عزیز کشورمان باید گفت که همه این اتفاقات نشان می دهد که اگر حکومتی برای مردمش مقبول و معقول نباشد نمی تواند همسایه خوبی باشد. مهم است که به گروهی از افراد شرور اعتماد کنیم یا فکر کنیم که شر آنها تمام شده است، بنابراین ساده لوحانه است که یک روز نمایندگان طالبان را در تهران بپذیریم و بگوییم که روز دیگر آنها را نمی شناسیم!

وی نسبت به یکسان سازی حقوق بازنشستگان هشدار داد و تصریح کرد: متأسفانه اینقدر نسبت به این مشکل تذکر داده ایم اما عملی نشده است، تا جایی که مستمری بگیران راهی جز بیان حرف خود پیدا نکرده اند. در فضای مجازی پنهان شوید تا قیمت جان کارمندان، کارگران و به ویژه مستمری بگیران کمرشان شکسته و هزینه های درمانی، ازدواج فرزندان و هزینه های گزاف ناشی از مدیریت های اشتباه گذشته نیز وجود دارد، پس مردم حق دارند ما را به بی کفایتی متهم کنند.

سرمدی به وزارت جهاد کشاورزی فعلی اشاره کرد: گرانی مرغ چطور؟ لطفا به کوچه خود بیایید تا وضعیت مردم را ببینید، مردم باید در صف های طولانی بایستند تا مرغ گرانبهای شما را به دست آورند! دقیقا با مردم چیکار میکنی؟

وی گفت: چند سالی است که راه های بین مزارع شهرستان اسدآباد رها شده است. همچنین نمی دانم شعار مدیریت در خصوص رشد تولید هم مربوط به بخش کشاورزی است یا خیر؟ آنها هیچ جاده ای بین مزارع ندارند. به خسارت بیمه آنها رسیدگی نمی شود، جدای از بحث برق، آنها در استفاده از منابع آب محدود هستند و با توجه به اینکه ما هزینه بالای مواد اولیه دام و ادوات کشاورزی و غیره را پذیرفته ایم، لطفاً حداقل مشکلات آنها را درک کنید.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: به زنبورداران شهرستان اسدآباد نیز نسبت به خسارت وارده هشدار می دهم زیرا به دلیل خسارت سنگینی که به آنها وارد شده تمام سرمایه آنها از بین رفته است.

دیدگاهتان را بنویسید