از غرش سامانه موسمی تا مدیریت بحران توسط مسئولان


ساعت: 22:33
تاریخ ارسال: 05/03/1401
کد خبر: 1885434

آخرین وضعیت وزش باد و باران در سیستان و بلوچستان;

با فعال شدن سامانه مونسون و بارش شدید باران و پدیده گرد و غبار در مناطق مختلف سیستان و بلوچستان، تمامی واحدهای خدماتی و پشتیبانی در آماده باش هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرمون، در پی هشدار قرمز و نارنجی جوی و سامانه بارشی موسمی، افزایش ارتفاع موج در دریا و سواحل، تمامی اورژانس سیستان و بلوچستان به حالت آماده باش درآمد.

این بارندگی ها اگرچه به زمین های کشاورزی و یا برخی زیرساخت ها آسیب وارد کرد، اما منجر به آبیاری زمین شد و موجی از شادی را در بین ساکنان ایجاد کرد.

این در حالی است که با وجود هشدار قبلی به اهالی مبنی بر دوری از رودخانه ها و مسیل های اطراف، برخی از مردم همچنان به دلیل بی احتیاطی جان خود را به خطر می اندازند و با اقدامات خطرناکی برای مسئولان مشکل ایجاد می کنند. آنها دو برابر می شوند.


علیرضا شهرکی مدیرکل بحران استانداری سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: پس از فعالیت سامانه بارشی موسمی بسیاری از مسیرها در محورهای سوران، مهرستان، هش و همچنین محورهای فرعی و روستایی مسدود شد. و گاه اصلی .بعد از 2 ساعت سیل فروکش می کند.

وی تاکید کرد: در این زمینه با همکاری نیروهای راهداری سعی کردیم از تردد در جاده فرعی سوران به مهرستان، مهرستان به هاش و سوران، سوران به هش جلوگیری کنیم.

این مسئول افزود: به دلیل رعایت نکردن دستورالعمل ها حدود 2 خودرو در سیل گرفتار شدند که یک خودرو توسط آب برده شد اما با کمک نیروهای خودی، فرماندار نظامی و نیروی انتظامی چهار سرنشین این خودرو نجات یافتند. نیروهای امداد و نجات مستقر در منطقه

وی خطاب به شهروندان گفت: افرادی که قصد تردد در مسیرهای جنوب استان را دارند تا فردا از تردد در مسیرهای مذکور خودداری کنند تا ضمن کاهش طغیان رودخانه ها و بازگشایی، خدمات بهتری به آنها ارائه کنیم. مسیر.

شهرکی ادامه داد: بر اساس اطلاعیه سازمان هواشناسی احتمال تقویت سامانه و حرکت آن به سمت سراوان وجود دارد.

وی با بیان اینکه شریان های اصلی تحت کنترل است، تاکید کرد: تمامی دستگاه های خدمات رسان و مدیران در آماده باش هستند، خوشبختانه تاکنون تلفات جانی گزارش نشده است.

مدیرکل بحران استانداری در خصوص پدیده گرد و غبار فعال در نواحی شمالی و مرکزی استان نیز گفت: این سامانه ناشی از فعالیت سامانه موسمی در پاکستان است که باعث پدید آمدن پدیده گرد و غبار در منطقه سیستان و منطقه سیستان شد. شهر زاهدان و تمامی پروازهای شمال استان لغو شده است

شهرکی گفت: بر اساس اطلاعات دریافتی این سامانه تا پایان عصر امروز فروکش می کند و فردا شاهد شرایط بهتری در منطقه خواهیم بود، البته بر اساس گزارش هواشناسی سامانه مونسون، امکان فعالیت این سامانه در زاهدان و قسمت هایی از سیستان تا زمانی که نقشه ها تغییر نکند هواشناسی دور نیست.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید