خواب خواب مسئولان و غرش شومن های ارکستر + عکس


ساعت: 13:54
تاریخ انتشار: 14/01/01
کد خبر: 1817809

آنچه امروز در قالب موسیقی محلی و سنتی کهگلویه و بویراحمد توسط چند خواننده زیرزمینی به فضای مجازی سرازیر می شود و به مردم منتقل می شود ربطی به فرهنگ اصیل لرزبان ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صبح زاگرس ، موسیقی را می توان به عنوان یک رسانه در نظر گرفت چرا که برانگیختن احساسات است و وظیفه انتقال پیام و بیان افکار را دارد و در حوزه موسیقی خاص است.

اگرچه موسیقی در نواحی لرستان مانند کهگیلویه و بویراحمد مانند سایر نقاط ایران از اصالت و ویژگی های خاصی برخوردار است، اما باید توجه داشت که مردم کهگیلویه و بویراحمد دارای آهنگ های خاصی بر اساس اشعار رایج هستند. القاب عامیانه خاص نامیده می شوند. .

موسیقی در کهگیلویه و بویراحمد در زندگی روزمره مردم این دیار جایگاه ویژه ای دارد، مردمی که با صدای زیبای عشایر عشایر همیشه و همه جا صدای دلنشین یار یار را زمزمه می کنند.


1feea407 4b37 4c4a 9c63 9549b2bd6fa2 خبر خاکستری

شومن هایی که به جای موسیقی اصیل با شعرهای خشن مردم را تغذیه می کنند!

امروز آنچه از دریچه فضای مجازی در قالب موسیقی محلی و سنتی کهگیلویه و بویراحمد توسط چندین خواننده و شاعر زیرزمینی اشعار سخیف درز کرده و آنچه را که هیچ ربطی به موسیقی بومی و محلی این سرزمین ندارد به مردم می دهد.

متأسفانه موسیقی بومی سرزمین زاگرس مورد تمسخر برخی شومن های ارکستر و برخی از خوانندگان مجلسی قرار گرفته و برخی از این آهنگسازان با تزریق اشعار بی معنا و گاه مبتذل به موسیقی مفهومی و سنتی سرزمین زاگرس آسیب وارد کرده اند.


08c9910c cad5 4b03 bd39 15a66ecd36ed خبر خاکستری

خواب خواب مسئولین و غرش شومن های ارکسترال

موسیقی فولکلور زاگرس که ریشه در تاریخ و تمدن این سرزمین دارد، امروز به بازیچه ای برای شومن های ارکسترال و خوانندگان زیرزمینی تبدیل شده است که علاوه بر نابودی این سنت زیبا، به جای موسیقی اصیل، خوراک مخاطبان و خرده فرهنگ های غربی می شود. این موسیقی اصیل را نابود کردند.

آنچه امروز دیده می شود اشعار بیهوده، ضد خانواده و خامی است که توسط یک مشت خواننده ارکسترال توسط برخی از خواننده ها خورده می شود و حضور دختران آراسته در کلیپ های آنها نیز بر طبل نابودی این سنت اصیل بر روی زمین است. پف کرده تر

مانند خوانندگان اصل لر در گذشته باید نوشت که زن مظهر عفاف و مردم سمبل مسلخ و مرد بودند، اما این را می توان در فضای مجازی این شومن های ارکستر به جای نمایش های غیرت و عظمت فرهنگ بویراحمدی مردم تعصب به خوانندگانی با پویایی محلی و گربه سانان محلی عرضه کردند.

چه کسی مسئول نابودی موسیقی محلی زاگرس است!

آنچه مسلم و قابل مشاهده است، نابودی موسیقی بومی و سنتی کهگیلویه و بویراحمد با حضور این شومن ها و ترانه سرایان ارکستر است که این سنت چند هزار ساله محلی را به کام خود کشاند.

وی امروز از مسئولان فرهنگی اعم از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، حوزه هنری، سازمان تبلیغات اسلامی و نهادهای فرهنگی می خواهد که در این زمینه تلاش کنند تا این خلأ پر شود و این سنت بومی حفظ شود و ترک نشوند. این سنت غنی این فرهنگ اصیل عشایر منطقه زاگرس باید توسط برخی نمایشگران و ترانه سراها به ورطه تاریخ بپیوندد.



انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید