از وضعیت اضطراری خارج می شویم/ 115 راه روستایی باز و 1725 خانه گلی پاکسازی شده است.

ساعت: 11:54
تاریخ انتشار: 1400/10/15
کد خبر: 1798165

مدیریت بحران استان کرمان از آسیب دیدگی یک هزار و 725 منزل مسکونی خبر داد و گفت: با توجه به اینکه شدت بارندگی زیاد بوده و آب به داخل منازل نشت کرده، خدمات رسانی قبلا پاکسازی و خسارت وارد شده است. آن را کم کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مجید ساعدی مدیریت بحران استان کرمان در گفتگو با خبرنگار راه آرمان با اشاره به وضعیت خسارات سیل در استان گفت: خسارات وارده از جمله مسکن، کشاورزی، دامداری، زیرساخت ها، راه، پله و انتقال برق، آب بسیار زیاد است. و تاسیسات برق و تاسیسات روستایی روستایی بوده و بیشترین خسارت برآورد شده است اما ارزیابی میزان خسارت چندین روز به طول خواهد انجامید.

سیل به 9 شهرستان استان کرمان خسارت زیادی وارد کرد

وی ادامه داد: 9 شهرستان در استان کرمان به شدت درگیر سیل شده اند که شهرستان های جنوبی از جمله; منوجان، رودبار، ارزوئیه، بافت، رابر، فاریاب، کهنوج و ریگان بیشترین آسیب را از سیل گرفته اند و بر اثر بارندگی شدید خسارت زیادی دیده اند.

سعیدی با بیان اینکه خسارات وارده به تاسیسات آبی رودخانه ها و سیل بیشتر است، تاکید کرد: با وجود تمهیداتی که در زمان مدیریت سیلاب انجام شد، اما با توجه به میزان بارندگی بیشتر از پیش بینی اولیه، خسارات زیادی وارد شد.

fa69aaf6 4e7c 4e5e a86a a6a0c3d872a0 خبر خاکستری

هزار و هفتصد و بیست و پنج خانه ویران شد

مدیریت بحران استان کرمان از خسارت به 1725 خانه خبر داد و گفت: با توجه به اینکه شدت بارندگی ها زیاد است و آب به داخل منازل نفوذ کرده است، با خدمات ارائه شده، خرابی ها آواربرداری شده و از آسیب ها کاسته شده است.

115 راه روستایی بازگشایی شده است

وی افزود: همچنین بسته شدن راه های روستایی و راه های اصلی را داشتیم که 80 درصد آن به دلیل مسدود بودن 165 راه روستایی، باز بودن 115 راه روستایی و 50 راه روستایی به دلیل کوهستانی و صعب العبور کندی بازگشایی شد. اتفاق می افتد.

مدیریت بحران استانداری کرمان در پایان خاطرنشان کرد: در جاهایی که دسترسی وجود داشت و افراد مجروح می شدند اقلام بیولوژیکی ضروری از قبیل چادر، فرش، پتو، آب معدنی، پوشاک، غذای گرم، بسته های ۷۲ ساعته مواد غذایی و …. “و ما هیچ مشکلی نداریم.

برای تسریع در رفع سیل به دستگاه هایی مانند لودر و کف کننده نیاز داریم.

جواد جلالی مسئول بسیج سازندگی سپاه ثارالله کرمان گفت: با استفاده از ظرفیت گروه های جهادی خود در کنار سایر نیروهای خدمات رسان در مناطق سیل زده حضور یافته و اقدام به تخلیه وسایل منزل برای تخلیه آب از منازل و معابر عمومی مردم می کنیم. شریان ها.”

وی ادامه داد: خدای ناکرده از ظرفیت هایی که از سوی شهرستان های همجوار به این مناطق اعزام می شود، بتوانیم مشکلات مردم را حل کنیم.

جلالی افزود: در حال حاضر به ماشین آلاتی مانند لودر و بیل مکانیکی نیاز داریم تا بتوانیم مسیر رودخانه ها و برخی معابر که دچار سیل هستند را تعمیر کنیم.

مسئول بسیج سازندگی استان کرمان گفت: در آن زمان آب برخی از منازل و معابر را پوشانده بود و برای تخلیه آب نیاز به کف داریم تا بتوانیم آب را از منازل و معابر خارج کنیم.

آمادگی کامل سپاه و بسیج در زمان بحران و ایجاد سیل

از روز دوشنبه که بارندگی ها در استان کرمان آغاز شد، قرارگاه های مدیریت بحران با حضور سپاه و بسیج شروع به کار کردند.

فرماندهان جیرفت، رودبار و کهنوج نیز قرارگاه های کنترل داخلی راه اندازی کردند و آماده بودند.

نزول رحمت الهی آغاز شد و سیل شهرهای جنوبی یکی پس از دیگری آمد و فرماندهان اجساد شهر از سیل بیرون آمدند و مردم را نجات دادند.

20 گروه جهادی در اولین فرصت به کمک شتافتند

اسماعیل حیدری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان منوجان گفت: از روز گذشته که بارندگی در شهرستان شروع شد با همه همکاران و گروه های جهادی تماس گرفتیم و اعلام آمادگی کردیم.

1cf058a4 0d76 43fc a72b 1866ae77b6d6 خبر خاکستری

وی افزود: بارندگی امروز از ساعت 1.5 بامداد آغاز شد و شدت آن در عصر افزایش یافت به حدی که کل شهر دچار آبگرفتگی شد و تردد در سطح شهر بسیار مشکل بود اما 20 گروه جهادی مستقر شدند و تعدادی از آنها به ارائه خدمات پرداختند، کالاهای مصرفی را بین قربانیان سیل توزیع کردند.

حضور همکاران و گروه های جهادی در کمک رسانی به مردم و مناطق آسیب دیده بی نظیر بود

محمدرضا اسفندیاری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان رودبار جنوب گفت:

وی ادامه داد: از لحظه ای که رحمت الهی در دستور کار قرار گرفت، قیام دائمی علیه شهرستان های زهلوت و رودبار بود.

0ed24e85 110f 4527 9914 32da0f48579e خبر خاکستری

اسفندیاری اذعان داشت: 1500 بسته غذای گرم داشتیم که بین سیل زدگان توزیع شد، تخلیه آب توسط بسیجی از منازل سیل زده و آبگرفتگی روستاها انجام شد و مدام به مردم رودبار جنوب و زهلوت کمک رسانی می شد.

وی افزود: امشب در شهرستان زحلوت بسته های غذایی، نان داغ و پتو در دست مردم داریم که با تراکتوری که در مسیر سیلاب بود تعدادی از مردم را نجات دادند.

پس از آخرین بارندگی در شهرستان فاریاب روستای مرادآباد غزنیتل دچار سیل شد.

سپاه و بسیح فریاب برای مهار سیل و کمک به سیل زدگان

ابراهیم مصطفوی فرمانده سپاه شهرستان فاریاب گفت: پس از آخرین بارندگی در شهرستان فاریاب روستای مرادآباد غزنیتل دچار آبگرفتگی شد.

وی افزود: وقتی با بسیجیان تماس گرفتیم به کمک مردم این روستا شتافتیم. بسیجیان با پرکردن گونی از ماسه و ایجاد مانع از ورود آب به منازل روستائیان جلوگیری کردند.

نجات ۴ نفر در سیل حسن رودبار جنوب

فرمانده سپاه گیرافت گفت: بر اثر سیل روز دوشنبه 13 دی ماه در روستای تاکل حسن از توابع جکسمور این روستا، چهار کشاورز آن روستا درگیر سیل شدند.

1070d245 1ab8 4d1a a7cc 7e7bc647f7d2 خبر خاکستری

فرمانداری و هلال احمر در ساعات اولیه وقوع سیل به منطقه اعزام شدند که به دلیل باتلاقی مسیر و تاریکی هوا تنها دو نفر نجات یافتند.

صبح امروز سه شنبه ۱۴ دی ماه با تلاش محمدرضا اسفندیاری فرمانده سپاه و بسیجیان دو نفر دیگر گرفتار در سیل نجات یافتند و حال آنها مساعد گزارش شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید