اگر قوانین برای همه یکسان باشد، کیفیت مسابقات بهتر می شود/ باید بتوانیم از این وضعیت خارج شویم

زمان: 20:18
تاریخ انتشار: 1400/10/07
کد خبر: 1795924

سرمربی تیم فوتبال سپاهان اصفهان با اشاره به شکست های اخیر تیمش گفت که باید با کسب نتیجه در دیدارهای پیش رو از این وضعیت خارج شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محرم نویدکیا در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل پرسپولیس در هفته دوازدهم لیگ برتر گفت: شاید آنها برای یک بازی زیبا امتیاز نگیرند اما تیم ما موقعیت های بسیار خوبی ایجاد می کند و از نظر هجومی و نقل و انتقالاتی شرایط خوبی دارد. حریفان ما شانس کمی برای گلزنی دارند اما باید قبول کنیم که چندین شکست خورده ایم و باید بتوانیم از این وضعیت خارج شویم اما سپاهان هفته به هفته بهتر می شود.

وی در خصوص دیدار مقابل پرسپولیس در اراک خاطرنشان کرد: هر دو تیم مهمان هستند و ما روی کاغذ میزبان هستیم. دو تا از بهترین تیم های ایران با هم بازی می کنند و شاید ناراحت کننده باشد که در ورزشگاه های خودمان بازی نمی کنیم اما کمیته انضباطی چنین تصمیمی گرفته و باید قبول کنیم. دو تیم خوبی که تا پایان فصل شانس قهرمانی را دارند بازیکنان باکیفیتی دارند و پرسپولیس از کادر فنی باکیفیتی بهره می برد. دیدارهای پرسپولیس و سپاهان همیشه جذاب بوده و همه دوست دارند یک بازی جذاب را تماشا کنند که امیدوارم این اتفاق بیفتد.

سرمربی سپاهان اصفهان با اشاره به فشار بر شاگردانش گفت: مربیگری، مدیریت و بازی همیشه به مربیان، مدیران و بازیکنان فشار زیادی وارد می کند و این طبیعی است. آنها باید بتوانند این فشار را تحمل کنند و با شرایط تیمی سازگار شوند. بازیکنان سپاهان تمام تلاش خود را برای تیم انجام می دهند.

نویدکی درباره اقدامات تحریک آمیز مانند حذف ستاره لوگوی پرسپولیس در سایت رسمی باشگاه سپاهان گفت: من از این موضوع اطلاعی ندارم و دوستانم به من گفتند که از گل محمدی در این مورد پرسیدی. جدا از مشکلات فنی، سپاهان و پرسپولیس ریشه یکسانی دارند و تنش ها بین آنها در سال های اخیر شدت گرفته است. سعی کردم تنش بین دو باشگاه و هوادارانشان را کم کنم تا بتوانیم از فوتبال لذت ببریم. با این حال، برخی از این امر اجتناب ناپذیر است و ممکن است رخ دهد.

وی در خصوص برتری سپاهان مقابل گل گهر سیرجان در تصمیم کمیسیون انضباطی گفت: در این باره صحبت کردم. ما از نظر فوتبالی به گلگوتا باختیم و این را قبول دارم اما ممکن است تخلفی صورت گرفته باشد و باشگاه ها حق دارند از مسائل حقوقی خود دفاع کنند. باشگاه ما این کار را کرد و نمی دانم در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد. قوانین باید برای همه یکسان باشد و در برخی جاها چنین مشکلی ندیده ایم.

سرمربی سپاهان با اشاره به ماجرای جذب کریستوفر کنت گفت: در ابتدای فصل که می خواستم این دروازه بان را به سپاهان اضافه کنم، لیگ قرارداد او را ثبت نکرد تا اینکه ضمانت نامه بانکی ندادیم. اما برای باشگاه های دیگر گفتند دو یا سه هفته دیگر فرصت دارید. اگر قوانین برای همه یکسان باشد، کیفیت مسابقات بالا می رود و در صورت تخلف، متخلف باید جریمه را بپردازد.

نویدکی پیش از بازی در واکنش به اظهارات برخی باشگاه ها علیه داوران گفت: من به این مسائل اعتقادی ندارم و نمی خواهم درباره داوری صحبت کنم. اگر بخواهیم در فوتبال پیشرفت کنیم، نه تنها بازیکنان، مربیان یا ساختار باشگاه تاثیرگذار هستند، بلکه داوری عنصر اساسی در پیشرفت فوتبال است. اگر به جایی برسیم که فشار تیم های قدرتمندتر باعث نشود داوران احساسی بازی کنند، یک قدم جلوتر می رویم و داوران باید به پیشرفت فوتبال ما کمک کنند.

وی به بازخوانی یک بازی تدارکاتی در سپاهان پرداخت و گفت: سال گذشته در ورزشگاه نقش جهان یک بازی دوستانه داشتیم که یکی از مربیان روی خط به گرمی صحبت کرد. من با احترام به او گفتم این بازی دوستانه است اما این مربی گفت تو تجربه ای نداری! بعد قاضی یک پنالتی معمولی گرفت و مربی به من گفت که اعتراض دیدی موثر بوده! این یک اشتباه در فوتبال ما است که فکر می کنیم می توانیم از این طریق روی داور تاثیر بگذاریم. ممکن است این اتفاق بیفتد، اما اگر فوتبال ما باید یک قدم به جلو بردارد، داوران هم باید جلوتر باشند و تصمیمات قاطعی بگیرند.

سرمربی سپاهان درباره دلیل انتخاب ورزشگاه امام خمینی (ره) اراک برای میزبانی از پرسپولیس خاطرنشان کرد: تصمیم کادر فنی این بود که آن را به مدیران باشگاه واگذار کردیم و مشکلی نداشتند. با تشکر از هیئت فوتبال اراک و باشگاه آلومینیوم که ما را در برگزاری مسابقه در این شهر یاری کردند. اراک نزدیک ترین شهر به اصفهان است و زمینش بد نیست. باید در تبریز، مشهد، خوزستان یا اراک بازی می کردیم و چون اصفهان کمتر از اراک بود، شرایط بدنی بازیکنان بهتر می شد.

«سپاهان فصل گذشته در اراک 6 بر یک برد و پرسپولیس در دو فصل اخیر در این شهر شکست خورد. نویدکیا در پاسخ به این سوال که آیا این سوال در انتخاب استان مارکاسی برای رویارویی با پرسپولیس تاثیر داشت یا خیر؟ به این موضوع فکر نکردیم و دیدیم که بازی اراک از نظر جغرافیایی برای سپاهان بهتر بود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا بازیکنان و مربیان سپاهان به طور مرتب PCR آزمایش می کنند یا خیر، گفت: پزشک تیم باید پاسخگوی این موضوع باشد اما وقتی فدراسیون پزشکی ورزشی به ما اطلاع می دهد قبل از هر بازی آزمایش می دهیم و مدارک را ارسال می کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید