کمک به زورخانه برای حضور در مسابقات المپیک و آسیایی/ باید بتوانیم این ورزش را در جهان توسعه دهیم

ساعت: 16:23
تاریخ انتشار: 14/01/1400
کد خبر: 1786457

سمپوزیوم و هماهنگی مسابقات جهانی ورزش زورخانه ای در اصفهان

نشست هم اندیشی و هماهنگی مسابقات جهانی ورزش زورخانه ای در اصفهان برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون ورزش و پهلوانی زورخانه ای، مسابقات جهانی ورزش های زورخانه ای با حضور 8 کشور ماه آینده میزبان ایران در اصفهان خواهد بود.

بر این اساس، نشست هم اندیشی، هماهنگی و برنامه ریزی این رویداد بین المللی امروز با حضور مهرعلی باران چشمه رئیس فدراسیون ورزش های زورخانه ای و پهلوانی، محسن مهرعلیزاده رئیس زورخانه ای فدراسیون بین المللی ورزش، مسعود ملکی دبیر فدراسیون طباطبایی مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان، زهرایی رئیس هیئت زورخانه ای استان اصفهان، مسئولان شهرداری اصفهان و دیگر مسئولان ذیربط در محل ستاد نماز جمعه اصفهان برگزار شد.

این دوره از مسابقات جهانی ورزش زورخانه ای با شرکت منتخب قاره ها متشکل از 8 کشور خارجی و دو تیم از کشورمان برگزار می شود که 70 تا 80 میهمان خارجی در آن حضور خواهند داشت. 22 دی ماه، تاریخ ورود تیم ها به ایران است و مسابقات از 24 تا 27 دی ماه برگزار می شود.

مهرعلی باران چسمه در نشست خبری مسابقات جام جهانی زورانه در ورزش و پهلوانی اصفهان با تبریک هفته بسیج اظهار داشت: تعامل و همدلی کردی است بنابراین این ورزش که یک ورزش ملی، بین المللی و فرهنگی در داخل کشور است. و محیط زیست، بیشتر توسعه خواهد یافت.

رئیس فدراسیون کشتی زرهانه ایران گفت: باید تلاش کنیم تا بتوانیم ورزشی با قدمت بیش از سه هزار سال را در کشورهای دیگر دنیا توسعه دهیم. یکی از راه های توسعه این ورزش، برگزاری مسابقات بین المللی و جهانی است.

باران چسمه ادامه داد: اصفهان اعلام کرد که می خواهد میزبانی این مسابقات باشد، ما نیز با کمال میل پذیرفتیم که به میزبانی این مسابقات کمک کنیم. اصفهان از دیرباز یکی از استان های شناخته شده در میزبانی مسابقات بوده است.

وی افزود: آمادگی برای این مسابقات قابل تقدیر است. باید برای رونق این مسابقات و توسعه این ورزش ملی و مذهبی که در سطح جهانی نه تنها در کشور انجام می شود، تلاش کنیم. این ورزش مورد تاکید مدیریت هم هست و می خواهند این ورزش در اقصی نقاط کشور توسعه پیدا کند و رواج پیدا کند.

مهرعلی باران چسمه اذعان داشت: امیدوارم میزبان خوبی از مسابقات داشته باشیم. ما تلاش می کنیم به فدراسیون بین المللی کمک کنیم تا این رشته ورزشی جزو مسابقات المپیک و آسیایی باشد، زیرا این ورزش بسیار زیباست و در سطح المپیک جایگاهی برای برگزاری دارد.

رئیس فدراسیون ورزش و پهلوانی زورخانه ای ایران نیز گفت: برای حضور خوب، قدرتمند و مقتدرانه در این دوره از مسابقات، مسابقه انتخابی تیم های ملی را در تهران برگزار کردیم. 40 نفر به عنوان نفرات برتر انتخاب شدند و اردوی اول در سرعین اردبیل برگزار شد و مرحله دوم روز شنبه به پایان رسید.

باران چسمه گفت: در این دوره از مسابقات دو تیم خوب داریم که یک تیم ملی و یک تیم منتخب استان اصفهان در این مسابقات حضور خواهند داشت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید