هرچقدر بتوانیم از نور بهره بگیریم با تحولات دنیا بیشتر هماهنگ می شویم

نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی:

نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت:هرچقدر بتوانیم از نور بهره بگیریم با تحولات دنیا بیشتر هماهنگ می شویم و قزوین با ظرفیت های خوبی که دارد امروز یک گام دیگر در مسیر تحول رو به جلو حرکت خواهد کرد.


به گزارش خبرگزاری موج قزوین، در مراسمی با حضور محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، معاونان سازمان، اعلایی استاندار، لطف الله سیاهکلی و فاطمه محمدبیگی نمایندگان قزوین و رجب رحمانی نماینده تاکستان در مجلس شورای اسلامی، قاسم زاده رئیس دانشگاه بین الملل، رجحانی معاون عمرانی و مسئولان و مدیران استانی از سامانه پرتودهی شتاب دهنده الکترونی celv_8 در قزوین رونمایی شد.

لطف الله سیاهکلی در مراسم رونمایی از این مرکز اظهارداشت: آقای اسلامی مدیری پاک دست و جهادی است و خدمات چشمگیر ایشان جای تقدیر دارد و با عمل به وعده هایی که دادند کار بزرگی را رقم زدند که در حوصه صنعت و افزایش کیفیت محصولات تاثیرگذار است.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کسانی که در بخش صنعت فعالند اهمیت دانش پرتودهی در افزایش کیفیت محصولات را متوجه می شوند و می دانند این کار مهم تا چه میزان در کاهش ضایعات و هزینه های تولید موثر خواهد بود.

سیاهکلی به اهمیت و جایگاه نور در عرصه علم و دانش یادآورشد: خداوند خود را نور و علم و عمل صالح را هم نور می داند و انسان قبل از این که به دانش نور دست یابد تنها بخشی از نور را که مرئی بود را می دید اما وقتی به نورهای نامرئی دست یافت با دستیابی به دانش امواج الکترومغناطیس با سرعت نور به تحول و پیشرفت های بزرگی رسیده است.

وی بیان کرد: امروز فضای مجازی نیز بر بستر نور محقق شده که این پدیده تحول گراست و اگر سیستمی بتواند نور را به نور برساند پهنای باند بی نهایت می شود و ما به سمتی می رویم که پهنای باند را چند برابر کنیم و در آینده محدودیتی بنام پهنای باند نداریم.

افتتاح مرکز

نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هرچقدر بتوانیم از نور بهره بگیریم با تحولات دنیا بیشتر هماهنگ می شویم و قزوین با ظرفیت های خوبی که دارد امروز یک گام دیگر در مسیر تحول رو به جلو حرکت خواهد کرد.

وی گفت: راه اندازی مرکز پرتود دهی در قزوین در جهت استحکام صنعت سیم و کابل و قدرت دهی و افزایش مقاومت این محصولات بی نظیر است و اگر در کابل خوردگی هم باشد ترمیم می کند و قدرت سیم و کابل تقویت می شود که دستاورد بزرگی است.

سیاهکلی اظهارداشت: قزوین در کشاورزی و صنعت سرآمد کشور است و این کار ارزشمند می تواند به پویایی این صنایع نیز کمک موثری باشد و از ضایعات محصولات کشاورزی هم کم کند که جا دارد از همه دست اندرکاران این طرح تشکر و قدردانی شود.

قزوین به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی و وجود باغات متنوع و داشتن یکی از شهرک های صنعتی پر رونق کشور مکان مناسبی برای فعالیت مرکز پرتودهی صنعتی است.






آیا این خبر مفید بود؟


دیدگاهتان را بنویسید