از ژست عدالت طلبانه باشگاه استقلال تا تقاضای برخورد با پرسپولیس/ حالت تهوع قرمزها از جنجال!


ساعت: 13:58
تاریخ انتشار: 14/01/01
کد خبر: 1817828

بیانیه رسمی باشگاه پرسپولیس در واکنش به توئیت استقلال؛

پرسپولیس با انتشار بیانیه ای به این توییت در حساب رسمی باشگاه استقلال پاسخ داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ شب گذشته پس از اظهارات عجیب یحیی گل محمدی مبنی بر ناداوری در دربی 98 و آزار پرسپولیس، توییتر رسمی استقلال به سخنان سرخپوشان پاسخ تندی داد.

در این حساب آمده است: «تعلیق بازی، حمله فیزیکی به داور و اعتراض به تغییر، بخشی از رفتار عجیب مربی رقیب در دربی بود.» منتظر پاسخ منصفانه فدراسیون هستیم. “

امروز اما باشگاه پرسپولیس در این خصوص بیانیه زیر را صادر کرد.

متاسفیم که باید سال جدید را با اقدام یکی از باشگاه ها در شبکه های اجتماعی به این شکل آغاز کنیم. بی شک اهالی فوتبال به خوبی می دانند که پرسپولیس به دلیل مسئولیتی که در قبال هواداران و دفاع از حقوق خود دارد، ممکن است در مقابل رفتارهای سرزده تاب نیاورد و به فدراسیون نیز فشار بیاورد که بی تفاوت در برابر پرسپولیس اقدام کند.

متأسفانه باشگاه رقیبی مانند آنچه در روزهای قبل از دربی دیده بودیم، شاید برای اینکه رسانه ها و فعالان شبکه های اجتماعی را از مشکلات خودشان منحرف کنند و شاید از ترس ادامه رقابت با پرسپولیس و استفاده از ارکان فدراسیون فوتبال. به عنوان یک عامل بازدارنده وارد مسائلی شوید که ما آن را جزئی از امور داخلی خود می دانیم و همچنین ارتباط کاری باشگاه ها با فدراسیون.

آنچه ما شاهد آن هستیم فرافکنی، اخاذی و بداخلاقی در کنار هم است. سرمربی پرسپولیس صحبت هایی کرد که با مجموع نظرات کارشناسان داوری همخوانی داشت. کارشناسانی که از ابتدای قهرمانی به داوران نگاه می کردند، بر این عقیده بودند که داور دربی در مجموع خوب عمل نکرده و بیشتر سوت های او به ضرر پرسپولیس بوده است. اینکه باشگاه رقیب می خواهد خودش را قربانی جلوه دهد و طبق معمول حقایق را تحریف کند، یک واقعیت تکراری است، اما ما به هیچ بهانه ای از ورود به مسائل پرسپولیس ابایی نداریم و مدام به فدراسیون به عنوان ستونی نگاه می کنیم که باید آن را بگیرد. اقدامی جدید مقابل پرسپولیس.برای آماده سازی.

چطور همین باشگاه وقتی انواع تخلفات را انجام داده و باشگاه های دیگر از آن شکایت کرده اند و به جایی نرسیده اند، عدالت را به یاد نمی آورد، اما فقط زمانی که منافعشان ایجاب می کند، ژست عدالت را به باشگاه های دیگر می زند؟

امیر قلعه نویی به عنوان معتبرترین مربی استقلال به دلیل اینکه نامش مداخله ای است حق ندارد به سوال باشگاهی که سه بار قهرمان لیگ شده است پاسخ دهد اما همین باشگاه حق دارد به فدراسیون فوتبال بگوید که چه تصمیمی برای استقلال بگیرد. مربی حریف و نام او دخالت نیست.

از این همه تناقض ناراحت نیستی؟

به دوستان خود توصیه می کنیم روی کار خود و تخلفاتی که به خاطر آن جریمه، محرومیت و حتی تذکر نگرفته اند تمرکز کنند. آنقدر به اختلالات آنها رسیدگی نشد که برای همه روشن شد که مصونیت دارند. شک نداریم که اگر درصد کمی از بلاهایی که در این فصل بر سر پرسپولیس آمده، سر فدراسیون و وزارت ورزش و همه ارگان های مسئول و غیرمسئول می آمد، آنها را با خاک یکسان می کردند. مثل تمام این سالها که دستشان از جام دور بود، وزیر و وکیل و فیفا و CAS را مقصر می دانستند!

باشگاه پرسپولیس همیشه در برابر تخلفات حریف و سرمربی خود سکوت کرده و توصیه ای به محرومیت نکردن کسی نکرده است، هر چند تخلفات و تخلفات زیادی وجود داشته است. نزدیک ترین نمونه آن یک هفته قبل از دربی بود که سرمربی همان باشگاه در حالی که بازی همچنان در حال تماشا بود با ورود به زمین مسابقه را متوقف کرد و جریمه نشد.

همین مربی پیش از این در صفحه شخصی خود پستی را علیه همین داور دربی منتشر کرده بود و اتهاماتی را به او وارد کرده بود. آیا فدراسیون به دلیل اظهارات و مطالبات مشابه از سرمربی پرسپولیس به این شکل از او شکایت کرده است؟

سرمربی همین باشگاه سال گذشته مدعی شده بود که داوران با برنامه قبلی عمداً برای آنها سوت می زنند. با این اظهارات اتهام سنگینی به اعضای فدراسیون وارد شد اما آیا پرونده قضایی تشکیل شده است؟ با این شرایط چگونه می توانند از سوی فدراسیون فوتبال برای صدور حکم برکناری سرمربی تیم های دیگر تحت فشار قرار گیرند؟

کیست که نداند توییت رسمی باشگاه رقیب جوسازی و فشار بر فدراسیون و عوامل انضباطی آن است. ما معتقدیم اعضای فدراسیون فوتبال و کمیسیون انضباطی حرفه ای و مستقل هستند و نباید تحت تاثیر این رفتار شرم آور قرار بگیرند.

اما باشگاه پرسپولیس به عنوان آخرین راه حل این مسائل را مطرح می کند. اگر پرسپولیس مجبور شود نسبت به این رفتار بی تفاوت باشد یا بدتر از آن تسلیم شود و به نام استقبال از یک باشگاه خاص همه رقبا را از میدان خارج کند، طبیعتاً سکوت نخواهد کرد. شکستن این سکوت به این معنی است که باشگاه پرسپولیس مسائلی را مطرح می کند که حتی در مصاحبه ها و اطلاعیه ها به آن اشاره نمی شود و قطعا این موضوع به نفع خیلی ها نخواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید