ادویه معطر که حالت تهوع را درمان می کند

ادویه معطر که حالت تهوع را درمان می کند

روز جدید دارچین معده را تمیز می کند، آن را تسکین و تقویت می کند و برای رفع سوء هاضمه به ویژه در موارد نفخ، به عنوان ضد احتقان استفاده می شود.

یک کارشناس گیاهان دارویی گفت: از قدیم الایام برای درمان حالت تهوع از گیاهان دارویی مختلفی استفاده می شده است.

سارا تیموری گفت: دارچین راز جوانی است و مصرف روزانه آن انسان را سالم نگه می دارد.

وی ادامه داد: دارچین کلیه ها را گرم می کند، ضعف کمر و پاها را از بین می برد و کم خونی را درمان می کند.

تیموری با بیان اینکه دارچین بهترین دارو برای دردهای عضلانی است، گفت: دارچین اثر آرامبخش و تسکین دهنده دارد و از بسیاری از مسکن ها بهتر است.

وی گفت: یکی دیگر از تاثیرات مهم دارچین کاهش دما است و حتی امروزه دارچین را به صورت قرص و کپسول در می آورند که به عنوان داروی تب بر استفاده می شود، این گیاه رگ ها را باز می کند و گردش خون را بهبود می بخشد.

دارچین برای بیماران دیابتی مناسب است

وی گفت: یکی از خواص دارچین این است که اثرگذاری هورمون انسولین را در بدن افزایش می دهد و در نتیجه بدن برای کنترل قند خون کمتر به این هورمون نیاز دارد.

تیمور افزود: برخی از مطالعات تاثیر مثبت دارچین را در کاهش فشار خون نشان می دهد.

این گیاه شناس گفت: دارچین خاصیت عجیب دیگری نیز دارد و آن تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر بیماری ها است و حتی می توان گفت اثری مشابه پنی سیلین و آنتی بیوتیک ها دارد.

رفع سوء هاضمه با دارچین

وی بیان کرد: دارچین به دلیل داشتن اسانس و تانن، محرک و قابض است و به عنوان تقویت کننده هضم و گردش خون استفاده می شود و به عنوان بادشکن برای رفع سوء هاضمه به ویژه در موارد نفخ استفاده می شود.

تیموری بیان کرد: دارچین معده را پاکسازی، تسکین و تقویت می کند و برای رفع سوء هاضمه به ویژه در موارد نفخ به عنوان ضد احتقان استفاده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید