با این ادویه سرماخوردگی را درمان کنید

با این ادویه سرماخوردگی را درمان کنید

روز جدید : فلفل سیاه یکی از ادویه های هندی است که در ترکیب با سایر مواد برای درمان سرماخوردگی و سرفه بسیار مناسب خواهد بود.

وقتی نوبت به تسکین سرماخوردگی و سرفه می‌رسد، همه ما داروهای خانگی را امتحان می‌کنیم که مادران و مادربزرگ‌هایمان به ما داده‌اند.

تعدادی از ادویه های هندی زمانی که فرد در زمستان دچار سرماخوردگی می شود بسیار مفید است. این ادویه ها را می توان به غذاها و نوشیدنی های روزانه اضافه کرد و برای کاهش علائم سرماخوردگی مانند یبوست و آبریزش بینی استفاده کرد.

برخی از رایج‌ترین گیاهان و ادویه‌های زمستانی که معمولاً در درمان‌های خانگی برای سرماخوردگی استفاده می‌شوند عبارتند از: زنجبیل، جوز هندی، انیسون ستاره‌ای، دارچین، هالی یا ریحان و فلفل سیاه.

در این میان فلفل سیاه یکی از بهترین ادویه‌های هندی است که در فصل زمستان در سوپ‌ها و نوشیدنی‌های گرم موجود است، مخصوصاً اگر فرد مبتلا به عفونت سینه و سرماخوردگی باشد.

منشاء فلفل سیاه جنوب هند است و به دلیل اثر تسکین دهنده آن بر گلو به خصوص در فصل زمستان در غذاها استفاده می شود.

در اینجا دو درمان خانگی برای سرفه و سرماخوردگی از فلفل وجود دارد:

1 فلفل سیاه و عسل سرفه را با هم ترکیب کنید

فلفل سیاه به دلیل داشتن ویتامین C باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود و این ادویه خاصیت ضد باکتریایی و آنتی بیوتیکی دارد. معمولا برای تسکین سرماخوردگی با بریدن دانه های فلفل سیاه و افزودن به یک قاشق چای خوری عسل استفاده می شود. عسل به عنوان داروی گلودرد و سرکوب کننده سرفه می تواند عملکرد ضد سرماخوردگی فلفل سیاه را بهبود بخشد. برای رقیق شدن و طعم خوب می توانید چند قطره آب گرم به مخلوط فلفل خرد شده و عسل اضافه کنید.

برای مقابله با علائم سرماخوردگی در زمستان، این ترکیب مقوی را صبح زود مصرف کنید.

2. چای با فلفل سیاه

افراد زیادی هستند که به نوشیدن چای به خصوص در فصل زمستان علاقه دارند، زیرا کافئین موجود در چای انرژی بدن را افزایش می دهد و تاخیر ناشی از سردی هوا را از بین می برد و همچنین گفته می شود که از درون بدن شما را گرم می کند.

اما اگر فردی دچار سرماخوردگی است می تواند فلفل سیاه یا پودر فلفل سیاه تازه خرد شده را در فنجان های دریایی اضافه کرده و با نمک دریا بنوشد. با استفاده از این ترکیب ضد سرما هم از حرارت چای استفاده می شود و هم با خوردن فلفل سیاه در برابر سرماخوردگی مقاوم می شوید.

دیدگاهتان را بنویسید