از کودکی به نوشتن رمان برای بزرگسالان علاقه داشتم / تاثیر افزایش قیمت کتاب بر کاهش سرانه مطالعه در کشور


ساعت: 10:09
تاریخ انتشار: 1389/03/14
کد خبر: 1843293

در گفت و گو با یک نویسنده جوان به آن اشاره شد.

باران بصیرت یکی از با استعدادترین نوجوانان شهرمان است که چندین داستان کوتاه نوشته و یک کتاب منتشر کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از تیتریک; باران بصیرت، دختر 15 ساله ای که از 9 سالگی به نوشتن پرداخته است. زیر دوازده سال در مسابقه قصه گویی شرکت می کند و بالاترین رتبه را کسب می کند.

این نوجوان در این سن موفق به انتشار کتاب شد و در بسیاری از مسابقات انشا و داستان کوتاه شرکت کرد و دیپلم و تندیس دریافت کرد.

باران داستان های خود را در ژانرهای فانتزی و فانتزی برای کودکان و نوجوانان می نویسد.

«تونل زمان» نام اثری داستانی از باران بصیرت است که در جشنواره تسنیم مورد تحسین قرار گرفت و پسری به نام البرز کنجکاو و علاقه مند به موضوعاتی مانند سفر در زمان در آن حضور دارد.

باران بصیرت نویسنده جوان در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: از کودکی به دلیل کتاب های زیادی که می خواندم به نوشتن رمان بزرگسال علاقه داشتم و در نهایت با تلاش و پشتکار توانستم مجموعه داستان کوتاهی را تهیه کنم. روز دختر منتشر شد.

وی ادامه داد: از آن زمان به بعد کم می نویسم و ​​از 9 سالگی به طور جدی وارد این عرصه شدم.

بصیرت افزود: در جشنواره های مختلف داستان نویسی شرکت کردم و رتبه برتر را کسب کردم و این موفقیت ها هر روز انگیزه بیشتری برای نوشتن به من داد.

این هنرمند تصریح کرد: با راهنمایی مادرم که نویسنده و نویسنده 20 اثر هنری نیز هست موفق به نگارش و انتشار اولین کتابم شدم.

وی گفت: امیدوارم با حضور نویسندگان جدید و نسل جوان، ادبیات ایران شکل جدیدی به خود بگیرد.

بصیرت در ادامه با بیان اینکه کاهش قیمت کتاب می تواند عاملی برای افزایش سرانه مطالعه باشد، گفت: متأسفانه مردم بیشتر به ظاهر خود اهمیت می دهند تا خوراک ذهنی خود و فرزندانشان. شاید اگر کتاب‌ها کمی ارزان‌تر بودند، مردم بیشتر به خرید و خواندن کتاب می‌رفتند.

این هنرمند افزود: برگزاری نمایشگاه کتاب، ارائه نویسندگان و آثار آنها و ارتباط بیشتر نویسندگان با مردم می تواند عاملی برای گذراندن وقت ملت برای مطالعه کتاب با علایق دیگر باشد.

7d9b74c6 a3de 4ace a5a9 61b1410b1276 خبر خاکستری

وی در پایان خاطرنشان کرد: به کودکان و نوجوانان پیشنهاد می کنم تا حد امکان کتاب بخوانند زیرا با مطالعه بیشتر خود را می شناسند و می توانند مشکلات خود را در زندگی درک کنند و راه حل های بهتری برای آنها بیابند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید