از یک نسل در تیم ملی فوتسال نمی ترسیم/ با گزینه های موثر مذاکره می کنیم

ساعت: 18:08
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۳
کد خبر: 1800296

سرمربی تیم ملی فوتسال کشورمان گفت: در حال مذاکره با گزینه ها هستیم تا ستاد تیم ملی تاثیرگذار باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال؛ وحید شمسایی سرمربی جدید تیم ملی فوتسال کشورمان گفت: بحث های اصلی ما در جلساتی که با رئیس جمهور، دبیر کل و گروه فنی فدراسیون فوتبال داشتیم مبنای درستی برای آینده تیم ملی فوتسال است و خوشبختانه رئیس جمهور هم همینطور است: «ما در سال 2005 مدتی این کار را انجام دادیم و دو تا سه سال متحمل ضرر شدیم، اما در سال 2016 به هدف خود رسیدیم و از بازیکنانی که چشم انداز 10 تا 11 ساله داشتیم به خوبی استفاده کردیم.

وی افزود: این بازیکنان جوایز زیادی کسب کرده اند و اکنون با تفکری که با فدراسیون فوتبال داریم، می خواهم مسیر تیم های اصلی به رده 19 سال و از 19 تا 23 سال شکل بگیرد. چون لیگ ما از نظر سنی نسبتا قدیمی است و تزریق بازیکنان جوان کمی زمان می برد. البته ما کاملا از این تصمیم حمایت خواهیم کرد، یک ضرب المثل دارم که می گوید «آمدیم بسوزیم و بسازیم». وحید شمسایی چه مهم باشد چه نباشد، ساختاری است که مبتنی بر ایده ها و حمایت های برنامه محور است، حتی به قیمت از دست دادن یک جام یا تورنمنت.

سرمربی تیم ملی فوتسال ایران درباره استفاده از کادرفنی توضیح داد: برای این منظور گروه کادرفنی باکیفیتی در نظر گرفته ایم تا مسیر را هموار کنیم. از دکتر شهاب سفالمان، مدرس کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا مقیم کانادا، خواستم که به ایران بیاید و دو کار انجام دهد. سرامیک های او هم از نظر کار بدنی و بدنسازی قوی است و هم از نظر طراحی ورزشی. البته در حال مذاکره با مربی متخصص هستیم و با رئیس فدراسیون در مورد نیاز به مربی سطح بالا صحبت کردم. مصطفی نظری که در سال 2009 بهترین دروازه بان جهان بود و عناوین زیادی دارد. در نهایت هدف ما این است که در کنار هم نسلی برای تیم ملی فوتسال بزرگسالان بسازیم و پشت این موضوع بایستیم و از آن نترسیدیم.

شمسایی در پایان گفت: پس از صحبت با رئیس فدراسیون، تماس های مختلفی با مربیان خارجی برقرار کردیم. بسیاری از دوستانی که سابقه ارتباط با مربیان را داشتند نیز درخواست کمک کردند اما در نهایت به سفالگر گفتم کارهایی را انجام دهد. حتی دیشب در فضای مجازی با چهار نفر گفت و گو داشتیم و سفال منش ترجمه و راه های پیش رو را توضیح داد. در واقع ما در حال مذاکره با گزینه هایی هستیم که می تواند موثر باشد. امیدواریم روزهای خوبی داشته باشیم، سختی ها زیاد است اما مطمئنم در درازمدت می توانیم مسیر فوتسال ایران را تضمین کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید