اسامی اولین خودروهای وارداتی اعلام شد

اسامی اولین خودروهای وارداتی اعلام شد

اولین ثبت درخواست واردات خودرو انجام شده و قرار است نخستین خودروهای وارداتی از ابتدای آذرماه وارد کشور شوند.

تجارت نیوز: اولین ثبت سفارش واردات خودرو به پایان رسید و قرار است نخستین خودروهای وارداتی اوایل دی ماه وارد کشور شوند.

با نزدیک شدن به زمان اولین خودروهای وارداتی، گمانه زنی بر روی برندهای وارداتی همچنان ادامه دارد.

آن‌طور که مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کردند، تاکنون تعداد کل درخواست‌های دریافتی برای واردات خودرو بالغ بر 400 مورد است که در کارگروه تجارت و ارتباطات بین‌الملل زیرمجموعه این معاونت بررسی شده است. وزارت صنعت، معدن و تجارت حمل و نقل.

اپلیکیشن هایی که بر اساس ارزیابی اولیه توانایی لازم را برای احراز شرایط اولیه آیین نامه فوق در خصوص قرارداد با شرکت خارجی، دارا بودن زیرساخت خدمات پس از فروش و برنامه سرمایه گذاری فناورانه در صنعت خودرو داشته اند، شناسایی شده اند. .

بر اساس این گزارش، در مجموع 400 گروه و فرد برای واردات خودرو اقدام کردند، 27 شرکت دارای حداقل شرایط و چهار شرکت ثبت سفارش کردند و بر اساس این گزارش محموله یک شرکت وارد گمرکات کشور شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه اولویت ما واردات خودروهای کم مصرف است، گفت: ثبت سفارش خودرو در هفته های اخیر انجام شده و به زودی اولین خودروهای وارداتی وارد کشور می شود.

«سیدررضا فاطمی امین» تاکید کرد: اگرچه واردات خودروهای اقتصادی در اولویت است، اما اولین اقدام مهم برای ما زمان واردات است تا «فضای روانی عدم واردات خودرو از بین برود».

وی درباره تامین یک میلیارد یورو ارز برای واردات خودرو گفت: یک میلیارد یورو ارز مورد نیاز برای واردات خودرو در دولت مصوب شد که با هماهنگی بانک مرکزی صورت گرفت. بنابراین در این صورت مشکلی وجود ندارد و ارز لازم تامین می شود.

بررسی تبلیغات محیطی برخی شرکت های واردکننده خودرو و همچنین گفت و گو با مطلعان بازار نشان می دهد که حضور خودروهای ایتالیایی، ژاپنی، کره ای و برخی از چینی های ذکر شده در زیر تاکنون در کشور قطعی شده و اولین خودروهای وارداتی هستند. ماشین‌ها که به خیابان‌ها می‌روند، می‌کنند.

بر اساس این گزارش، اولین خودروهای وارداتی وارد شده در جاده‌های ایران شامل فیات 500، فیات تیپو (TIPO)، هیوندای النترا (ELANTRA)، هیوندای کونا (KONA)، هیوندای I10 (I10)، دانگ فنگ آئولوس یی‌شوان مکس و سه خودروی آن است. محصول چانگان

لازم به ذکر است همانطور که معاون خرید گروه سایپا روز گذشته اعلام کرد، سه محصول چانگان CS 35 Plus، CS 55 Plus و UNI-T در سبد محصولات سایپا قرار می گیرد و 20 هزار محصول جدید نیز سفارش داده شده است.

پیش بینی می شود با عرضه خودرو در بازار و تکمیل واردات، التهاب در بازار به میزان قابل توجهی کاهش یابد و دست دلالان و دلالان کوتاه شود.

پیش از این امید کلیباف سخنگوی وزارت امنیت گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده در سه ماهه باقیمانده سال جاری 100 هزار دستگاه خودرو و در سه ماهه نخست سال به همین میزان نیز از طریق واردات تحویل داده می شود. ، 1402.

وی افزود: تحویل خودرو در دو بازه زمانی سه و شش ماهه خواهد بود، بنابراین متقاضیانی که از طریق بورس کالا خرید می کنند می توانند از زمان خرید خودروی خود از سه ماه تا شش ماه پس از خرید خودرو تحویل بگیرند که این زمان بستگی به ساخت و فرسودگی ماشین طبیعی است.

همچنین معاون صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت از پیش بینی ورود 90 هزار خودرو تا پایان سال به کشور خبر داد و گفت: طبق مقررات اولویت با خودروهای زیر 10 هزار یورو است. و پس از آن خودروهایی در محدوده قیمتی بین 10 تا 20 هزار یورو وارد خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید