اعلام اسامی 6 برند احتمالی خودروهای وارداتی/ آیا لحظه واردات خودرو مشخص شده است؟

اعلام اسامی 6 برند احتمالی خودروهای وارداتی/ آیا لحظه واردات خودرو مشخص شده است؟

در حالی که کارشناسان و تحلیلگران صنعت خودرو امید زیادی به واردات خودرو تا پایان سال جاری ندارند، از جمله خبرها می توان به ورود احتمالی برندهایی مانند تویوتا، میتسوبیشی، داتسون، هیوندای، کیا و چانگان به بازار ایران اشاره کرد.

مریم فکری: اجرای طرح واردات خودرو به دلیل شرایط وزارت محرمانه مدت هاست که متوقف شده است. آخرین ممنوعیت واردکنندگان، واردات خودرو از فرانسه بدون غرامت است.

این امر به این دلیل است که در آبان ماه سال جاری پس از فراز و نشیب های تصویب آیین نامه واردات خودرو و رفع ایرادات سه گانه رئیس مجلس، در نهایت آیین نامه واردات خودرو اصلاح شد و مراحل ثبت سفارش برای واردکنندگان واجد شرایط انجام شد. آغاز شده.

در همین راستا، وزارت امنیت اعلام کرد که 24 درخواست برای واردات خودرو ارائه شد و در نهایت 7 شرکت واجد شرایط ثبت سفارش واردات خودرو شدند اما پس از آن تعداد شرکت های واجد شرایط در مجموع به 12 شرکت افزایش یافت. شرکت ها می توانند سفارش خودرو را ثبت کنند. .

6 برند احتمالی خودروهای وارداتی

پس از انتشار اسامی شرکت های واردکننده منتخب که خودروساز بودند، اعلام شد که واردات خودرو به مرحله اجرا رسیده و شرکت های واردکننده منتخب مذاکرات خود را با خودروسازان خارجی آغاز کرده اند.

اکنون در میان برندهای احتمالی خودروهای وارداتی در بازار ایران، نام های تجاری مانند تویوتا، میتسوبیشی، داتسون، هیوندای، کیا و چانگان به چشم می خورد.

به این ترتیب برخی از شرکت‌هایی که نامشان در میان شرکت‌های واردکننده منتخب است، برندهای هدف خود را برای واردات در سایت‌های اینترنتی خود درج کرده‌اند، هرچند هنوز زمان و جزئیات دقیق واردات خودرو مشخص نیست.

دلیل زمان بر بودن واردات خودرو

در همین رابطه سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت اخیرا درباره آخرین وضعیت ثبت سفارش خودرو گفت: دولت در آیین نامه واردات خودرو که به تصویب دولت رسیده است، یک میلیارد یورو منابع برای واردات خودرو در نظر گرفته است. در هفته اول شهریور و امروز تمامی زیرساخت ها برای وی فراهم است و ثبت سفارش وی نیز آغاز شده است.

وی در خصوص روند ثبت سفارش واردات خودرو افزود: با توجه به توقف 4 ساله واردات خودرو، واردکنندگان باید با کشورهای خود در خارج از کشور قرارداد ببندند و مشکلی در این زمینه از سوی دولت وجود ندارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در عین حال یادآور شد: در این دور واردات، شرایط جدیدی به نام انتقال فناوری داریم که اگرچه زمان کمی می برد، اما برای اقتصاد کشور موثر است.

سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت نیز در گفت وگویی تاکید کرد: افراد و شرکت هایی که برای واردات اقدام کرده اند نیز درخواست خود را ارسال کرده اند و ما نیز منتظر هستیم تا در صورت بروز مشکل رفع و رجوع کنیم.

فاطمی امین خاطرنشان کرد: اکنون واردکنندگان در مسیر واردات خودرو با موضوعات مرتبط برخورد کرده و قراردادهای خود را یکی یکی منعقد می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید