اسب ترکمن خراسان شمالی باید صادر شود


ساعت: 14:10
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۱/۱۰
کد خبر: 1921363

توسط کارگروه صادرات نفت خراسان شمالی تایید شد.

کارگروه صادرات غیرنفتی خراسان شمالی پس از بررسی این ظرفیت مهم سرمایه گذاری در استان مصوب کرد صادرات اسب ترکمن خراسان شمالی از استان به بازارهای هدف انجام شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرترک، ناصرفهرمهدی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی در ستاد ویژه صادرات غیرنفتی خراسان شمالی گفت: در چند ماه گذشته تلاش کرده ایم اقلام صادراتی استان خراسان شمالی را به بین المللی برسانیم. بازارهای هدف

فخرمهدی اعلام کرد: کارگروه صادرات غیرنفتی خراسان شمالی با بررسی این ظرفیت مهم صنعتی-اقتصادی استان، با آغاز برنامه استان برای صادرات اسب ترکمن به بازارهای هدف بین المللی موافقت کرد.

وی افزود: این کارگروه با افزودن اسب به سبد صادراتی استان موافقت کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی تصریح کرد: با تحقق این هدف استان به منبع درآمدزایی و اشتغالزایی جدید دست خواهد یافت.

وی اعلام کرد: برای تحقق این امر کارگروه سوارکاری استان باید سرمایه گذاران را جذب و حمایت کند و روند صادرات را تسهیل کند.

فخرموهادی در عین حال خاطرنشان کرد: نهادهای ذیربط در استان از جمله اتاق بازرگانی، سازمان جهاد کشاورزی، ادارات کل دامپزشکی و صمت نیز موظف به حمایت از این برنامه هستند.

وی تاکید کرد که نمایندگی وزارت امور خارجه در این ولسوالی نیز باید از این هدف حمایت کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی تصریح کرد: درخواست می شود در گام نخست شورای سوارکاری استان به عنوان نهادی مستقل بازاریابی صادرات و صادرات 50 راس اسب ترکمن را آغاز کند.

فخرمهدی تصریح کرد: خراسان شمالی از صادرات اسب ترکمن از استان به بازارهای بین المللی حمایت می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید