استاندار: دستگیری 25 نفر در تظاهرات همدان / 20 نفر از این افراد ساکن استان همدان نبودند / مشکل سوء استفاده مخالفان و منافقین از آب

استاندار: دستگیری 25 نفر در تظاهرات همدان / 20 نفر از این افراد ساکن استان همدان نبودند / مشکل سوء استفاده مخالفان و منافقین از آب

روز جدید استاندار همدان از دستگیری 25 نفر در اعتراضات همدان خبر داد و گفت: 20 نفر از این افراد ساکن استان همدان نبودند و با حضور در همدان قصد ایجاد رعب و نارضایتی در بین مردم را داشتند.

به گزارش روابط عمومی استانداری همدان، محمدعلی محمدی روز پنجشنبه 26 شهریورماه در جلسه بررسی مشکلات آب شرب همدان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، با اشاره به سوء استفاده معاندان و منافقین از مشکل آب شرب همدان، اظهار داشت: در در سه تجمع غیرقانونی صورت گرفته 25 نفر دستگیر شدند که 20 نفر از آنها ساکن استان همدان نبودند و با حضور در همدان قصد ایجاد رعب و نارضایتی در بین مردم را داشتند.

محمدی تصریح کرد: از ابتدای شروع مشکلات آب شرب همدان در تمامی مناطق مشکل به صورت مستقیم و بدون واسطه با مردم دیدار کردیم و تمام تلاش خود را برای رفع مشکل انجام دادیم.

وی خاطرنشان کرد: 70 درصد آب سد اکباتان برای کشاورزی مصرف می شود و در این ماه تمام تلاش خود را برای رساندن آب از سرشاخه های اصلی سد اکباتان انجام دادیم.

استاندار همدان ادامه داد: در سال 1398 مخزن آب سد اکباتان 28 میلیون متر مربع بود که در سال 1400 به 18 میلیون متر مربع و در سال 1401 به 11 میلیون متر مربع کاهش یافت.

محمدی تصریح کرد: با همکاری خوب استان های کشور، ارتش، ارتش و گروه های جهادی بیش از 110 تانکر آب در تامین آب شرب بهداشتی همکاری کرده اند تا بتوانیم از بحران شدید عبور کنیم.

وی در خصوص آبرسانی اضطراری نیز گفت: ایجاد آبرسانی اضطراری به طول 16 کیلومتر با توجه به مسائلی مانند مسیریابی، حفاری، نصب شیرآلات و همچنین تملک 50 حلقه چاه آب و انتقال آنها به آبرسانی کار بسیار دشواری بود. شبکه که خوشبختانه انجام شد.

استاندار همدان در ادامه با اشاره به اینکه همدان در مسیر سفر زائران کشورهای شرقی ایران به عراق است، گفت: به منظور جلوگیری از شیوع بیماری ها در این کشورها در اثر سیل اخیر، علاوه بر اطلاع رسانی مناسب به مردم، نظارت مضاعف بر موکب ها وجود داشته باشد تا با توزیع بروشور مردم را آگاه کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید