استاندار کهگیلویه و بویراحمد صدای فریاد روستاییان «عجم» را نمی شنود! + تصاویر


ساعت: 10:01
تاریخ انتشار: 14/09/12
کد خبر: 1811955

مسئولان کهگیلویه و بویراحمد گویا اهالی روستای عجم از توابع کهگیلویه را فراموش کرده اند و مشکلات آنها از جمله ارتباط و آب شرب را نمی بینند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صبح زاگرس، روستای عجم از توابع دیشموک در شهرستان کهگیلویه است. این روستا در فصل بهار دارای زیبایی ها و طبیعت بکر بسیاری است که در فصل بهار و تابستان می تواند مقصد گردشگران و مسافران زیادی باشد.

اهالی روستای عجم با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می کنند که از جمله آنها می توان به کمبود دبیرستان یا دبیرستان اول اشاره کرد که باعث شده بسیاری از جوانان پس از پایان دوره ابتدایی تحصیل را رها کنند زیرا برای ورود مجبور به ورود به روستا هستند. دبیرستان. دیگران.

دو مشکل اصلی این روستا که اهالی را متضرر می کند، نبود ارتباط مناسب و آب آشامیدنی است. فاصله روستای عجم تا مرکز کهگیلویه 195 کیلومتر است که 75 کیلومتر آن کوهستانی و صعب العبور است. مشکلات بسیاری برای رانندگان و مردم.


9effa115 ea6f 4976 916c f78daf45bc0f خبر خاکستری

از طرفی فاصله این روستا تا شهر بویراحمد 115 کیلومتر است که جاده اصلی آسفالته و زیرسازی مناسب است اما 8 کیلومتر آن نیاز به تعمیر و بازسازی دارد و در صورت مناسب شدن این 8 کیلومتر تردد می شود. مشکلات کمتری خواهد داشت

در فصل بارندگی ارتباط اهالی این روستا به طور کامل از دیشموک قطع می شود و همین امر باعث می شود اهالی با مشکلات عدیده ای مواجه شوند و روزها منتظر بازگشایی این راه ارتباطی باشند.

مردم برای رفع نیاز خود به یاسوج و بویراحمد مراجعه می کنند، بنابراین بسیار ضروری است که مردم این روستا این 8 کیلومتر را تعمیر کنند تا شاهد قطعی ارتباط نباشند و نگران تردد باشند.


5bdae0e6 1427 40fb b698 fe817033b9d4 خبر خاکستری

امروزه، آب آشامیدنی بخشی جدایی ناپذیر از زندگی در همه جا است. متاسفانه اهالی روستای عجم از این نعمت بزرگ محروم هستند. زنان و مردان این روستا برای تامین آب آشامیدنی خود باید 2 کیلومتر پیاده روی کنند تا به چشمه برسند و چند روزی آب ببرند و سپس به روستا برگردند.

این غم بزرگی برای روستاییان است، زنان و مردان زیادی دچار تصادفات جاده ای شده اند و از پا درد رنج می برند.


a41786a6 0375 4481 9715 da5d92171e55 خبر خاکستری

یکی دیگر از مشکلاتی که اهالی روستای عجم با آن دست و پنجه نرم می کنند این است که هر از چند گاهی مجبور به صرف چند ساعت آب آشامیدنی می شوند.

اهالی روستای عجم در تماس با خبرنگار این پایگاه خبری از مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد به ویژه فرماندار دعوت کردند تا از این روستا بازدید و مشکلات را از نزدیک مشاهده کنند.

انتظار می رود مسئولان استان مشکلات روستای عجم را ببینند و برای رفع آن تلاش کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید