حزب ندای ایرانیان: کشور را «امام صادقی» نمی‌توان اداره کرد/دولت صدای مردم را نمی‌شنود

حزب ندای ایرانیان: کشور را «امام صادقی» نمی‌توان اداره کرد/دولت صدای مردم را نمی‌شنود

روز جدید وی ادامه داد: با تداوم شرایط فعلی چشم‌انداز روشن و مثبتی وجود ندارد و بیم آن می‌رود که در صورت عدم اتخاذ تدابیر مناسب، شاهد تحولات بدتری در حوزه حکومت‌داری باشیم.

حزب اصلاح طلب ایرانی ندای به بهانه اولین سال دولت سیزدهم بیانیه ای تحلیلی-انتقادی منتشر کرد و در 9 بند نظرات خود را درباره مهمترین مسائل کشور به دولت اصلی بیان کرد.

در بیانیه حزب ایرانی آمده است: «حضور پررنگ فارغ التحصیلان دانشگاه امام صادق(ع) در مسئولیت های کلیدی مدیریت از همان ابتدا نشان داد که شاهد سلیقه و جهت گیری سیاسی خاص در دولت هستیم. «در این شرایط با استعفای یکی از ضعیف ترین وزرای این مکتب در آستانه سالگرد تحلیف ابراهیم رئیسی، امیدواریم رئیس جمهور متوجه شده باشد که تنها با دانشگاه امام نمی توان کشور را اداره کرد.صادق. “

در این بیانیه با اشاره به تشدید اعتراضات اصناف و اقشار مختلف مردم، آمده است: «به نظر نمی‌رسد دولت به اعتراضات گوش فرا دهد و برنامه‌ای برای پاسخگویی به مطالبات عمومی ندارد». در عین حال «از دولت می خواهد که به اعتراضات گوش فرا دهد».

ندای ایرانی در خصوص سیاست خارجی نیز با انتقاد از دولت گفت: «با وجود ساعت‌ها گفت‌وگو و مذاکره، چشم‌انداز قابل اعتمادی برای تفاهم وجود ندارد»، «ارتباط با دنیا و حضور در مدار دیپلماسی پیش‌نیاز هر برنامه تحولی است». “برای توسعه کشور.”

در این بیانیه آمده است: «با ادامه وضعیت فعلی، چشم‌انداز روشن و مثبتی وجود ندارد و بیم آن می‌رود که در صورت عدم اقدام مناسب، شاهد تحولات بدتری در حوزه حکومت‌داری باشیم».

متن کامل بیانیه حزب ندای ایرانیان به شرح زیر است:

دولت نمی تواند امروز باشد. مردم صبور ایران در طول یک سال گذشته روزهای سخت اقتصادی و معیشتی را سپری کردند. عملکرد دولت در عرصه های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و بین المللی در یک سال گذشته درس ها و هشدارهایی را در پی داشته است که صدای ایران وظیفه خود را بخشی از جریان اصلاحات کشور می داند. رئیس جمهور و مردم عزیز ایران.
1- گرچه دولت خوجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی از ابتدا عنوان دولت مردمی را برگزید، اما رویکردهای جناحی و سیاسی برای عزل مدیران معاند و استخدام مدیران از یک جریان سیاسی خاص نشان داده است که همه دولت ها نمی توانند این امر را نمایندگی کنند. دولت. عمل

حضور پررنگ فارغ التحصیلان دانشگاه امام صادق(ع) در مسئولیت های کلیدی مدیریت از همان ابتدا نشان داد که شاهد سلیقه و گرایش سیاسی خاص در دولت هستیم.

در چنین شرایطی با استعفای یکی از ضعیف ترین وزرای این مکتب در آستانه سالگرد تحلیف ابراهیم رئیسی، امیدواریم رئیس جمهور متوجه شده باشد که تنها با دانشگاه امام صادق (ع) نمی توان کشور را اداره کرد.

2- طی یک سال گذشته در شرایط حوادث و بحران ها و به ویژه مشکلات اقتصادی شاهد صدور دستورات مستمر از سوی رئیس جمهور بوده ایم. اما در عمل، هیچ یک از این دستورالعمل ها اعمال نشد تا بار دیگر این درس اساتید، دولت، که اقتصاد دستوری اداره نمی شود، ثابت شود.

3- هر چند در دوران تبلیغات انتخاباتی شاهد وعده های مکرر آقای رئیسی و تیم همراه برای رفع مشکلات روزمره مردم بودیم، اما آنچه در عمل رخ داد کاهش توده های مردم، حذف مواد غذایی از سبد خانواده و … بود. فشار بیشتر بر طبقه متوسط ​​و ضعیف

مردم فراموش نکرده اند که دولت وعده ساخت یک میلیون خانه در سال را می دهد، اما تاکنون به جز یک ترفند تبلیغاتی، اثری از دهمین تحقق این وعده نیست.

4. در حوزه سیاست خارجی، با وجود ساعت ها گفتگو و مذاکره، چشم انداز امیدوارکننده ای برای تفاهم وجود ندارد و به نظر می رسد دولت فرصت دیپلماسی را از دست می دهد.

حزب صدای ایران بار دیگر به دولت یادآوری می کند که هرگونه طرح تحولی برای توسعه کشور، پیش نیاز ارتباط با دنیا و ورود به مدار دیپلماسی است. تجربه نشان داده است که هیچ کشوری در انزوای جهانی موفق نبوده است.

5- در ماه های اخیر شاهد تشدید اعتراضات اصناف و اقشار مختلف مردم بوده ایم به طوری که در یک ماه اخیر ممکن است چند روزی باشد که در نقطه ای از کشور اعتراضی به دولت صورت نگرفته باشد. با این حال، به نظر می رسد دولت صدای اعتراضات را نمی شنود و برنامه ای برای پاسخگویی به مطالبات عمومی ندارد.

حزب ایران گلس از دولت می خواهد که به اعتراضات گوش فرا دهد. نمی توان از مردم انتظار داشت که تصمیمات خشن کارمندان دولت را تحمل کنند، اما این تصمیمات خشن هرگز نباید شامل ارگان های دولتی و بودجه فرهنگی نهادهای غیرمسئول شود.

6- متأسفانه در ماه های اخیر شاهد تضعیف بوروکراسی در کشور و برکناری گروهی از کارشناسان حکومتی با اتهاماتی به عنوان پایه گذار شرایط کنونی با عناوینی چون توجه به جوانان وفادار انقلابی بوده ایم. نتیجه این گونه برکناری ها و انتصابات سیاسی، تضعیف نظام اداری و بی تدبیری های گسترده در سطوح مختلف بوده است که اوج آن در وزارت رفاه اجتماعی، کار و تامین اجتماعی بوده که در نهایت به استعفای وزیر پرحاشیه آن منجر شد.

حزب ندای ایران از رئیس جمهور خواسته است تا هر چه زودتر کابینه را ترمیم کند و مقامات ارشد دولتی را جایگزین کند و کسانی را که در کمتر از یک سال گذشته دولت را در غم و اندوه ترک کرده اند جایگزین کند.

7- مدیریت کرونا، ادامه مسیر دولت قبل در واردات واکسن و توجه به نظرات علمی پزشکان متخصص برای کنترل کرونا از نقاط قوت دولت سیزدهم است.

این مثال تحسین برانگیز ثابت می کند که ادعای انقلاب برای حل مشکلات کافی نیست، بلکه توجه به نظرات صاحب نظران دانشگاهی راه برون رفت از بحران است.

8- متاسفانه اخیرا هیچ طرح و ایده ای برای حل ابربحران ها و چالش های زیست محیطی و اجتماعی ارائه نشده است. بخش کشاورزی نیز کاملاً بی برنامه است و بیم آن می رود که امنیت غذایی کشور با مشکل مواجه شود.

در سند تحول قدرت مردم اگرچه عبارات زیبایی دیده می شود اما این سند بیشتر شعاری است و مشخص نیست چه سازوکاری برای اجرای آن در نظر گرفته شده است.

9- در خاتمه، حزب ندای ایرانیان صمیمانه امیدوار است که حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی بتواند به عهد خود عمل کند و با حل مشکلات معیشتی مردم ایران را شیرین کند، اما به عنوان نگهبان راه دولت، وضعیت وجود ندارد. چشم انداز روشن و مثبت است و این بیم وجود دارد که در صورت عدم اقدام مناسب، شاهد تحولات بدتری در حوزه حکمرانی باشیم.

ندای ایرانیان در انجام مأموریت خود، ندای ملت ایران است و مطالبه گر خواهد بود و در این راستا با هشدار به رئیس جمهور محترم، از ایشان می‌خواهد قبل از اینکه دولت به کاستی‌ها و کاستی‌ها فکر کند. خیلی دیر.

پارتی صدای ایرانیان

دیدگاهتان را بنویسید