استایل عجیب بازیگران ایرانی در «کن»/ علاقه زیاد سلبریتی ها به شعار «برای معروف شدن حاشیه ساز»!


ساعت: 14:27
تاریخ انتشار: 1401/10/14
کد خبر: 1842773

لباس های عجیب بازیگران ایرانی در جشنواره کن بار دیگر توجه رسانه ها را به پوشش نامتعارف جشنواره های خارجی جلب کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش آنایی، جشنواره فیلم کن با همه حواشی عجیب خود به پایان رسیده است، از این رو این روزها تنها انتقاد باقی مانده از این جشنواره اعتراض به فیلم توهین آمیز، ضد مذهبی و ضد ایرانی عنکبوت مقدس است. اما در این زمینه نباید از پوشش عجیب و نامتعارف برخی از بازیگران زن در این جشنواره ها غافل شد که نه تنها پوششی غیراسلامی است، بلکه حتی نشانی از زیبایی هم ندارد.

پوشش های عجیب و غریبی که در گذشته تنها مختص برخی از هنرمندان زن دنیا بود، امروزه در بین بازیگران ایرانی محبوبیت دارد و آن ها نیز ترجیح می دهند اگر با فیلم هایشان به یادگار نمانند، با پوشش های عجیب و غریبشان به یاد بیاورند.

اگرچه پوشش اکثر بازیگران زن حجابی ندارد، اما حتی این پوشش برخلاف سبک بازیگران مرد، بسیار عجیب و بی دقت است; مشکلی که حکایت از آن دارد که برخی از بازیگران ممکن است به هر شکلی حتی به قیمت ظاهرشان به دیده شدن فکر کنند.


در لباس بازیگران نه زیبایی دیده می شد و نه توجه به طراحی

«دو سال است که در اکثر جشنواره های خارجی به طور جدی درگیر پوشش ایرانیان هستم، زیرا این موضوع هم مربوط به رشته تحصیلی من است و هم به نقد سبک افراد مشهور علاقه دارم.

وی ادامه داد: باید بگویم که برخلاف مردانی که همیشه برای چنین مراسمی انتخاب می شوند، کت و شلوار مشکی یا گاهی سفید است. آنها این کار را انجام می دهند.


2194c311 e370 4682 a7cb 11e7f622a0a2 خبر خاکستری

این کارشناس طراحی و دوخت گفت: این جشنواره فیلم کن علاوه بر زیبایی ظاهری که باید توجه عموم را به خود جلب کند، حتی به جزئیات لباس هنرمندان نیز توجهی نداشت، موضوعی که بدیهی است به آنها اهمیتی نمی دهد. «مشاهده نشد و حتی یک دانشجوی ترم اول این رشته از آن اطلاع داشت.

وی ادامه داد: در جشنواره های هنری شاهد لباس های خیلی عجیب و غریب نیستیم، اما این لباس ها متعلق به کسانی است که همیشه در تلاش برای پیشرفت در این عرصه برای خود هستند و بازیگران توانمند و اصیل، لباس های ساده با طراحی مناسب را ترجیح می دهند.


52278b46 dae1 40d1 b436 c0fb69452566 خبر خاکستری


چرا بازیگران پوشش های عجیب و غریب را انتخاب می کنند؟

شفیع در پاسخ به این سوال که آیا این نوع پوشش عمدی بوده است یا غیرعمدی، گفت: اگر این نوع پوشش ناخواسته باشد اشتباه بزرگی است چرا که هر فرد عادی ایراداتی را در لباس بازیگران به ویژه در جشنواره امسال دیده است.

وی ادامه داد: اما در برخی موارد به نظر می رسد که این پوشش های عجیب ترفندی برای جلب توجه است، چرا که مهم ترین موضوع در این جشنواره ها لباس بازیگران و نوع ژست آنهاست، زیرا اگر فیلم های آنها قابل قبول نباشد، آنها را می توان اینگونه دید.”


e2535bc9 c87a 492a bd66 4c72ac9d10c6 خبر خاکستری


برای معروف شدن حاشیه درست کن!

علاوه بر مشکل پوشش، گاهی برخی از بازیگران با رفتارهای نامتعارف سعی در جلب توجه رسانه ها دارند، موضوعی که دست به دست هم می دهد تا با سبک های نامناسب جلب توجه کند.

در نهایت نکته این است که پوشش این بازیگران به نوعی بازنمایی فرهنگ ماست در حالی که لباس و رفتار آنها کیلومترها با فرهنگ ما فاصله دارد و فرهنگ زشت و نادرست را نشان می دهد.


عدم اعتماد به نفس و تجربه برای تبدیل شدن به یک خارجی

وحید رضایی، جامعه شناس در گفت و گو با خبرنگار آنایی می گوید: بررسی پوشش بازیگران موضوعی عمیق است که ماه ها و سال ها نیاز به بررسی دارد چرا که اگر آنها فقط برای رفع حجاب تلاش می کردند، این موضوع بود. یک مشکل، اما مشکل فعلی لباس عجیب بازیگران است.»

وی ادامه داد: از نظر جامعه شناسی بازتاب هر جامعه نماد فرهنگی آن جامعه است و بازیگران اصلی آن نمایندگان فرهنگی ما هستند اما این بازیگران هیچ گاه به شکلی که در داخل کشور و در جشنواره های داخلی در خارج از کشور پوشش می دهند ظاهر نمی شوند.

این جامعه شناس با اشاره به تلاش بازیگران ایرانی برای همذات پنداری با خارجی ها، گفت: عدم اعتماد به نفس در برخی از بازیگران ما باعث شده تا آنها را شبیه خارجی ها کنند تا با آنها تفاوتی نداشته باشند. بسیاری از این بازیگران برای همه تلاش می‌کنند. «آنها دارند از آسیا و خاورمیانه جدا می‌شوند، زیرا آرزوهایشان آمریکا و اروپا است.

وی با بیان اینکه این بازیگران می توانند از طراحی ایرانی-اسلامی استفاده کنند، گفت: جالب است که بسیاری از بازیگران مطرح دنیا از طراحی ایرانی و حتی اسلامی استفاده می کنند اما بازیگران ما خجالت می کشند فرهنگ خود را نشان دهند!


پوشش بازیگران ایرانی حتی در گمرکات بین المللی هم جایی نداشت

نسرین غفاری، فعال زنان در تبریز، می گوید پوشش بازیگران ایرانی در جشنواره های بین المللی اغلب حاشیه ساز است. ما در عرصه بین المللی خود را نماینده ایران اسلامی نداریم و نمی توانیم بدانیم.

وی تاکید کرد: این نوع پوشش حتی در عرف بین المللی هم جایگاهی ندارد، هیچ بازیگری در جشنواره ها از چنین پوشش های نامتعارفی که حتی رسمی هم نیستند استفاده نمی کند.

این پژوهشگر حوزه زنان خاطرنشان کرد: کسانی که زندگی هنری خود را در این کره خاکی مدیون هستند و توانسته اند با حمایت این افراد بزرگ شوند، نباید از این سرمایه اجتماعی بگذرند، همه می دانند که دریافت چنین جوایزی به نقش بستگی دارد. بازی شده است.این حرفه ای نیست و این جایزه آنها برای رقصیدن در جبهه غرب است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید