استخدام معلمان جدید در دانشگاه فرهنگیان

استخدام معلمان جدید در دانشگاه فرهنگیان

دانشگاه فرهنگیان تحولات و تحولات زیادی خواهد داشت. این تحولات عمده شامل ساختار سازمانی و محتوای آموزشی و یادگیری تا تعریف رشته های جدید و تغییر سبک تحصیلی ورود به دانشگاه فرهنگیان و تکمیل آیین نامه آموزشی و آزمون ورودی ویژه تربیت معلم در دانشگاه فرهنگیان است. جزئیات جذب و تغییرات هیات علمی دانشگاه فرهنگیان و برنامه های جدید این دانشگاه اعلام شد. رشته های جدید در دانشگاه فرهنگیان تعیین شده است.

مشاور رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: رشته های جدید در دانشگاه فرهنگیان تعیین شده است.

امین حکیم مشاور رئیس دانشگاه فرهنگیان نیز در مراسم گرامیداشت روز تربیت معلم ضمن قدردانی از دست اندرکاران این مراسم گفت: در یک سال گذشته برنامه های تحول بسیاری با همت رئیس دانشگاه در دانشگاه راه اندازی شده است. که اجرا می شود و برخی دیگر با تاخیر انجام می شود و در سراسر کشور اجرا می شود.

مشاور رئیس دانشگاه فرهنگیان و استاد دانشگاه تهران گفت: این تغییرات عمده شامل ساختار سازمانی و محتوای آموزشی و یادگیری تا تعریف رشته های جدید و تغییر استانداردهای تحصیلی برای ورود به دانشگاه فرهنگیان و تکمیل آیین نامه آموزشی و آزمون آمادگی ویژه دانشگاه فرهنگیان است. معلمان

حکیم گفت: در گذشته نخبگانی برای تحصیل به دانشگاه فرهنگیان جذب می شدند اما امروز با اقداماتی که در دانشگاه انجام می شود جوانان نخبه بیشتری جذب این دانشگاه می شوند و باید آنها را به معلم شدن بیشتر علاقه مند کنیم.

مشاور رئیس دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: دانشگاه فرهنگیان واقعاً یک مجموعه پیچیده است. چون ابعاد مختلفی دارد و می خواهد هم دانشجوی ماهر و هم دانشجوی نظری تربیت کند و دانشجو باید حداقل این دو بعد را داشته باشد و استادی که باید آن دانشجو را تربیت کند باید استاد برجسته ای باشد.

حکیم با بیان اینکه سادگی معلم به او زیبایی می دهد، تصریح کرد: در دانشگاه فرهنگیان هم تدریس و هم پژوهش در کلاس درس انجام می شود و هم دوره های پژوهشی داریم، هم مهارتی و هم تئوری در این کلاس اتفاق می افتد و واقعاً کار است. اساتید این دانشگاه سخت هستند.

مشاور رئیس دانشگاه فرهنگیان تاکید کرد: در بحث توسعه بلندمدت و پایدار و در توسعه ملی همه چیز به سرمایه انسانی مربوط می شود و نقش این عامل بسیار زیاد است و این سرمایه انسانی نیز توسط آموزش داده می شود. معلمان و سخت ترین کار آماده سازی معلمان است که در این دانشگاه صورت می گیرد و توجه ویژه ای را می طلبد.

حکیم با بیان اینکه به طور ویژه دانش آموز خواهیم داشت، خاطرنشان کرد: عدالت آموزشی نیز در محتوای آموزشی است و یک بال محتوای آموزشی معلم و بال دیگر کتاب درسی و معلم تفسیر کننده کتاب درسی در کلاس است.

جذب 1500 دکتر معلم در دانشگاه فرهنگیان
این استاد دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: نظام تربیت معلم در ایران دارای فراز و نشیب های زیادی است و در این راه ارزشمند است که در قالب دانشگاه فرهنگیان و آموزشی که قرار است در این زمینه داشته باشیم و محتوایی پیدا کند. دانشگاه آموزش است تک بعدی نیست.

حکیم با اشاره به جذب هزار و 500 پزشک و معلم در دانشگاه فرهنگیان به عنوان اولین گام در تربیت معلم، افزود: به دنبال یک سری تربیت معلم در خود دانشگاه هستیم.

وی تصریح کرد: بر اساس جدید بودن مدارس و بر اساس ماهیت جدید و نیازهای آموزشی، رشته های جدید در این دانشگاه تعیین شده که 4 یا 5 رشته جدید است و از سال آینده دانشجو خواهیم داشت. این زمینه ها مانند علوم اجتماعی و غیره.

حکیم با بیان اینکه در بین پردیس‌های دانشگاه، پردیس‌های بوشهر از بهترین‌ها هستند، افزود: در دانشگاه فرهنگیان مرزهای نظارت بر دانشجویان و معلمان را اصلاح می‌کنیم. دانشجو معلمان باید هزینه و ارزش ردای تدریس را بدانند و سعی کنند از صمیم قلب در کلاس درس یاد بگیرند.

حکیم همچنین گفت: امیدواریم بتوانیم معلمانی با اخلاق، معلمان متعهد و متخصص تربیت کنیم. زیرا علم بدون اخلاق فایده ای ندارد.

وی با بیان اینکه نباید مانع ورود دانش آموزان به عرصه رسانه های دیجیتال شود، تصریح کرد: باید نحوه مدیریت فضای دیجیتال را به آنها آموزش دهیم و آنها را محدود نکنیم. و دانش آموزان ما باید برای تبیین جهاد و کار خود به این ابزار مسلح شوند و نحوه رعایت اخلاق دیجیتال در کار معلم را آموزش دهند.

یک استاد دانشگاه تهران گفت: اخلاق دیجیتال بخشی از اخلاق تحقیق و آموزش است که معلم باید بداند و ما باید در بحث مشارکت و تجربه بر این نکته کلیدی اخلاق تاکید کنیم.

حکیم با اشاره به اهمیت تقویت کارآفرینی و خلاقیت دانش آموزان تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که ما با آن مواجه هستیم این است که با نسلی مواجه هستیم که وارد بازار کار شده اما خود را کارآفرین نمی داند و خلاقیت لازم را ندارد. این یک شاخص پایین است، این کار ماست.

مشاور رئیس دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه باید بر مباحث کارآفرینی و مهارتی در دانشگاه تاکید بیشتری داشته باشید، افزود: یکی از رشته های جدیدی که در دانشگاه تصویب شده است و در سال های آینده این رشته را خواهیم داشت. .

دیدگاهتان را بنویسید