آگهی استخدام معلم دانشجویی دانشگاه فرهنگیان

آگهی استخدام معلم دانشجویی دانشگاه فرهنگیان

سید امیر محمد خراسانی در دیدار با مدیرکل و اعضای شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین که در اتاق جلسات ساختمان شهید چگینی برگزار شد، گفت: برای هر گونه توسعه در آموزش و پرورش، ما نیازمند افزایش نیروی انسانی هستیم که مسئولیت مشارکت این نیروها در آموزش و پرورش با کمیته گزینش را بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه انتخاب کادر لازم برای تعلیم و تربیت باید به صورت علمی و هوشمندانه انجام شود، گفت: در نقطه عطف تاریخی قرار داریم چرا که در چهار سال آینده بیش از 50 درصد از معلمان و کارکنان آموزش و پرورش خواهند بود. بازنشسته شدند و در این یکی دو سال معلمان زیادی به دلیل رتبه ماندند و بازنشسته نشدند.

خرازانی اضافه کرد: بنابراین حجم زیادی از نیروهای جوان در حال ورود به آموزش و پرورش هستند که اگر این نیروها به درستی انتخاب شوند قطعا در 30 سال آینده آرامش خواهیم داشت و امروز مشکل زیادی نداریم. درست است که کمترین مشکل را در آموزش و پرورش در حوزه معلمان و فرهنگیان داشتیم، اما به هر حال در انتخاب نیروهای جدید باید دقت کرد.

وی ادامه داد: ما کمی نگران هستیم زیرا برخی از خروج معلمان و معلمان جذب شده از طریق ماده 28 ما را نگران می کند و نیاز به برنامه ریزی دقیق در حوزه جذب داریم و امیدوارم به فضل الهی به نتیجه برسیم. این چرخش تاریخی».

با اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش فاصله داریم

در این جلسه مدیرکل دبیرخانه کمیسیون مرکزی گزینش وزارت آموزش و پرورش با اشاره به انتظارات مقام معظم رهبری از معلمان در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: 10 سال از اجرای طرح می گذرد. سند تحول است و معتقدیم با تحقق و اعمال کامل سند، با یک تحول اساسی فاصله داریم.

سید حسین داودال موسوی افزود: با توجه به اینکه همه معتقدیم سند تحول بنیادین سند خوب و موثری است و رهبر معظم انقلاب و وزرای مختلف آموزش و پرورش نیز این سند را تایید کرده اند، قطعا باید به دنبال تحقق این سند باشیم. بخصوص در بعد گزینش و گزینش نیروی انسانی یعنی معلم بودن.

وی با بیان اینکه شش بند از سند تحول بر نقش هیات ها و هسته های گزینش در جذب نیروی انسانی تاکید شده است، ادامه داد: حتی در بخشی از این سند بر انتخاب مدیران قوی برای آموزش و پرورش تاکید شده است که در حال حاضر در این حوزه هستیم. ابتدای راه اما ما به دنبال ورود نیروی انسانی در سطح جمهوری اسلامی و در سطح سند تحول به آموزش و پرورش هستیم که در حال حاضر این اتفاق نمی افتد.

جذب ۲۵ هزار دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان

مدیرکل ستاد مرکزی گزینش وزارت آموزش و پرورش از ورود 50 هزار دانشجو معلم به هیات های گزینش دانشگاه فرهنگیان در سال جاری خبر داد و گفت: این جمعیت به عنوان داوطلب و نیمی از آنها یعنی به عنوان داوطلب به ما معرفی شدند. 25 هزار نفر برای آموزش و پرورش مشغول به کار شدند. اما جذب این تعداد باعث رد صلاحیت 525000 متقاضی دیگر نمی شود که اکثر آنها به دلیل عملکرد پایین تحصیلی موفق به ورود به دانشگاه نشدند.

داودال موسوی با یادآوری اینکه این مدرک علمی توسط سازمان سنجش و نه هیات گزینش آموزش و پرورش تعیین شده است، افزود: بنابراین با 50 هزار نفر مصاحبه علمی انجام دادیم که تنها 1000 نفر بر اساس این مصاحبه رد صلاحیت شدند. در مجموع حدود 5 تا 6 درصد از متقاضیان در مرحله گزینش موفق نشدند.

و ادامه داد: تاکید همه مسئولان نظام این است که مهمترین نهاد برای تعیین سرنوشت آینده کشور آموزش و پرورش است. البته برخی از مسئولان در سخنان خود تاکید می کنند که آموزش و پرورش در راس است، اما ما از کارمندان عمل می خواهیم نه حرف; یعنی باید بیایند مشکلات آموزش و پرورش را به صورت ریشه ای حل کنند.

دیدگاهتان را بنویسید