جزئیات استخدام چوپان در ارمنستان / آگهی فقط در ایران پخش نمی شود

ساعت: 14:41
تاریخ انتشار: 1400/08/29
کد خبر: 1785786

رئیس شورای تامین دام کشور گفت: اعلام استخدام چوپان در ارمنستان نه تنها در ایران بلکه در کشورهای عربی نیز رواج داشت و اینها در واقع متخصصان حوزه دامپروری و تجارت هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ چند روز پیش خبر استخدام چوپان ایرانی در ارمنستان در فضای مجازی منتشر شد و برای خیلی ها این سوال پیش می آید که این چه کاری است و چرا باید چوپان از ایران به ارمنستان برود؟ موضوع دوم این است که گفته می شود این چوپان ها باید به زبان عربی مسلط باشند و این موضوع دیگری را در اذهان عمومی ایجاد کرده است.

منصور پوریان رئیس شورای تامین دام گفت: اول اینکه این آگهی نه تنها در ایران بلکه در کشورهای همسایه نیز توزیع می شود و تقریبا همه کشورهای منطقه چنین درخواستی داشته اند.

پوریان افزود: واژه چوپان به همان معنایی که در کشور ما رایج است به کار نمی رود، بلکه به کارشناسان و متخصصان دامداری اطلاق می شود که با تجارت و دامداری آشنایی کامل دارند.

رئیس شورای تامین دام کشور در پاسخ به این سوال که چرا کلمه مکتوب به زبان عربی صحبت می کند، گفت: اکثر مشتریان دام در ارمنستان از کشورهای عربی هستند، بنابراین برای اینکه بتوانند با مشتریانی که اکثرا عرب هستند ارتباط برقرار کنند، باید به زبان عربی صحبت کنند. “

به گفته این مقام مسئول، این آگهی در استان های آذربایجان غربی و خوزستان توزیع شد و اعلام شد چوپانانی که به زبان عربی صحبت می کنند 500 دلار و در صورت عدم تکلم 400 دلار دریافت می کنند.

پوریان در خصوص دلایل این اقدام ارمنستان گفت: این کشور مزیت زیادی در زمینه دامپروری دارد. برای جام جهانی قطر نیز برنامه هایی در نظر گرفته شده است. او می داند که این کشورها علاقه زیادی به لحظات سبک و کوچک دارند.

وی افزود: قطر از یک سال قبل در ارمنستان سرمایه داری در دامپروری داشته است و به همین دلیل تقاضا برای پرورش و نگهداری در ارمنستان افزایش یافته است و این دلیل دیگری برای استخدام چوپان عربی است.

رئیس شورای تامین دام کشور در پایان گفت: فرصت صادرات دام در کشورمان فراهم شد اما از سال 97 به دلیل ممنوعیتی که اعمال شد این فرصت ها را از دست دادیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید