لبنان – ایران در حال حاضر فقط در یوتیوب قابل مشاهده است! / بازی تیم ملی از تلویزیون پخش می شود؟

ساعت: 09:30
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۱۹
کد خبر: 1783149

پخش بازی لبنان – ایران مشکل عجیبی دارد که حتی می تواند پخش این مسابقه از تلویزیون را لغو کند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ دیدار ایران با لبنان روز پنجشنبه ساعت 15:30 به وقت تهران در ورزشگاه صیدا برگزار می شود. این بازی برای پیشروی ایران که با حواشی مختلف به لبنان سفر کرده اهمیت دو چندان دارد. همچنین لبنان نشان داد که تیم چگری در این رقابت ها شکست سنگینی را پشت سر گذاشت.

در لبنان اما حاشیه و مشکلات تیم ملی را رها نمی کند. انتخاب ورزشگاه ساده و قدیمی صیدا در جنوب لبنان برای این دیدار یکی از ترفندهای لبنانی ها برای تحت فشار قرار دادن ایران بود. آنها به جای ورزشگاه اصلی بیروت، ورزشگاه سیدون را انتخاب کرده اند که به دلیل زمین نه چندان مناسب و قدیمی، بازی دشوارتر است. از طرفی زمینی که لبنانی ها برای تمرین ایران در اختیار داشتند، چمن مصنوعی دارد که همین مشکلات را برای تمرینات تیم ایران تشدید کرد. در واقع تیم ایران قبل از مسابقه در زمین چمن مصنوعی تمرین می کند و در روز بازی روی چمن طبیعی بازی می کند.

اما اینها همه مشکلات فوتبال ایران در لبنان نیست. مشکل جدید، اما این بار به مستطیل سبز مربوط نمی شود. مشکل عجیبی که حتی می تواند پخش بازی از تلویزیون را لغو کند!

ظاهرا فدراسیون فوتبال لبنان بازی تیم ملی با ایران در مقدماتی جام جهانی را پخش خواهد کرد. AFC توافقی صورت نگرفت و این بازی پخش نخواهد شد. پخش رسمی بازی های ملی در آسیا برای پوشش تلویزیونی انحصاری AFC و کنفدراسیون فوتبال آسیا طبق استانداردهای خودش عمل می کند. در واقع شبکه های تلویزیونی ملی باید بازی های رسمی ملی را پوشش دهند AFC موافقت کنید و به شرایط آن پایبند باشید. در این رابطه تلویزیون لبنان آشکارا با AFC مشکلی وجود دارد و به همین دلیل نمی توانم این بازی را انجام دهم. کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) قرارداد اولیه خود با MTV لبنان برای پخش زنده مسابقات را لغو کرد. از این رو AFC او تصمیم گرفت سیگنال های این بازی را از طریق یوتیوب رسمی خود پخش کند. اتفاقی که شرایط سختی را از نظر کیفی و البته دسترسی و پراکندگی آن در قاره به خصوص در ایران که یک طرف ماجراست، با اما و اگر مواجه کرده است. انتشار این خبر موجی از نگرانی اهالی فوتبال ایران مبنی بر عدم پخش این دیدار و محرومیت آنها از تماشای بازی تیم ملی را به وجود آورد.

با این حال، امروز از سوی بیروت اعلام شد که این مشکل مقامات لبنانی را بر آن داشته تا مداخله کنند و به دنبال حل آن برای پخش تلویزیونی استاندارد باشند.

پس از انتشار خبر لغو قرارداد تلویزیون لبنان با AFC با توجه به وضعیت کنفدراسیون فوتبال آسیا، تماس های وزرای ردیف در دولت لبنان برای حل این مشکل تسریع شده است. ظاهرا چهره های بلندپایه ای وارد خط مذاکرات کنفدراسیون فوتبال آسیا و دولت لبنان برای اعطای حق پخش مسابقات این تیم از تلویزیون رسمی لبنان شده اند.

با توجه به ورود مقامات بلندپایه لبنان به این موضوع، مذاکرات در ساعات آینده ادامه خواهد داشت تا هواداران لبنانی تنها از طریق تلویزیون و ارتباط زمینی بتوانند بازی های لبنان را تماشا کنند. تلویزیون لبنان از پوشش زمینی بسیار خوبی برخوردار است، زیرا تنها کانالی در لبنان است که از این فرصت ها و شرایط تحمیل شده توسط کنفدراسیون فوتبال برخوردار است.

به نظر می رسد برخلاف اخبار اولیه بالاخره امواج این بازی با کیفیت مطلوب دریافت شده و هواداران تیم ملی برای تماشای دیدار تیم ملی مشکلی نخواهند داشت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید