آیا می توان از یوتیوب درآمد کسب کرد؟


ساعت: 16:43
تاریخ انتشار: 1401/01/14
کد خبر: 1819273

روزانه بیش از پنج میلیارد ویدیوی یوتیوب تماشا می شود. کاربران معمولاً با هر بار دسترسی به صفحه یوتیوب حدود 40 دقیقه وقت می گذارند، که یوتیوب را به منبع درآمد عالی تبدیل می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ روزانه بیش از پنج میلیارد ویدیوی یوتیوب تماشا می شود. کاربران معمولاً با هر بار دسترسی به صفحه یوتیوب حدود 40 دقیقه وقت می گذارند، که یوتیوب را به منبع درآمد عالی تبدیل می کند.

مقدمه ای بر کسب درآمد و پرداخت درآمد کانال یوتیوب


از کانال یوتیوب کسب درآمد کنیدنه تنها افراد مشهور و مشاهیر;

هر کاربری که بتواند محتوای جذاب و مفیدی برای کاربران یوتیوب ایجاد کند، می تواند درآمد خوبی کسب کند.

اگر در یوتیوب کار می کنید و اکنون به کسب درآمد از فعالیت های خود فکر می کنید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا جزئیات بیشتری در مورد کسب درآمد و همچنین YouTube YouTube را نقد کنید بیا ملاقات کنیم

شرایط لازم برای YouTube Partner Program چیست؟

برنامه شریک YouTube یا به اختصار YPP، ما را ملزم به رعایت چهار شرط مهم برای کسب درآمد از کانال YouTube می‌کند: 1000 مشترک، 4000 ساعت تماشای ویدیو در سال گذشته، پیروی از دستورالعمل‌ها و خط‌مشی‌های YouTube و ایجاد حساب کاربری. . AdSense را دنبال کنید تا کانال YouTube ما را بپذیرید.

مهم نیست که چقدر طول می کشد تا 1000 مشترک داشته باشید، وقتی آن را دریافت کردید می توانید شروع به کار کنید. پس از آن، ویدیوهای شما باید 4000 ساعت در 12 ماه گذشته دیده شده باشد. تعداد ساعت تماشای ویدیوها در کانال در نظر گرفته نمی شود، اما اهمیت تماشای بینندگان در سراسر جهان در نظر گرفته می شود.

به خاطر داشته باشید که این عدد باید در مدت 12 ماه ثبت شود و بنابراین بسیار مهم است.

کدام ویدیوها در 4000 ساعتی که تماشا می کنید به حساب نمی آیند؟

وقتی تعداد زیادی ویدیو در یوتیوب خود دارید، باید توجه داشته باشید که ویدیوهای مخفی، ویدیوهای حذف شده، ویدیوهای خصوصی، ویدیوهای کمپین تبلیغاتی و ویدیوهای کوتاه یوتیوب در ساعات کاری این برنامه به حساب نمی آیند.

چگونه می توان الزامات YPP را برآورده کرد؟

اگر می خواهید وضعیت خود را با برنامه YPP بررسی کنید، این مراحل را دنبال کنید:

  • به صفحه YouTube بروید و به بخش YouTube Studio بروید (روی عکس نمایه خود کلیک کنید و YouTube Studio را انتخاب کنید).
  • در منوی ناوبری سمت چپ، روی Generate Revenue کلیک کنید.

صفحه درآمد پیشرفت شما را به سمت حداقل این برنامه نشان می دهد. یعنی به شما می گوید از 1000 نفر چند مشترک دریافت کرده اید و چه مدت 4000 ساعت دریافت کرده اید. هر بار که به هر دو هدف و تأیید 2 مرحله‌ای دست می‌یابید، کانال شما فعال بوده و از طرف انجمن به شما اطلاع داده نشده است، گزینه «اکنون درخواست کنید» به رنگ آبی فعال می‌شود و از شما می‌خواهد برای یک کانال YouTube درخواست دهید تا شما درآمد کسب می کنید


کسب درآمد از یوتیوب قوانین چیست

گام بعدی پیروی از قوانین و مقررات YPP YouTube است. اگر می خواهید از محتوای خود درآمد کسب کنید، باید این کار را طبق اصول و قوانین تعیین شده توسط YouTube انجام دهید.

وقتی برای برنامه YPP درخواست می‌کنید، یک فرآیند بازبینی استاندارد انجام می‌شود تا تأیید شود که کانال شما با خط‌مشی‌ها و مقررات YouTube مطابقت دارد. فقط کانال هایی پذیرفته می شوند که با خط مشی ها و خط مشی های YouTube مطابقت داشته باشند.

اگر می خواهید در آینده از محتوای خود کسب درآمد کنید، توصیه می شود که بیشتر تحقیق کنید و این قوانین و دستورالعمل ها را مطالعه کنید.

حق چاپ ممنوع!

موضوع مهمی که در دستورالعمل های یوتیوب به طور جدی به آن پرداخته شده است، موضوع حق چاپ محتوا است. اگر از ویدیوهای آنها بدون اجازه دیگران استفاده می کنید. یوتیوب فوراً شما را از برنامه درآمد حذف می کند یا اصلاً به شما اجازه ورود به سیستم را نمی دهد.

این مهمترین سیاست درآمدی است که باید دنبال شود. اگر قصد استفاده از محتوای شخص ثالث را دارید، نباید خط‌مشی‌های YouTube را نقض کنید:

  • به محتوای هر فرد دیگری که از او کسب درآمد می کنید، حداقل ارزش را اضافه کنید.
  • لینک و منبع محتوای اصلی را به اشتراک بگذارید.

البته، حتی اگر این مسائل را دنبال کنید، ممکن است یوتیوب تصمیم بگیرد که شما را از کانال یوتیوب حذف کند، زیرا محتوا باید کاملا منحصر به فرد باشد!

لازم به ذکر آندروژنی من میتوانم از محتوای YouTube محافظت کنید آن را رسمی کنید و تمام محتوای کپی شده خود را از کانال های دیگر و حتی پلتفرم های دیگر حذف کنید.

چرا YouTube محتوای تکراری را نمی پذیرد؟

اگر تمام یا بخشی از محتوای شما تکراری است و نمی‌توانید کسب و کارتان را با افزودن ارزش جدید تغییر دهید، ممکن است کانال شما واجد شرایط برنامه درآمد YouTube نباشد. زیرا این برنامه طرفدار محتوای اصیل و منحصر به فرد است و می خواهد به سازندگانی که روی محتوای خود زحمت می کشند، پاداش دهد.

فرض کنید روزها و ساعت ها را صرف پست کردن ویدیویی در یوتیوب می کنید که در فضای مجازی منتشر شد و نقدهای خوبی دریافت کرد. سپس چند نفر به سرعت محتوای شما را می دزدند و آن را آپلود می کنند، صدها هزار بازدید کننده آن را می بینند و در نهایت از آن درآمد کسب می کنند. اگر این اتفاق برای شما بیفتد، چه احساسی دارید؟ یوتیوب در تلاش است تا جلوی این را بگیرد.

یک حساب Google Adsense را به یک کانال YouTube پیوند دهید

YouTube باید بتواند درآمد کاربر را به حساب آنها واریز کند. این کار از طریق یک حساب AdSense انجام می شود. می توانید یک حساب کاربری جدید ایجاد کنید یا اگر قبلاً دارید از آن استفاده کنید. جالب است بدانید که اگر یک حساب Adsense دارید، می توانید چندین کانال را به آن پیوند دهید. اما در ایران به دلیل تحریم هایی که با آن دست به گریبان هستیم، این مکان برای ما وجود ندارد و باید از طریق شرکت های واسطه ای مانند آندروژنی از درآمدمان انتقاد کنند.


آندروژنی با حساب‌های AdSense این شرکت و همچنین متصل به بهترین MCC‌های جهان، می‌توانید کانال ذخیره یوتیوب خود را پیوند دهید.

لازم به ذکر است در صورتی که کانال شما درآمد قابل توجهی داشته باشد، امکان تماس با MCN رسمی با پرداخت هزینه بالاتر وجود دارد.

برای برنامه وابسته YouTube درخواست دهید

گفتیم که برای درخواست YPP و شروع کسب درآمد از کانال YouTube، باید شرایط زیر را داشته باشید:

  • 1000 مشترک در هر کانال
  • 4000 ساعت ویدیو در 12 ماه گذشته تماشا شده است
  • تمام خط مشی ها و دستورالعمل های YouTube را دنبال کنید
  • هیچ اطلاعیه حق چاپ یا اطلاعیه انجمن وجود ندارد
  • احراز هویت ایمیل ۲ مرحله ای را فعال کنید
  • یک حساب AdSense راه اندازی کنید

برای خواندن بقیه مقاله به پست آیا می توان از کانال یوتیوب درآمد کسب کرد؟ برای کمک به آندروژنی دیدن

دیدگاهتان را بنویسید