جزئیات قوانین نصب آگهی بر روی بدنه خودرو


ساعت: 13:03
تاریخ انتشار: 08/07/1401
کد خبر: 1906779

رئیس مرکز صدور مجوز پلیس راهنمایی و رانندگی تهران قانون تبلیغات بدنه خودرو را تشریح کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سرهنگ رابعه زبانبخت رئیس مرکز صدور مجوز پلیس راهنمایی و رانندگی تهران در برنامه شهر امن امروز با تسلیت حمله تروریستی به زائران حرم شاهچراغ درباره قوانین تبلیغاتی بدنه خودروها گفت: حواس پرتی یکی از عوامل تصادف در حرم شاهچراغ است. شهرها و تبلیغات روی بدنه خودروها یکی از دلایل آن است.

وی افزود: در ماده 207 آیین نامه راهنمایی و رانندگی جاده ای نصب یا چسباندن هرگونه آگهی و تصویر بر روی نمای داخلی یا خارجی وسیله نقلیه از جمله شیشه ممنوع است، آن را به حداقل برسانید. از جمله این معیارها می توان به عدم استفاده از کلمات لاتین یا به طور خلاصه استفاده از معادلات فارسی اشاره کرد.

آقای بانکخت در خصوص قوانین و نحوه اخذ مجوز لازم برای نصب تبلیغات بر روی خودروها گفت: اولین قدم برای این امر این است که شخص حقوقی نامه درخواستی خود را با امضای بالاترین مرجعی که از طریق آن به پلیس راهنمایی و رانندگی ارسال می کند، ارائه کند. عمل می کند .

رئیس مرکز صدور مجوز پلیس راهنمایی و رانندگی تهران در ادامه گفت: اصل اساسنامه شرکت یا رونوشت اصل، برگه ثبت شرکت در روزنامه رسمی به اضافه آرم و نام شرکت، سند مالکیت یا شناسنامه خودرو به همراه یک برگه صفر تخلف خودرو و سایر مدارک لازم است برای مجوز تبلیغات در خودروها اقدام شود. همچنین قرارداد بین شخص و شرکت باید ضمیمه مدارک باشد.

تاباناخت افزود: مجوز لازم پس از بررسی مدارک مشخص شده توسط پلیس راهنمایی و رانندگی صادر می شود.

وی ادامه داد: برای استانداردسازی مطالبات ضوابطی برای تبلیغات خودرو در نظر گرفته شده است که بر اساس آن در خودروهای سواری، آگهی درب باید برای کناره های درهای جلو 25×30 و برای کناره های بدنه 110×60 باشد. برای کامیون‌ها 25 در 30 سانتی‌متر برای وانتی است که می‌تواند تبلیغات درب بار 60 در 100 سانتی‌متر داشته باشد همچنین کامیون‌ها می‌توانند آگهی درب کناری کابین کناری 40 در 50 سانتی‌متر و در درب‌های جانبی بار به ابعاد 170 در 80 سانتی‌متر داشته باشند. حوزه.

رئیس مرکز صدور گواهینامه پلیس راهنمایی و رانندگی تهران در مورد کامیون و اتوبوس گفت: تبلیغات کامیون به ابعاد 40 در 50 سانتی متر برای درب سمت راننده و 90 در 180 سانتی متر برای سمت بار و تبلیغات اتوبوس با ابعاد 180×180 سانتی متر 90 سانتی متر برای سمت راننده باشد. درب های ماشین

تاباناخت خاطرنشان کرد: مالکان خودروهای دارای آگهی حتما پس از مهلت مقرر نسبت به تمدید گواهینامه اقدام کنند در غیر این صورت توسط همکاران ما با کد 2069 جریمه و اعمال قانون خواهند شد.

وی درباره محل قرارگیری پلاک سوم نیز گفت: ابعاد پلاک ثبتی سوم باید در محدوده 80*35 سانتی متر باشد.

مجوزهای مذکور صرفاً برای تردد در شهر تهران صادر می شود و در صورتی که وسایل نقلیه دارای فعالیت بین شهری یا بین استانی باشند باید برای استان متبوع خود مجوز بگیرند.

رئیس مرکز صدور مجوز پلیس راهنمایی و رانندگی تهران در پایان گفت: مجوزهای ارائه شده فقط یک سال اعتبار دارند، زیرا پس از گذشت یک سال ممکن است تغییراتی بین مالک خودرو و شرکت صاحب آگهی ایجاد شود که نیاز به به روز رسانی دارد. . لذا پس از پایان مهلت قانونی یک ساله نسبت به تمدید مجوز اقدام نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید