استعدادهای هنری منحصر به فردی در مناطق محروم وجود دارد


ساعت: 14:27
تاریخ انتشار: 1301/08/16
کد خبر: 1909230

رئیس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز:

فلا گفت: نمایشگاه نقاشی آثار کودکان مستضعف استان البرز بر اساس طرح محرومیت زدایی 2020 و توصیه مقام معظم رهبری در خانه هنرمندان کرج برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهری فلاح رئیس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز در گفت و گو با خبرنگار تیتریک گفت: نمایشگاه نقاشی آثار کودکان محروم استان البرز بر اساس طرح محرومیت زدایی 2020 برگزار شد. و توصیه مقام معظم رهبری در خانه هنرمندان کرج.

وی ادامه داد: کانون پرورش فکری کودکان به همراه اردوگاه بهزیستی در مناطق کم برخوردار آمد و کارگاه های مختلف کتابخوانی، قصه گویی و نقاشی برای کودکان این مناطق برگزار کرد و نقاشی با استقبال بهتری مواجه شد.

فلاح افزود: در ادامه برنامه های میز خدمت در هفته های بعد با توجه به استقبال بچه ها به مناطق کمتر برخوردار رفتیم و کارگاه های تخصصی برگزار کردیم.

رئیس اداره کل کانون پرورش فکری استان گفت: در سه ماه تابستان حدود 200 اثر از این کودکان به دست ما رسید که از این تعداد 68 اثر برای شرکت در نمایشگاه انتخاب شد که آثار بسیار خلاقانه و بدیع بود.

وی بیان کرد: این نمایشگاه نشان داد که در مناطق کمتر برخوردار استعدادهای زیادی وجود دارد که باید به آنها توجه کنیم.

فکری ادامه داد: در کنار نقاشی های منحصر به فرد این کودکان، تفسیر نقاشی های این کودکان به ما کمک می کند تا آسیب های این گروه سنی را در این زمینه ها بهتر درک کنیم و راه حل های خوبی برای آن ها ارائه کنیم تا بتوانیم ریشه مشکلات را کاهش دهیم. در مناطق کمتر برخوردار وجود دارد.

این مسئول اضافه کرد: راه حل های موقت مانند مسکن کار می کند اما اگر بتوانیم روی کودکان و نوجوانان کار کنیم و نسل تاثیرگذار باشیم، می توانیم بسیاری از مشکلات را ریشه ای حل کنیم چرا که بحث آموزش بسیار مهم است.

وی تصریح کرد: فعالیت خود را در قالب کتابخانه های سیار در مناطق کم برخوردار ادامه خواهیم داد و در کنار این خودروهای سیار تیم های متخصص حضور خواهند داشت و کارگاه های تخصصی برگزار می کنند و با شناسایی استعدادها در مناطق کم برخوردار به رشد آنها کمک می کنیم. مشاوره بده

فکری افزود: در ابتدا که دفتر خدمات فرهنگی را با کتابخانه سیار و کارگاه نقاشی در مناطق فقیرنشین برگزار می کردیم، بچه های آن مناطق نسبت به یکدیگر پرخاش می کردند و رفتار خشونت آمیز آنها زیاد بود، اما به مرور با برگزاری کارگاه آموزشی. و با جذب آنها توانستیم برای شناسایی استعدادهای آنها اعتماد ایجاد کنیم.

اسن رسمی تصریح کرد: خیلی از بچه های این مناطق جسارت برداشتن قلم مو را نداشتند اما ما این روحیه را در آنها ایجاد کردیم و توانستیم نتیجه کارشان را در خانه هنرمندان کرج به نمایش بگذاریم.

وی بیان کرد: زمانی که بچه های مناطق محروم به نمایشگاه آمدند و کارهای آنها را دیدند علاقه مند شدند استعداد خود را با جدیت بیشتری دنبال کنند و از این نتیجه خوشحالیم.

فخری در پایان خاطرنشان کرد: بازخورد نمایشگاه نقاشی کودکان مناطق فقیرنشین توسط مسئولان استانی بی نظیر بود و با تلاش عادل جلیلی رئیس خانه هنرمندان البرز توانستیم مبلغ 5 میلیون تومان را تامین کنیم. ابزار و تجهیزات طراحی تخصصی یکی از بهترین استعدادها در نقاشی مناطق فقیرنشین. با تشکر از همکاری همه شما

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید