راهنمای طراحی کابینت آشپزخانه و طرح های منحصر به فردی که برای یک آشپزخانه کارآمد نیاز دارید


ساعت: 22:35
تاریخ ارسال: 08/04/1401
کد خبر: 1906238

راهنمای کامل طراحی کابینت آشپزخانه را برای شما آماده کرده ایم. همچنین جدیدترین طرح های کابینت آشپزخانه را برای شما آورده ایم که مطمئنیم شما را شگفت زده خواهد کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ راهنمای کامل طراحی کابینت آشپزخانه را برای شما آماده کرده ایم. همچنین جدیدترین طرح های کابینت آشپزخانه را برای شما آورده ایم که مطمئنیم شما را شگفت زده خواهد کرد.

طراحی های بهینه و باکیفیت به شما این امکان را می دهد که به راحتی نیازهای اولیه خود را برآورده کنید و بهترین فضا در آشپزخانه شما در دسترس باشد. در نتیجه ایده های مورد نیاز در طراحی کابینت آشپزخانه به شما پیشنهاد می شود که متناسب با سبک زندگی شما باشد و نیازهای شما را برآورده کند.

حال بیایید نگاهی به ایده های مختلف در رابطه با طراحی کابینت آشپزخانه و نکاتی که در طراحی و چیدمان آشپزخانه باید در نظر داشت بیاندازیم.


درب های مورد استفاده در کابینت آشپزخانه

بدون شک بهترین ترکیب از مواد کابینت چوب است و پس از آن ام دی اف و هایگلاس با پوشش وکیوم و پس از آن روکش های ملامینه قرار می گیرند. این ترکیبات نه تنها بادوام هستند بلکه به راحتی در بازار موجود می باشند. علاوه بر این موارد، ام دی اف در رنگ ها و انواع مختلفی موجود است که به صاحبان خانه این امکان را می دهد تا بر اساس طراحی کابینت آشپزخانه انتخاب خود را انجام دهند.

اگر به دنبال چیزی هستید که برای پخت و پز تجاری زیاد طراحی شده باشد، باید طرح های کابینت استیل ضد زنگ با کاشی های آشپزخانه بادوام را در نظر بگیرید. این نوع کابینت برای مقاومت در برابر دما و رطوبت بالا ساخته شده است. علاوه بر این، کابینت فلزی برای تمیز کردن و نگهداری آسان طراحی شده است. اگر آشپزخانه و پذیرایی در منزل دارید، کابینت های استیل یک انتخاب مقرون به صرفه برای شما هستند.


طراحی کابینت آشپزخانه برای بهینه سازی فضا


طراحی آشپزخانه ای که برای پخت و پز مداوم طراحی شده است:

آشپزخانه های ساده بدون شک نیاز به فضای ذخیره سازی دارند. اگر آشپزخانه بزرگی دارید، پلان ها به شما کمک می کنند تا از فضا حداکثر استفاده را ببرید. برای این منظور، ما یک طرح کابینت آشپزخانه را ارائه می دهیم که دارای کابینت های دیواری و زمینی برای حداکثر استفاده از فضا و کمترین بهم ریختگی روی میز است.

برای طراحی کابینت باید ایده های احتمالی طراحی کابینت آشپزخانه را به دقت مطالعه کنیم تا فضای ذخیره سازی بهینه با قفسه های متعدد برای نگهداری فنجان ها و ظروف پخت و پز داشته باشیم. این قطعات باید قفل ضد کودک داشته باشند یا در قفل هوا قرار گیرند تا کودکان نتوانند خودشان آن ها را باز کنند تا ایمنی کودک نیز وجود داشته باشد! طراحان داخلی کابینت هایی را توصیه می کنند که دارای قفسه های متعدد برای غذاهای مختلف هستند، به خصوص اگر می خواهید آشپزخانه خود را با مواد غذایی و مواد غذایی پر کنید. به این ترتیب هیچ چیز در پشت کابینت گم نمی شود.


طراحی کابینت آشپزخانه که برای زیبایی ساخته شده است و در آن کمتر آشپزی می کنید:

اگر آشپزی شما به آخر هفته ها محدود می شود یا به ندرت اتفاق می افتد، توصیه می کنیم ایده های طراحی کابینت آشپزخانه را انتخاب کنید که کابینت های کف بیشتری دارند. با این حال، می توانید تعداد کابینت های دیواری را کاهش دهید تا آشپزخانه شما باز و خلوت به نظر برسد.

اگر فضای آشپزخانه زیادی دارید، اما به سختی آشپزی می کنید، چه باید کرد؟ به جای هدر دادن فضای کمد، می توانید از آن برای نگهداری مواد غذایی، ادویه جات، کیسه های برنج یا حتی کتاب استفاده کنید!


طراحی کابینت برای سرآشپزها و شیرینی پزها:

شیرینی‌پزها و سرآشپزها بیشتر به تجهیزات آشپزخانه مناسب برای کار خود نیاز دارند، به عنوان مثال چندین اجاق گاز یا اجاق گاز، لوازم خانگی مختلف و فضای ذخیره‌سازی فراوان. در نتیجه یک انباری و یک یخچال بزرگ با فریزر در بالای آن انتخاب می کنند. ما همچنین طرح های سفارشی کابینت آشپزخانه را برای نگه داشتن وسایل ضروری در دسترس ارائه می دهیم.

از میان این کابینت‌های کمدی، کابینت‌های کشوی بزرگ و قفسه‌های دیواری را انتخاب کنید که به فضای مرده جان می‌بخشد. بهترین مورد برای سینک سینک ظرفشویی بزرگ زیر کابینتی است که در زیر یک پنل کورین نصب می شود که هم استفاده بهینه و هم راحت تر تمیز می شود. همچنین می توانید طرح کابینتی را انتخاب کنید که وسایل ضروری را در نزدیکی سینک قرار دهد. اگر فکر می کنید کانتر خیلی کوچک است، بهتر است از کانتر جزیره ای بزرگ استفاده کنید که به شما کمک می کند به روز و مدرن باشید.


الزامات هنگام برنامه ریزی طراحی کابینت آشپزخانه

کابینت ها را به گونه ای طراحی کنید که به تمام موارد لازم دسترسی داشته باشید. اگر آشپزخانه بزرگی دارید؛ اما اگر فکر می کنید به فضای پیشخوان بیشتری نیاز دارید، به ساخت جزیره آشپزخانه فکر کنید.


طراحی کابینت آشپزخانه که برای آشپزی کوچک طراحی شده است:

می توانید کابینت های کمتری را برای فضای آشپزخانه خود در نظر بگیرید. اگر پخت و پز محدود به چند بار در هفته یا در تعطیلات آخر هفته است، نگران کمدهای زیاد نباشید. برای جلوگیری از تجمع گرد و غبار در طول زمان، طرح کابینت با تزئینات زیاد و کابینت کم را انتخاب کنید تا از فضای کوچک کابینت استفاده بهینه کنید.

اما دقت کنید که فضای کابینت هایتان به اندازه ای باشد که همه چیز در آنها به خوبی چیده شود. آیا قهوه یا چای صبحگاهی خود را دوست دارید؟ می‌توانید یک قهوه‌ساز یا یک چای‌ساز روی پیش‌خوان خود قرار دهید، که این اطمینان را به شما می‌دهد که هر روز چندین فنجان چای یا چندین فنجان قهوه داغ و تازه دم کرده از بخار خارج شده و روز خود را با آن شروع کنید.


کابینت خانگی طراحی شده برای پخت:

اگر در خانواده خود یک شیرینی پز دارید، طراحی فضای آشپزی و طراحی کابینت آشپزخانه خود را با در نظر گرفتن نیازهای آنها برنامه ریزی کنید. این کار هم به یک اجاق همرفتی و هم به یک اجاق معمولی نیاز دارد. علاوه بر این موارد، ممکن است به چندین وسیله مانند مخلوط کن مخصوص نیاز داشته باشند، بنابراین تجهیزات داخلی لازم را در آشپزخانه شناسایی کنید. با توجه به اجاق گاز و سینک ظرفشویی می توانید محل مناسب این وسایل را پیدا کنید و طراحی کابینت آشپزخانه را بر اساس آن برنامه ریزی کنید.


رنگ کابینت آشپزخانه را در نظر بگیرید.

طرح های تک رنگ به خصوص سفید در حال حاضر در بین رنگ های کابینت آشپزخانه تهران طرفداران زیادی دارد. محبوبیت طراحی کابینت آشپزخانه سفید در دنیا در حال افزایش است.

در حالی که فضاهای آشپزخانه تماماً سفید هرگز از مد نمی افتد، طراحان رازی از سبک کابینت آشپزخانه فاش کرده اند. ترکیب رنگ های روشن مانند دانه چوب یا خاکستری ملایم در ترکیب با سفید بسیار محبوب هستند. اگر رنگ های دانه چوب را دوست دارید، آشپزخانه سفید با مقدار کمی ام دی اف دانه چوب یا چوب سبک تا متوسط ​​را در طراحی کابینت آشپزخانه خود در نظر بگیرید.

با این حال، اگر رنگ کابینت آشپزخانه سفید برای شما مناسب نیست، طراحان رنگ یا رنگ دانه چوب را برای متمایز کردن فضای آشپزی شما از میان رنگ‌هایی مانند آبی کربنی (متمایل به بنفش) و سبز دودی پیشنهاد می‌کنند!

به دنبال راه حل هایی برای آشپزخانه های جمع و جور هستید، آیا تعجب آور است که طرح های مینیمال کابینت آشپزخانه در برخی شهرها مانند تهران ترند است؟ طراحی با شلوغی کمتر و حداکثر کارایی، طراحی مینیمالیستی تقاضای زیادی دارد. این نوع طراحی کابینت با طراحی ساده اما شیک نه تنها از نظر زیبایی ظاهری دلپذیر است، بلکه بسیار کارآمد است.

نیک ته با سال ها تجربه طرح های متمایز با کارایی و کیفیت عالی را به شما ارائه می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید