استفاده از ابزار هنری باعث ایجاد هویت و آرامش در عرصه میراث فرهنگی می شود


ساعت: 12:39
تاریخ انتشار: 1401/01/31
کد خبر: 1823407

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری:

علیرضا گیلان گفت: همکاری در حوزه هنر و میراث فرهنگی باید تقویت شود چرا که استفاده از سازهای هنری هویت و آرامش را در حوزه میراث فرهنگی به ارمغان می آورد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش جهانبین نیوز؛ علیرضا گیلان مدیرکل میراث، فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری با رئیس حوزه هنری استان دیدار و گفت و گو کرد. وی بیان کرد: همکاری هنر و میراث فرهنگی باید تقویت شود چرا که استفاده از ابزار هنری باعث ایجاد هویت و آرامش در حوزه میراث فرهنگی می شود.


وی افزود: تعریف و برگزاری رویدادهای استانی و کشوری در حوزه های مرتبط بین حوزه هنری و اداره میراث فرهنگی و گردشگری باید در دستور کار قرار گیرد و به زودی اولین برنامه مشترک بین سازمانی را با کارشناسی بیشتر اجرا خواهیم کرد.


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری گفت: هنرمندان در گذشته با میراث فرهنگی و گردشگری پیوند خورده اند چرا که بناهای تاریخی استان و کشور توسط هنرمندان فرهیخته ایرانی ساخته شده است و ما برای بازسازی و مرمت اقدام می کنیم. میراث فرهنگی چهارمحال و بختیاری از توان هنرمندان استان استفاده می کنیم.


گیلان بیان کرد: با افزایش رویکرد هنری به آثار تاریخی و اماکن گردشگری سعی می کنیم با برنامه نویسی و ارتباط با هنرمندان برای توسعه حوزه های مرتبط با میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از نگاه هنری هنرها و هنرمندان استان استفاده کنیم. این امر باعث جذب گردشگر و رونق اقتصادی در استان می شود.
وی افزود: حوزه هنری استان می تواند از ظرفیت اماکن تاریخی استان برای اجرای برنامه های مشترک فرهنگی و هنری با فرهنگی، فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری استفاده کند.


احسان قائدی رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست گفت: زبان هنر بهترین راه برای آشنایی با میراث، فرهنگ، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری است.


وی افزود: حوزه هنری در برنامه های اجرایی خود تلاش خواهد کرد تا زمینه مناسبی برای ارائه مناطق، ظرفیت ها و جاذبه های گردشگری چهارمحال و بختیاری در قالب رویدادهای هنری فراهم کند.


رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تئاتر، موسیقی، نمایش و آثار تجسمی از ویژگی های مهم حوزه هنری چهارمحال و بختیاری است گفت: صنایع دستی استان نقش آفرینی می کند.
قائدی یادآور شد: مجموعه عکس های ۳۵ نفر از عکاسان برتر چهارمحال و بختیاری با عنوان «بی نهایت بهشت» در حوزه هنری هم اکنون آماده و آماده انتشار است. و به صورت همکاری با میراث فرهنگی و گردشگری استان قابل انتشار است.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید