قوه قضائیه باید برای مقابله با داعش محلی برخورد تهاجمی داشته باشد/ نیاز به جهاد تبیینی در عرصه های فرهنگی و هنری احساس می شود.


ساعت: 13:35
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۱۳
کد خبر: 1908330

آیت الله مدرسی گفت: دستگاه قضایی کشور باید برای مقابله با داعش ملی و جوانان مستکبر رویکردی کاملا تهاجمی داشته باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، آیت الله سید کاظم مدرسه ای در خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز یزد با اشاره به واقعه یوم الله 13 آبان و سه حادثه مهم که به طور مستقیم یا غیرمستقیم توسط آمریکا رخ داد، خاطرنشان کرد: تبعید حضرت امام. خمینی (ره) قم را در سال 1342 در ترکیه به دلیل اعتراض امام به تسلیم و شهادت دانشجویان به دست رژیم پهلوی مورد حمایت آمریکا در 22 آبان 1358 و همچنین در 22 آبان 1358 ترک کرد. تسخیر لانه جاسوسی به دلیل جنایات و توطئه های موجود در کشور، کاری که وی انجام می داد، یکی از سه حادثه ای است که در کشور استکبارستیزی در آن مشهود است.

وی ادامه داد: 22 آبان روز مرگ بر آمریکا و روز مبارزه با استکبار جهانی است و مرگ بر آمریکا یعنی مرگ بر ظلم، مرگ بر انحصار، مرگ بر تبعیض نژادی، مرگ بر سلطه، مرگ بر دخالت دولت. مرگ بر ناامنی، مرگ بر مربیان و سازندگان داعش و گونه داعش.

امام جمعه مرکز یزد با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران در حوادث اخیر با فضل و رحمت اسلامی با این قیام ها برخورد و مدارا کرده است، تصریح کرد: پس از گذشت این مدت، مردم ایران دیگر خواهان مماشات با آنها نیستند. اینها را باید کنار گذاشت و شدیداً با آنها برخورد کرد، اینها یک گروه فریب خورده هستند، خوب حسابشان جداست، اما گروهی که وارد میدان لجاجت و سلاخی می شوند، باید تکلیفشان روشن شود.

آیت الله سیدکاظم مدرسی با تاکید بر اینکه قوه قضائیه باید رویکردی کاملا تهاجمی داشته باشد، خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از 40 نفر توسط داعش در صفتان توسط نیروی انتظامی، بسیج و حتی مردم عادی کشته شده اند.

وی ادامه داد: با کسانی که در درون متکبر هستند باید با زبان قرآن که تند، فحاشی، نفی است، برخورد شود.

امام جمعه حوزه مرکزی یزد با تاکید بر اینکه امروز زمان جهاد تفسیری است، تصریح کرد: تبیین در عرصه فرهنگ و هنر بیشتر احساس می شود چرا که مسیر را تغییر می دهند.

آیت الله سیدکاظم مدرسی با اشاره به اینکه امروز عده ای در جاهلیت مدرن حرکت می کنند و مفهوم امنیت، تمامیت ارضی، حرمت جان انسان ها، اموال عمومی، دشمن و حیله های دشمن و مقاومت را درک نمی کنند، تصریح کرد: یک فضا و مردم باید جهاد را با انواع هنرها و توانمندی های فرهنگی و اجتماعی تبیین کنند که به خواست خدا، فرهنگ و ارشاد اسلامی، صدا و سیما، سازمان تبلیغات اسلامی و سایر دست اندرکاران این عرصه می توانند با تمام توان و ظرفیت وارد شوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید