استفاده از تمامی ظرفیت های شهرداری زنجان برای نظافت و نمک پاشی معابر / بارندگی های اخیر طی 30 سال گذشته بی سابقه بوده است.

ساعت: 16:09
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۸
کد خبر: 1801629

سخنگوی شورای اسلامی شهر زنجان گفت: مدیران شهری از بارش برف در روزهای اخیر غافلگیر نشده اند، اما کارشناسان هواشناسی می گویند این بارندگی در 30 سال گذشته بی سابقه بوده و شهرداری با کمک ارگان ها و نهادهای مختلف به دنبال برف است. حذف، نمک پاشی و بازگشایی معابر.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین حمزه لوپک در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی با اشاره به بارش برف یکشنبه شب (26 دی ماه) در زنجان، گفت: بر اساس اعلام کارشناسان هواشناسی استان، این بارندگی در 30 سال گذشته بی سابقه بوده است.

وی با اشاره به اینکه طبق اعلام کارشناسان هواشناسی میزان بارش برف فعلی در زنجان 33 سانتی متر است، خاطرنشان کرد: این میزان برف آخرین بار در سال 91 در زنجان باریده و در 30 سال گذشته بی سابقه بوده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به آغاز عملیات برف روبی و نمک پاشی از ساعات اولیه یکشنبه شب، گفت: در این زمینه می آیند و به شهرداری زنجان کمک می کنند.

وی با بیان اینکه حدود 100 نوع ماشین آلات و تجهیزات سنگین اعم از تیغ، لودر، کامیون و خاور در شهر زنجان مورد استفاده قرار گرفت، گفت: نزدیک به هزار نفر از جمله خدمات شهری و فضای سبز در گذشته مشغول به کار شده اند. 3 روز برف روبی.برف روبی و نمک پاشی معابر می باشد.

حمزه لوپک با بیان اینکه هم اکنون بیش از 90 درصد معابر اصلی زنجان باز و به حالت عادی باز شده است، خاطرنشان کرد: برف روبی و نمک پاشی در شریان های فرعی شهر از ساعاتی پیش آغاز شده است و تمام تلاش می شود که تا امشب شریان های جانبی وجود داشته باشد. باید تکمیل شود تا شهروندان مشکل ترافیکی نداشته باشند.

وی در خصوص برف روبی این شهرستان تصریح کرد: عملیات برف روبی خارج از شهر از شب گذشته در هسته مرکزی شهر انجام شده و جایی که تجمع برف وجود داشته باشد وجود ندارد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر زنجان درباره غافلگیری مدیران شهری از بارش برف در روزهای اخیر گفت: مدیران شهری غافلگیر نشدند اما به گفته کارشناسان هواشناسی این بارش در 30 سال گذشته بی سابقه بوده و شهرداری با دستگاه ها و نهادهای مختلف و حتی … بهره برداری از ظرفیت بخش به دنبال برف روبی، نمک پاشی و بازگشایی راه ها از ساعات اولیه بارندگی است.

وی در خصوص دلایل فروش ماشین آلات و تجهیزات شهرداری زنجان گفت: این موضوع از قدیم و به هر دلیلی به فروش رفت مربوط می شد اما کمبود تجهیزات یکی از عوامل استفاده از ظرفیت است. دستگاه ها و نهادهای مختلف و حتی بخش خصوصی حل شد.

حمزه لوپک با بیان اینکه ماشین آلات پیشرفته برف در سراسر استان در دسترس نیست و حتی اداره کل راهداری نیز از این امکانات برخوردار نیست، خاطرنشان کرد: با این حال در 3 روز گذشته کار زیادی انجام شده و ظرفیت و پتانسیل کامل شهرستان انجام شده است. از جمله دولتی.در این منطقه از نظامی و خصوصی استفاده می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید