استفاده از پتو در نانوایی های کرمانشاه; از شنیدن تا واقعیت

ساعت: 14:55
تاریخ انتشار: 14/08/1400
کد خبر: 1780729

اخیرا شایعاتی مبنی بر استفاده از پتو در آرد و نان کرمانشاه منتشر شده است که توسط کارکنان مرکز بهداشت تکذیب شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصادنیوز، موضوع پخت نان با توجه به اینکه نیروی مسلط بر مردم است و مسئولان نظارت دقیقی بر آن دارند تا هر روز کیفیت و سلامت آن را ارتقا دهند، بسیار حائز اهمیت است.

در گذشته صحبت هایی مبنی بر استفاده از جوش شیرین در پخت نان مطرح شده بود که خوشبختانه بر اساس گزارش های کارکنان این میزان به حداقل ممکن رسیده است و البته اخیرا بحث استفاده از جوهر شکر در آرد و نان نیز مطرح شده است، اما این خبر توسط مقامات مسئول تایید نشده است.

5e75109b 0e54 40b7 8f2f 94099699749d خبر خاکستری

استفاده از پتو در آرد و نان به حدود صفر رسیده است

بچمن هدادادیان در گفت و گو با مرصادنیوز گفت: بحث استفاده از پتو یا جوهر قند مربوط به چند سال پیش بود که میزان سبوس آرد و گندم زیاد بود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر سبوس آن کم است، افزود: در گذشته برخی شرکت های پخش آرد از پتوهایی استفاده می کردند که شناسایی و به دادگاه ارائه می شد.

کارشناس محیط زیست کرمانشاه گفت: دلیل استفاده از پتو شل کردن آرد بود که می خواستند با افزودن پتو هم آرد را تقویت کنند و هم نان سفیدتری تهیه کنند.

f6cb7d5a a845 4a6c 8651 b06fc864cbf6 خبر خاکستری

هدادیان گفت: در گذشته مردم فکر می کردند نان سفید مرغوب است اما ما در صدا و سیما اعلام کردیم که نان سفید مرغوب نیست اما کیفیت و ماندگاری آن پایین است.

وی افزود: در این چند سال استفاده از پتو به کمترین میزان ممکن رسیده است به طوری که در سال گذشته تنها چهار مورد و از ابتدای امسال دو مورد استفاده از پتو در نانوایی ها کشف شده است. “

هدادیان خاطرنشان کرد: بحث استفاده از پتو توسط یکی از فعالان رسانه ای در فضای مجازی منتشر شد که از من نیز سوال شد و گفتم مشکل ما در حال حاضر وجود سبوس زیاد در آرد است که منجر به این موضوع شده است. نان دارای خواص اصلی و ارزش غذایی است زیرا گلوتن و ویتامین D را از دست می دهد.

وی افزود: خوشبختانه در بررسی های انجام شده بحث استفاده از پتو در آرد و نان به حدود صفر رسیده است.

خدادادیان با بیان اینکه استفاده از پتو مشکل جدیدی نیست، خاطرنشان کرد: از جوهر قند یا پتو در صنعت رنگرزی استفاده می شود.

7fb470fa 6737 4bf7 8dc9 a745402df466 خبر خاکستری

بلنکیت در آرد و نان نانوایی های کرمانشاه استفاده نمی شود

مرتضی مرادی در گفت و گو با مرصادنیوز، جوهر قند یا پتو را خطرناک دانست و گفت: در آرد و نان نانوایی های کرمانشاه از پتو استفاده نمی شود.

وی افزود: آرد مصرفی با استفاده از پتو مشکلی ندارد، حتی اگر مرغوب نباشد، آرد را با افزودنی های مجاز فرآوری می کنند.

نایب رئیس اتحادیه نانوایان کرمانشاه گفت: بیش از دو سال است که در نانوایی های کرمانشاه استفاده پتویی مشاهده نشده است.

مرادی درباره مشکلات نانوایی ها نیز گفت: به دنبال افزایش قیمت نان هستیم چرا که نانوایی ها از افزایش قیمت تمام شده تولید نان خسته شده اند.

وی افزود: متأسفانه هزینه هایی مانند هزینه مواد اولیه و حق بیمه به صورت ماهانه و سالانه افزایش نمی یابد اما شاهد هستیم که به صورت روزانه در حال افزایش است.

مرادی خاطرنشان کرد: گوش شنوایی برای شنیدن مشکلات نانوایی ها وجود ندارد. حتی اواخر اردیبهشت ماه قیمت نان تحویل استاندار کرمانشاه شد اما هنوز قیمت جدید نان اعلام نشده است.

وی افزود: نانوایی ها به دلیل مشکلات موجود به سمت پایین و گران فروشی روی آورده اند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید