استفاده از کارت شناسایی برای سوخت الزامی است

استفاده از کارت شناسایی برای سوخت الزامی است

نمایندگان مجلس در مصوبه ای وزارت نفت را موظف کردند حداقل 90 درصد از خودروهای بنزینی و 95 درصد از خودروهای نفتی و گازی را تنها با کارت سوخت ویژه خودرو استفاده کند.

نمایندگان مجلس در جلسه علنی صبح امروز (سه شنبه) و در جریان رسیدگی به جزییات لایحه بودجه 1402 کل کشور، مواد الحاقی 2 و 3 تبصره 14 بند هزینه ها را به شرح زیر تصویب کردند.

پیوست 2- شرکت های تابعه وزارت نفت موظفند کلیه دریافتی های ارزی و ریالی را از محل منابع پیش بینی شده در قانون جهت هدایت یارانه های موضوع این قانون به حساب های ریالی و واحدهای ارزی وزارت دارایی به نشانی واریز نمایند. بانک مرکزی که توسط خزانه‌داری کل کشور افتتاح می‌شود، در اجرای اصل پنجاه و سه (۵۳) قانون اساسی، تحت عنوان تمرکز وجوه و منابع، قانون جهت‌گیری یارانه‌ها سپرده‌گذاری شود. وجوه مربوط به شهرداری ها، دهیاری ها، حق بیمه مشترکان گاز طبیعی و عوارض تحویل گاز از محل منابع اولیه وصول منابع مذکور توسط بانک مرکزی با هماهنگی خزانه داری کل کشور شناسایی، تقسیم و تفکیک می شود. قوانین و مقررات مربوط به قوه مجریه ذینفع به موجب بندهای (ب) و (د) ماده (28) الحاق بخشی از مواد به قسمتی از قانون احکام مالی دولت (2). توزیع و به حساب آنها واریز شود.

وزارت امور اقتصاد و دارایی و بانک مرکزی در اجرای تبصره ماده (40) قانون محاسبات عمومی به منظور هدایت یارانه های مندرج در این قانون کلیه دریافتی ها را از محل منابع قانون وصول خواهند کرد. نظارت بر شرکتهای مشمول دولت از محل اصلی وصول وجوه باید به حسابهای ریالی و ارزی خزانه داری کل کشور با مکانیزم شناسایی سپرده واریز شود.

وزير نفت و سازمان برنامه و بودجه مسئول اجرا و همكاري كامل با وزارت اقتصاد و دارايي و بانك مركزي در اجراي نظارت عملياتي و تامين كامل منابع اين بند براي تحقق درآمدها و اطمینان از هزینه های قانونی مورد انتظار

الحاقیه 3- به منظور بهبود سیستم توزیع بنزین و نفت و گاز در کشور و کاهش قاچاق سوخت، وزارت نفت از طریق شرکت تابعه ذیربط، متعهد می‌شود تا پایان 6 ماهه اول سال 1394 اقدام کند. 90 درصد خودروهای بنزینی و 95 درصد خودروهای دیزلی بیشترین سهم را در سال دارند. مشعل های گاز فقط باید از کارت سوخت خودرو استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید