استفاده مستمر از تمامی امکانات ارتش فارس برای کمک به مجروحان/جستجوی مفقودین


ساعت: 15:37
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۰۱
کد خبر: 1884960

سردار یداله بوعلی فرمانده سپاه فجر و استاندار فارس ساعات اولیه صبح امروز از شهرهای سیل زده بازدید و از این مناطق بازدید کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش شیرازه ، بعدازظهر جمعه 10 تیرماه حوالی ساعت 17 بعد از افزایش شدت بارندگی ها در شرق استان فارس به تدریج سطح رودخانه های فصلی در منطقه بالا رفت و در نهایت رودخانه رودبال. در مسیر امامزاده سلطان شهباز سرریز شد.

با توجه به تعطیلی روز جمعه و حضور انبوه خانواده ها یا گردشگران محلی در حاشیه رودخانه، افزایش ناگهانی سطح آب همه را غافلگیر کرد و متاسفانه سیل ناگهانی باعث جان باختن تعدادی از هموطنانم شد.


16c8789a 5a3f 4db8 ac34 ca7857117dbd خبر خاکستری

خبرنگار شیراز پس از اطلاع از این حادثه طی گفت و گوی تلفنی با مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس و برخی از مدیران امداد و نجات و فرمانده سپاه ناحیه از وقوع سیل در این شهر و چند شهر دیگر فارس اطلاعی دریافت کرد. استبان .

خلیل عبداللهی مدیرکل مدیریت بحران استان فارس در گفتگو با خبرنگار ما گفت: در پی بارش شدید باران و جاری شدن سیل در سه شهرستان شرق فارس تاکنون پنج نفر کشته و چند نفر مجروح شده اند.

عبداللهی تصریح کرد: امشب بارندگی های فصلی در شهرستان های نی ریز و اطراف سلطان شهباز استبان و داراب منجر به جاری شدن سیل شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس ادامه داد: متاسفانه این حادثه تاکنون 6 مصدوم و 9 مفقود در پی داشته است و با توجه به تعداد مفقودان احتمال تلفات بیشتر وجود دارد.

عبداللهی خاطرنشان کرد: همچنان با سیلاب مواجه هستیم اما آب در حال کاهش است و انتظار داریم تا ساعت 8 صبح فردا تمام شود.

وی افزود: این سیل از نی ریز به سمت استهبان جاری است و پنج نفر از گردشگران محل سیل کشته و تعدادی نیز مجروح شدند.

عبداللهی افزود: عده ای نیز دچار آبگرفتگی شدند و چند خودرو نیز در رودخانه گرفتار شدند و نیروهای امدادی برای کمک به آنها رسیدند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری فارس افزود: نیروهای امدادی همچنان برای بررسی جزئیات در محل حادثه حضور دارند و اطلاعات تکمیلی متعاقبا اعلام خواهد شد.


24da0003 e261 42a8 a305 883e86d917f7 خبر خاکستری

شمار قربانیان سیل استهبان فارس به 21 نفر رسید

برای دریافت آمار دقیق تر از تعداد کشته شدگان امروز 10 مرداد ماه به سراغ فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه استهبان رفتیم.

عبادالعامری در گفتگو با خبرنگار ما از افزایش تلفات سیل استبان خبر داد و گفت: تلفات سیل رودبال ایج به 21 نفر رسید.

وی در خصوص حضور نیروهای بسیجی برای امدادرسانی به حادثه دیدگان افزود: 50 نیروی بسیجی ساعتی پس از وقوع سیل در منطقه حضور داشتند و به همراه سایر امدادگران در حال جستجو و امدادرسانی هستند.

لازم به ذکر است، فرمانده سپاه فجر و سردار یداله بوعلی استاندار فارس نیز از ساعات اولیه صبح امروز در شهرهای سیل زده حضور یافتند و از این مناطق بازدید کردند.

حضور فعال تیم های بسیج در فرآیند جستجو و نجات

سردار یداله بوعلی فرمانده سپاه فجر فارس صبح امروز با حضور در مناطق سیل زده فارس ضمن بررسی آخرین وضعیت عملیات جستجو و نجات گفت: از روز گذشته و پس از وقوع ناگهانی سیل، تیم های بسیج جستجو و نجات. فعالانه با مردم و سایر نهادهای درگیر در روند جستجو و نجات کار کرده اند.

بوعلی با بیان اینکه بلافاصله پس از این حادثه اردویی با حضور سپاه و سایر نهادهای منطقه تشکیل شد، گفت: شب گذشته تیم های بسیج در چهار شهرستان استبان، نی ریز، داراب فعال شدند. و تیپ ارتش فسا سپاه فسا نیز با امکانات خود در مسیر 15 کیلومتری به عملیات جست و جو پیوست و از تمامی امکانات سپاه فارس برای امدادرسانی به مجروحان و روند جستجو استفاده شد.


bab5cdf1 cfaf 4a54 8c84 7bd86f4b7b6f خبر خاکستری

بر اساس آخرین آمار به دست آمده توسط بسیجیان، ارتش مردمی و نیروهای امدادی مستقر در منطقه، تاکنون 21 نفر از متوفیان ردیابی و شناسایی شده اند، اما به گفته خانواده ها حدود 8 نفر همچنان مفقود هستند و جست و جو در حال انجام است. همچنان ادامه دارد

دیدگاهتان را بنویسید