استقبال و همراهی با جشنواره هنرهای تجسمی فجر نشانه هوشیاری و هوشمندی سازندگان است.

ساعت: 13:35
تاریخ انتشار: 1401/10/14
کد خبر: 1921914

رئیس شورای سیاسی پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر گفت: استقبال و همراهی با جشنواره هنرهای تجسمی فجر نشانه هوشیاری و هوشمندی هنرمندان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عبدالرضا سهرابی مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روز گذشته از بخش های مختلف این دبیرخانه بازدید و در جلسه ارزیابی نقاشی شرکت کرد و با دبیر و داوران این حوزه به گفتگو پرداخت.

وی با تقدیر از زحمات برگزارکنندگان، مدیران و داوران پانزدهمین جشنواره گفت: دشمنان به دنبال هجوم به همه رویدادهای هنری به ویژه جشنواره فجر بودند که خوشبختانه هوشمندی و رفاقت شما هنرمندان محترم نشان از عمق دارد. وطن پرستی و ارزش آفرینی شما برای کشور و جمهوری اسلامی ایران مانع از این امر شد و بدخواهان را ناکام گذاشت. استقبال و همراهی با جشنواره هنرهای تجسمی فجر نشانه هوشیاری و هوشمندی سازندگان است.

رئیس شورای سیاستگذاری پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر ادامه داد: هجمه ها به جشنواره فجر یادآور سخنان امام خمینی (ره) است که فرمودند وقتی دشمن از شما تعریف می کند بدانید عملکرد شما نبوده است. خوب است و وقتی به شما حمله کرد، بدانید که کارتان را درست انجام داده اید. الان هم شرایط به همین منوال است و حمله دشمنان نشان می دهد که الحمدلله کار خود را به خوبی انجام داده اید. ارائه دبیرکل محترم جشنواره در مقابل فشارها و هجمه های موجود نیز بسیار دلگرم کننده و دلگرم کننده بود.

سهرابی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به دیدار اخیر مقام معظم رهبری با اعضای ستاد در سالگرد این شهید بزرگوار اشاره کرد و گفت: با توجه به شناخت عمیق و دقیق مقام معظم رهبری وی تاکید کرد: برای تثبیت جایگاه شهید والامقام سلیمانی باید از انواع هنرها و توانمندی های هنری استفاده کرد تا حضور مردم در آیین های بزرگداشت این شهید عزیز مستمر و ماندگار باشد. اگر از این منظر به موضوع نگاه کنیم، در می یابیم که وظیفه سنگینی بر دوش همه ماست. مرکز هنرهای تجسمی آموزش های لازم را برای استفاده حداکثری از نقاط قوت و تلاش خود برای تسهیل فعالیت هنرمندان در این عرصه دارد.

در بخشی دیگر از این نشست سید عباس میرهشمی دبیرکل پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر ضمن ارائه گزارشی از روند داوری و انتخاب آثار، سطح کیفی آثار ارسالی را مثبت ارزیابی و ابراز امیدواری کرد آثار برگزیده در بخش نمایشگاهی پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر به نمایش گذاشته می شود.

پریسا شاد قزوینی دبیر گروه نقاشی و محمد هزائی، محمدکاظم حسنوند و علی بحرینی داوران این حوزه هنری نیز به ارائه توصیه ها و نظرات خود در خصوص جشنواره هنرهای تجسمی فجر پرداختند.

پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر به دبیری سید عباس میرهشمی در بهمن ماه 1300 در تهران و سایر استان های کشور برگزار می شود.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر از این رویداد هنری می توانند به سایت جشنواره به نشانی www.fajrtajasomi.ir مراجعه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید