استقلال – فرهاد مجیدی; لذت زیبای حرص و آز!

استقلال - فرهاد مجیدی;  لذت زیبای حرص و آز!

هنوز دیر نشده است که سازمان ملل یا حتی سازمان نظام وظیفه در این زمینه بیانیه ای بدهد و تعدادی از اعضای تیم را به اردوگاه کار اجباری یا خدمت سربازی بفرستد. حتی برخی از فوتبالیست های سابق ایران که پس از دو دهه حضور در سطح اول هنوز نمی دانند چپ دست هستند یا راست دست و بالا، پتانسیل ادعاهای فوتبالی خود را درک نکرده اند، وارد این مشکل شده اند.

در کنار همه شوخی ها، باید از خود بپرسیم فوتبال زیبا یعنی چه؟ یعنی نمک و امثال آنها، درسته؟ یعنی نمک و امثال آنها، درسته؟ منظورت گواردیولا است؟ یعنی باشگاه خبرنگاران لیورپول؟ یعنی نمک و امثال آنها، درسته؟ تعداد بسیار کمی از منتقدان استقلال با این اصطلاح آشنا هستند و برای اکثر منتقدان هنوز باید در مورد رسیورهای زانویی و دولوله در رسیورهای سیاه و سفید صحبت کنند، مانند گزارش یک کشتی گیر تا بفهمند کیست.

فرهاد مجیدی در این فصل تیمش را به صدر جدول رساند و حالا در پایان هفته نوزدهم بدون باخت و با برتری 5 امتیازی نسبت به تیم دوم، جایگاه خود را در صدر جدول قطعی کرد. داستان انتقاد و شکست در بازی یک انگیزه زیبا. .

هواداران استقلال معتقدند که اگر استقلال همین بازی را پیش نمی‌برد، قطعا سیاوش یزدانی و محمدحسین مرادمند هم بودند!

دستورالعمل ویژه ای برای مجیدی و کادر فنی اش تعریف شده است: استقلال باید موقعیت ایجاد کند، گل بزند، به حریف موقعیت ندهد و گل نخورد و دقیقا همین اتفاق می افتد. هر یک از این 4 پیشنهاد با یک مثال در پاراگراف بعدی ثابت می شود تا مثل منتقدان منتقدی نباشیم که فقط حرف می زنند و هیچ تاییدی بر حرفه خود ندارند.

در 6 هفته اخیر لیگ برتر هیچ تیمی به اندازه استقلال گل نزده است و این بدان معناست که استقلال در این فصل بهتر، بالاتر و بهتر از هر تیم دیگری موقعیت دارد.

استقلالی ها در 10 بازی از 11 بازی اخیر خود 10 برد داشته اند و در آن دوره با 3 گل (نفت، مس، پیکان) و یک گل پیروز شده اند و همچنین در 12 بازی اخیر فقط مقابل پرسپولیس موفق به گلزنی نشده است. (اگر داور شجاعتش را جمع می کرد این طلسم شکسته می شد! و برای ژست پنالتی اعلام می کرد)

بنابراین گلزنی مشکلی ندارد. استقلال به رقبای خود فرصت نداد که اگر غیر از این بود امیدها به گل های تراکتورسازی و فجر مقابل آبی ها تنها 5 درصد نبود و حداقل در آن 180 دقیقه ضربه ای در چارچوب حسینی زده می شد.

به همین دلیل شاگردان مجیدی موقعیت آفرینی برای حریف را سخت می کنند. خوردن تنها 6 گل در 19 بازی و به ثمر رساندن 14 بازی بدون گل خوردن نیز نشان می دهد که رقبا در حال حاضر برای رسیدن به دروازه استقلال دست و پنجه نرم می کنند. این آماری است که در پایان هفته شانزدهم جامعه آماری در یکی از سایت های معتبر آمار منتشر می شود که بر اساس آن استقلال تیم دوم لیگ تیراندازی، تیم سوم لیگ از نظر امید و … تیم دوم فصل از نظر سرعت شوتزنی گل و تیم اول فصل در امتیازات، امید به گل، نبرد هوایی موفق، ناکامی رقبا در گلزنی، کلینشیت، گل های زده، گل های خورده، بیشترین برد و … کمترین ضرر؛ به نظر نمی رسد با تجدید نظر در همان بند نیازی به توضیح بیشتر باشد.

ماجرای استقلال برای خوب بازی نکردن نیست. تاریخ استقلال جایگاه فعلی آن است. ماجرا از این قرار است که تیم مجیدی برخلاف انتظار حرکت می کند. این استقلالی که مرادمند، یزدانی و گفوری مقابل فجر نداشتند و از 11 بازیکن اصلی آن 8 بازیکن تازه وارد بودند (به استثنای دانشگر، حسینی و مهدی پور، سایر بازیکنان کلیدی بازی با فجر به لیگ 21 راه یافتند. خط قرمز پررنگ پیش بینی ها، او مورد حمله قرار گرفته است.

استقلالی ها مجبور نبودند با فرهاد مجیدی به سلامت از پیچ و خم خارج شوند و حالا که او بهترین تیم تاریخ لیگ برتر از نظر بدون باخت در ابتدای فصل است و هست، پس کارشناسان باید تمام تلاش خود را به کار گیرند! شما باید بچرخید تا سرعت و عظمت خود را کاهش دهید.

جعفر سلمانی با این استقلال نباید گل می زد اما شماره 17 4 گل به ثمر رساند که 3 گل آن 3 امتیاز هواداران سپاهان و فجر بود. در این تیم یامگای که در طول دوران حرفه ای خود 2 گل به ثمر رساند، 8 بار دروازه حریفان را باز کرد که هیچکس انتظارش را نداشت.

شاید بتوان نامی مانند سمفونی های معروف را برای این استقلال انتخاب کرد. “لذت زیبای حرص” چطور؟

دیدگاهتان را بنویسید