با اینکه طرفدار پرسپولیس هستم اما از شادی هواداران استقلال در دربی لذت می برم

با اینکه طرفدار پرسپولیس هستم اما از شادی هواداران استقلال در دربی لذت می برم

احسان قایم مقامی استاد بزرگ شطرنج ایران در خصوص کیفیت لیگ بیست و یکم گفت: باید از چند جهت به این موضوع نگاه کنیم. سطح قهرمانی ما امسال نسبت به سال های قبل از نظر فنی پایین تر بود چون برخی از تیم های شهرستانی که امسال لیگ را گرم کردند حال و هوای خوبی نداشتند و اتفاقات خوبی برای آنها نیفتاد ناامیدی برای هواداران. اما وقتی از آن طرف نگاه می کنیم، دو تیم پرطرفدار کشورمان در بالای جدول تاکنون توانسته اند رکورد خود را بشکنند و این یعنی روی آوردن به سیستم مرکزی.

وی ادامه داد: استقلال دره در چند سال اخیر خیلی خوب بازی کرده است اما هرگز نتوانسته در آن سطح ظاهر شود. پرسپولیس در سال های اخیر از نظر سیستم اداری و فنی، عملکرد زمینی و حاشیه سازی بهترین تیم ایران بوده است و همین حاشیه سازی باعث شده پرسپولیس همیشه موفق باشد. در حال حاضر هر دو تیم بدون حاشیه به کار خود ادامه می دهند و استقلال در شرایط بسیار خوبی قرار دارد. البته من پرسپولیسی هستم و دوست دارم پرسپولیس در دربی برنده شود اما فکر می کنم استقلال تیم خیلی خوبی ارائه کرد و بازی خیلی سختی است. امیدوارم بازی با تساوی به پایان نرسد. برد پرسپولیس در این دیدار می تواند لیگ را جذاب تر کند اما من یکی از افرادی هستم که تیم دومش استقلال است چون مردم از موفقیت این تیم خوشحال هستند و از این بابت ناراحت هستند و فکر می کنم پرسپولیس و استقلال خوب همیشه شما هستند. راه را برای یک جامعه هموار خواهد کرد خوب، ورزش خوب و فوتبال خوب.

قائم مقامی در خصوص عملکرد استقلال در دیدار مقابل صنعت نفت آبادان گفت: استقلال عالی بازی کرد. هفته گذشته هم بازی آنها را آنالیز کردم و خیلی خوب بازی کردند. فکر می‌کنم اگر تک‌نفره‌های هفته گذشته را ملاک قرار دهیم، استقلال با آمادگی بهتری در زمین حاضر می‌شود، اما یادتان باشد که پرسپولیس با آرنج خوب کار کرد و بدون مصدومیت و بدون محرومیت توانست به دربی برسد و اینها سوالاتی است که شما دارید. آقای مجیدی هم خیلی خوب کار می کند و تیم را خیلی خوب هدایت می کند و استقلال هم خیلی خوب پیش می رود. در سال های اخیر همیشه از آقای گل محمدی صحبت کرده ام. آنها فوق العاده منحصر به فرد بودند و همیشه از کنار گذاشتن دوری می کردند که شاید الگوی مطلوبی برای سایر مربیان جوان کشور باشد.

وی در پاسخ به این سوال که چه کسی برنده پرسپولیس در این بازی خواهد بود، گفت: پرسپولیس تجربه و بازی خوبی دارد. ظاهرا مهندسان پرسپولیس در این بازی مهدی ترابی و امید عالیشاه هستند. فکر می کنم امید آلیشیا انگیزه زیادی برای این بازی دارد. از نظر زمان و انگیزه ورزشی، بازیکنی که پس از مصدومیت بهبود می یابد، شانس بیشتری برای تصویرسازی ذهنی دارد. به نظر من امید عالیشاه و مهدی ترابی می توانند برای پرسپولیس بسیار تعیین کننده باشند.

وی همچنین به استقلال گفت: قطعا بازیکنان خوب مهدی پور، حسین زاده و یمگا هستند و این سه بازیکن می توانند بازیکنان موثری باشند.

قائم مقامی در خصوص پیش بینی نتیجه دربی گفت: چیزی که دوست دارم این اتفاق بیفتد برد 3-2 پرسپولیس به یاد 2-3 قبلی است. دوست دارم 2-3 بشه ولی بازی جالبیه. واقعا از برد استقلال ناراحت نیستم چون استقلال هم امسال خیلی خوب بازی کرد و وقتی تیم محبوبم برنده نمی شود همیشه از خوشحالی هواداران استقلال خوشحال می شوم.

وی در پاسخ به این سوال که کدام بازی خاطره انگیزترین دربی برای او بوده است، گفت: دربی 3-2 ایمون زاید. برای این مسابقه باید به ورزشگاه می رفتم اما نشد. آن روز صبح با آقای آقازمنی در شبکه سه صحبت کردم و گفتم بازی 3 بر 2 می شود و پرسپولیس 2 بر صفر عقب می ماند. شرایط خیلی خوبی نداشتم و پرسپولیس ده شد. پرسپولیس گل اول را زد، حس عجیبی در ذهنم به من می گفت که پرسپولیس برگشته است. پست خوب و کار خوب همراه با گل اول حالم را خوب کرد. بلند شدم، به کل بازی نگاه کردم و احساس کردم دارم در زمین با بازیکنان بازی می کنم.

وی در پایان گفت: همه این اتفاقات زمانی رخ می دهد که حال مردم خوب باشد. در کشورهای خارجی وقتی به استادیوم ورزشی می روم، مردم در عرض چند ساعت بهبود می یابند و وقتی تمام می شود، می بینیم که آقا پرونده را برای همان استادیوم رها کرده و با احترام با حریف دست می دهد. آنها حتی بلند می شوند و تیم بازنده را تشویق می کنند. هدف از تمرین این است؛ اینکه افراد در طول روز کار خود را بهتر انجام دهند و کمتر مریض باشند و کمتر احساساتی شوند، به یکدیگر کمک کنند و زیبایی را با هم جشن بگیرند. وقتی برنده نمی شوم، ایستادن و تشویق حریفم عالی است. همچنین حق دیده شدن دارد و توجه و انسانیت را دوست دارد. معنای واقعی ورزش واقعاً اینجاست و امیدوارم این اتفاق بیفتد.

دیدگاهتان را بنویسید