من احساس غرور می کنم که برای شادی مردم کشورم بازی می کنم / کمی پیر هستم اما 100% هیجان زده هستم!


ساعت: 21:55
تاریخ انتشار: 22.04.1401
کد خبر: 1883022

سایت فدراسیون جهانی بسکتبال از رکورد اسطوره ایرانی در آسیا استقبال کرد.

سایت فدراسیون جهانی بسکتبال پس از رکوردشکنی به تمجید از حامد حدادی پرداخت و با ستاره دنیای بسکتبال ایران صحبت کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ حامد حدادی اسطوره بسکتبال ایران پس از پیروزی امروز تیم ملی کشورمان مقابل سوریه با نتیجه 80 بر 67 در این تورنمنت معتبر به رکورد ویژه ای دست یافت.

او که هشتمین حضور خود را در این رقابت‌های قدیمی تجربه می‌کند، امروز موفق شد ۱۱ امتیاز برای تیم ملی بسکتبال ایران کسب کند و به رکورد ۸۰۰+ امتیاز در تاریخ رقابت‌های جام ملت‌های آسیا برسد تا اتفاقی خیره‌کننده رخ دهد.

این موضوع در سایت فدراسیون جهانی بسکتبال نیز مورد توجه قرار گرفت. فیبا در این باره نوشت: وقتی با حدادی صحبت می کردیم خودش هم باور نمی کرد هشتمین حضورش در جام ملت های آسیا را تجربه می کند. سفری طولانی که از تورنمنت 2005 قطر آغاز شد، حدادی در آن 8 دوره 3 قهرمانی با ایران به دست آورد.

سایت فدراسیون جهانی همچنین نوشت: آنها تنها تیمی بودند که در دو دوره متوالی (2007 و 2009) از سال 1999 تا 2005 به عنوان قهرمانی دست یافتند. تعداد قهرمانی ایران در سال 2017 می توانست به 4 برسد، اما با شکست 56-56 به این عنوان ناکام ماند. 79 مقابل استرالیا. استرالیا در آن سال برای اولین بار وارد قاره آسیا شد.

مرکز باتجربه 37 ساله تیم ملی بسکتبال ایران در گفت و گو با فیبا گفت: فصل هشتم من است؟ من واقعا نمی دانستم. من احساس غرور می کنم که برای کشورم بازی می کنم. هر وقت کشورم مرا بخواهد می آیم تا برای مردمم در خانه بازی کنم و فقط می خواهم آنها را خوشحال کنم.

وی در ادامه گفت: تیم های زیادی در این مسابقات تغییر کرده اند. بسیاری از تیم ها با لیست قوی ترین خود می آیند و می خواهند نتایج خوبی بگیرند، فکر می کنم ما حتی در گروه خود کار سختی داریم.

حدادی درباره بازی در تیم ملی گفت: من همیشه بازی کردن را دوست دارم و برای هر تورنمنتی هیجان زده هستم. تمام تلاشم را می کنم تا در هر مسابقه بجنگم و با قدرت 100 درصد وارد زمین شوم. سعی می کنم هم تیمی هایم را جلو ببرم تا بتوانند بهتر دفاع کنند و حمله کنند. من کمی پیر می شوم و نیاز دارم که بازیکنان جوان تر مرا به جلو هل دهند و به من کمک کنند. البته در بازی امروز خیلی به من کمک کردند.

به هر حال اسطوره بسکتبال ایران گفت: بچه های کوچک با دیدن بازی های زیاد و شرکت در بازی های خوب و بزرگ یاد می گیرند. به نظرم حضور بازیکنان جوان در چنین تورنمنتی خوب است. شخصاً نمی دانم برای جام ملت های بعدی هستم یا نه، اما هر بار که برای کشورم بازی می کنم احساس غرور می کنم و باید ببینیم چه می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید