لزوم رعایت اخلاق و مسائل دینی توسط راهنمایان تور / گردشگری نباید لذت و گناه تعریف شود.


ساعت: 16:07
تاریخ انتشار: 1400/12/24
کد خبر: 1815778

نماینده ولی فقیه در استان یزد با تاکید بر لزوم رعایت اخلاق و مسائل دینی توسط راهنمایان تور، گفت: گردشگری نباید به عنوان یک لذت و گناه تعریف شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، آیت الله محمدرضا ناصری یزدی صبح امروز در دیدار با راهنمایان تور یزد با بیان اینکه هر اقدامی هدف و انگیزه ای دارد و برای رسیدن به نتیجه دنبال می شود، گفت: برخی حرکت ها صرفا انگیزه مادی است. دسترسی به پول و مادیات

وی با بیان اینکه خداوند نیز هدف بسیار والایی از خلقت انسان دارد و آن رسیدن به قرب الهی و معنویت انسان است، افزود: دنبال می کنند که مصادیق این اعمال بسیار است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: بحمدالله در حال حاضر کارهایی با اهداف صرفاً مالی و مادی نداریم که بخشی از اهداف توسعه اقتصادی و مادی باشد. شاهد در فعالیت ها نیز شاهد فعالیت هایی برای توسعه فرهنگی و شروع کار مردم و خدمت به جامعه هستیم.

ناصری یزدی افزود: خداوند متعال تمام آسمان ها، زمین، دریاها و هر آنچه را که آفریده است را برای رسیدن انسان به هدف خلقت هدایت کرده است و اگر به این بزرگان توجه لازم داشته باشیم قطعاً خداشناسی ما تکامل پیدا می کند.

امام جمعه یزد گفت: از ما می خواهم در گردشگری خود از دستگاه ها و فناوری های روز استفاده کنیم تا عظمتی را که خداوند در آفرینش آسمان ها و بهشتیان داشته است، هر چه بیشتر به مردم معرفی کنیم و از این طریق علم و دانش را توسعه دهیم. خدا در میان انسانها “

وی با طرح این سوال که منطقی نیست که کل این خلقت فقط برای مدت کوتاهی از زندگی دنیوی بشر خلق شود، تصریح کرد: امروز دنیای غرب فقط از نظر مادی و بدین ترتیب با ظلم و چپاول گسترده زندگی را هدف قرار داده است. نقاط ضعف، آنها سعی می کنند هر روز قوی تر شوند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان یزد گفت: این در حالی است که هدف اصلی خداوند از خلقت انسان بسیار بزرگ است و باید تلاش کنیم جامعه را به سمت این هدف و نتیجه هدایت کنیم.

ناصر یزدی با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم بهترین دستورات را برای زندگی با عزت و آبرومندی به مردم داده است، گفت: اگر انسان در این تدبیر حرکت کند رشد می کند و دیگران را با خود به کمال می رساند.

امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه هر یک از ما در هر کاری وظیفه داریم باید تلاش کنیم هدف زندگی را فراموش نکنیم، خاطرنشان کرد: متاسفانه امروز دنیای غرب و بسیاری از کشورها هدف زندگی را فراموش کرده اند و فقط مادی گرایی، قدرت و هدف خود را مشخص کرده اند. و راه و رسم زندگی خود را به جای شرافتمندانه، خوشایند تعریف کرده اند.

رئیس شورای مرکزی حوزه علمیه استان یزد ادامه داد: یکی از عرصه هایی که باید به هدف زندگی انسان توجه شود گردشگری است که خداوند متعال به آن دستور داده است.

گفت: خداوند در قرآن کریم می فرماید: «قل فی الارض» راه بروید. البته خداوند متعال در رابطه با این دستور چند نکته را مورد تأکید قرار می دهد و به انسان می گوید که در زمین قدم بگذار تا عقل و اندیشه تو رشد کند و از حرکت گذشتگان و تلاش آنها درس بگیری.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان یزد با بیان اینکه مردم باید علم، اندیشه، دانش، علم و خداشناسی را از گردشگری بیاموزند، بیان کرد: نباید گردشگری را لذت و گناه تعریف کنیم.

امام جمعه یزد با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده برای دیدار با مسافران نوروزی به یزد گفت: باید برنامه های فرهنگی و مذهبی برای مسافران نوروزی داشته باشیم و با برنامه ریزی صحیح می توان از این ظرفیت هم از نظر مادی و هم از نظر معنوی استفاده کرد. .” اینجا.

ناصری یزدی بر لزوم رعایت اخلاق و مسائل دینی توسط راهنمایان گردشگری تاکید کرد و گفت: اگر راهنمایان گردشگری و کارکنان و نیروهای اماکن گردشگری اخلاق درستی در کنار حجاب داشته باشند، برای مسافران عزت و احترام قائل شده اند.

انتهای پیام/ خ

دیدگاهتان را بنویسید