استقلال نمی‌خواهد به عدد 6 برسد.

تیم فوتبال پیکان تهران از ساعت 16 امروز پنجشنبه در ورزشگاه آزادی میزبان استقلال تهران است. فرهاد مجیدی سرمربی استقلال تهران که بعد از تساوی صفر این تیم در دربی 97 مقابل پرسپولیس، داور بنیادی فر را مقصر دانست، چاره ای جز حذف شاگردان محتبی حسینی از یک تساوی دیگر ندارد.

ناتوانی استقلال در کسب سه امتیاز مقابل پیکان توسط سرمربی این تیم در نشست خبری پیش از بازی تایید شد.

آبی های صوفیه پس از 5 تساوی متوالی دوست ندارند از بالای جدول فاصله بگیرند. استقلالی که لیگ را خیلی خوب شروع کرده بود، سه امتیاز آخرش را در هشتم آبان مقابل تراکتورسازی در هفته سوم کسب کرد و بعد طعم آن را حس نکرد.

نتایج 8 هفته ابتدایی آبی ها آنها را از صدر جدول جدا کرد تا با 14 امتیاز به تدریج در رده ششم قرار گیرند. آنها نمی خواهند ششمین تساوی یا شکست متوالی را تجربه کنند و تنها به سه امتیاز فکر می کنند.

استقلال در صورت کسب سه امتیاز ممکن است دوباره در جمع مدعیان جام ظاهر شود. نتیجه ای که فشار را از فرهاد مجیدی دور می کند و او را در تنگنای ناکامی با آبی ها و تیمی که تابستان بسته بود قرار نمی دهد.

از سوی دیگر، معتبی حسینی با کسب 12 امتیاز از 8 بازی با پیکان، تیمی با ستاره های کمتر از استقلال در لیگ برتر بیست و یکم به میدان رفت. البته انگیزه دادن به بازیکنان این تیم می تواند چالش بزرگی برای استقلال تهران در ورزشگاه دستگردی باشد.

سپاهان اصفهان در دیدار مقابل استقلال و پیکان میزبان صنعت نفت آبادان است. شاگردان محرم نویدکیا که هفته گذشته شکست سنگین 4 بر 2 از گل گهر سیرجان را متحمل شدند، به سه امتیاز این دیدار نیاز دارند.

زردپوشان اصفهانی با وجود شکست مقابل گل گهر سیرجان، 16 امتیاز از 8 بازی قبلی خود را به دست آورده اند، اما برای اینکه باز هم نشان دهند عزمی جز قهرمانی در پایان این فصل ندارند، امروز اصفهان سه امتیازی شده است.

پرسپولیس نیز پس از تساوی مقابل استقلال تهران میزبان است. قرمزها که چهارمین بازی متوالی خود در لیگ برتر را در ورزشگاه آزادی برگزار می کنند، از ابتدای فصل روند خوبی پیدا کرده اند. یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس که به نظر می رسد به ترکیب مورد نظر نزدیک است، باید تیم کم تجربه رضا عنایتی را شکست دهد تا رقبای سنتی خود مانند استقلال و سپاهان را پشت سر بگذارد.

هواداری که اولین تجربه حضورش در لیگ برتر را دارد با 5 امتیاز در رده هفدهم جدول قرار دارد. جدال بازیکنان با انگیزه و تفکرات تکنیکی عنایتی با ستاره های پرسپولیس می تواند این دیدار را جذاب کند. بازیکنان هوادار در هفته های اخیر اگرچه به نتایج مطلوبی دست پیدا نکردند، اما بازی بی باکانه ای را به نمایش گذاشتند و برای کسب سه امتیاز مقابل هر تیم به میدان رفتند.

دیدارهای باقی مانده از هفته نهم لیگ برتر فردا جمعه برگزار می شود که مهم ترین آن گل گهر سیرجان میهمان پدیده مشهد است تا شاگردان امیرگله نویی برای تداوم برتری خود برای کسب سه امتیاز مهم تلاش کنند. .

برنامه دیدارهای هفته نهم لیگ برتر به شرح زیر است:

پنجشنبه 18 خطر 1400

* پیکان تهران – استقلال; ساعت 16:00
* سپاهان اصفهان – صنعت نفت آبادان; ساعت 16:00
* پرسپولیس – هوادار; 18 ساعت

جمعه 19 خطر 1400

* نفت مسجد سلیمان – ذوب آهن اصفهان; 15 ساعت
* پدیده مشهد – گل گهر سیرجان; 15 ساعت
* مس رفسنجان – تراکتور; 15 ساعت
* آلومینیوم اراک – فجر سپاسی شیراز; 15 ساعت
* فولاد خوزستان – نساجی مازندران ساعت 18.

دیدگاهتان را بنویسید