این استقلال دوم نمی شود چه برسد به قهرمان

این استقلال دوم نمی شود چه برسد به قهرمان

سعید ماراژ چیان بازیکن قدیمی استقلال درباره برد استقلال مقابل گل گهر سیرجان گفت: حیف که مدافع عنوان قهرمانی برنامه دومی برای گلزنی به گل گهر سیرجان نداشت و در نهایت دیر یاد شوت انداخت.

وی افزود: از دقیقه اول بازی تا قبل از گل شاهد بودیم که بازیکنان استقلال می خواستند توپ ها را از جناحین به سمت دروازه تیم گهر سیرجان بفرستند تا گلزنی کنند در حالی که تمام توپ ها توسط مدافعان ارسال می شد و دروازه بان حریف مسدود شد.

بازیکن سال های دور استقلال خاطرنشان کرد: متأسفانه هرکسی که دو روز فوتبال بازی کرده باشد متوجه می شود برای رسیدن به محوطه جریمه و دروازه تیم گل گهر باید از عمق خط دفاعی این تیم حرکت کنیم. اما استقلالی ها 90 دقیقه روی توپ های خود اصرار داشتند. ارسال از جناحین. در این دیدار شاید استقلالی ها در یک بازی بیشترین کرنرها را زده باشند اما متاسفانه هیچ کدام از آن شوت ها به سمت او نرفت اما او همچنان اصرار داشت که در عرض یک بازی عبور کند.

مراغه چیان با اشاره به تعویض های انجام شده در نیمه دوم گفت: همیشه معتقد بودم امیرعلی صادقی یکی از بهترین بازیکنان استقلال است که به قدرت هجومی تیم کمک می کند اما نمی دانم چرا به او بازی نمی دهند. اما در این بازی دیدیم که چگونه با حضور جوان و جوان انرژی و انگیزه جوانی به استقلال تزریق شد. لحظه دیگر این بود که مشخص شد استقلالی ها بالاخره در پایان بازی فهمیدند که باید با شوت و شکست از عمق به دروازه حریف برسد. اگر در نیمه اول انجام می شد، شاید استقلال بدون این همه جنجال برنده می شد.

وی افزود: در نهایت استقلالی ها از روی ضربه رضا میرزایی به گل رسیدند در حالی که بارها در طول مسابقه موقعیت های مشابهی از بیرون محوطه جریمه به دست آمد اما هیچ یک از بازیکنان جرات شوت نداشتند و تقریبا همه استقلالی ها این اتفاق را تماشا کردند. بازی حریص بود برای تکرار پاس های بی نتیجه. گل دوم نیز با همان سبک نفوذ از عمق به ثمر رسید و داور یک پنالتی اعلام کرد.

پیشکسوت استقلال درباره شرایط کلی این دیدار ادامه داد: در مجموع شاهد یک بازی کسل کننده و کسل کننده بودیم. شاید بهترین دقایق این دیدار بعد از گل تساوی استقلال بود وگرنه قبل از آن شاهد فوتبالی خواب آلود و بی احساس بودیم که امری طبیعی بود. شاگردان گهر وقتی گل خود را به ثمر رساندند سعی کردند دفاع منطقی داشته باشند و استقلال راهی برای گلزنی نداشت و دقایق بازی یکی پس از دیگری رقم خورد.

مراغه چیان یادآور شد: با این مدل بازی استقلال نه قهرمان می شود و نه نایب قهرمان. متاسفانه شرایط فوتبال در تیم استقلال به گونه ای بود که می توانستند به تیم گل گهر فشار بیاورند اما تاثیری نداشت. استقلال حمله کرد، توپ را ربود اما نتوانست روی دروازه حریف فشار بیاورد.

کارشناس فوتبال بومی ما خاطرنشان کرد: شاید بهتر باشد استقلال به آسیا نرود. چون با این نوع بازی مقابل تیم های آسیایی نمی توان به صعود از مرحله گروهی امیدوار بود چه برسد به قهرمانی آسیا و گرفتن ستاره سوم!

وی افزود: البته من تعجب می کنم که با این همه بازیکن استقلال بدون تاکتیک کار می کند! در بازی های قبلی شرایط بهتری را شاهد بودیم اما به نظر می رسد استقلال مقابل تیم های بالای جدول بسیار ضعیف بازی می کند. به جرات می توان گفت این یکی از ضعیف ترین دیدارهای استقلال بود.

دیدگاهتان را بنویسید