استکبار نمی خواهد پیشرفت علمی ایران به گوش هیچکس برسد

وی ادامه داد: حرکت عملی که با رهبر معظم انقلاب آغاز شد امروز به نقطه ارزشمندی رسیده است.

وحیدی افزود: چه کسی باور می کرد که امروز شاهد دستاوردهایی باشیم که دنیا ناچار به دستیابی به آن هستند.

وی خاطرنشان کرد: در روزهای اخیر دستاوردهای متعددی در کشور پخش شد که یکی از آنها تلسکوپ بود که برای غربی ها تعجب آور بود که چگونه ایران با این همه تحریم توانست در حوزه اکتشاف چنین قدم هایی بردارد.

و ادامه داد: علیرغم وجود بزرگترین تحریم ها در کشور، جریان علمی همچنان ادامه دارد.

وحیدی گفت: این روزها خبر دیگری از صنایع دفاع شنیدید، خبری مبنی بر اصابت پدافند هوایی به هدف هوایی در فاصله 300 کیلومتری.

وی تاکید کرد: اگر بخواهم به صراحت بگویم در حوزه تلسکوپ سه کشور دنیا چنین دستاوردهایی دارند که حاصل تلاش جوانان و دانشمندان ماست.

وی با اشاره به بازدیدهایی که از نمایشگاه ها و شرکت های دانش بنیان داشت، بیان کرد: هر نمایشگاهی می رفتم و از شرکت های دانش بنیان حرف های جدیدی می شنیدم، جوانان ما با پافشاری بر ایده های خود دستاوردهای ارزنده ای داشته اند.

وزیر کشور با تاکید بر تجاری سازی و فروش ادامه داد: ما در تجاری سازی و فروش مشکل داریم اما کار کاملاً موفق و قابل دفاعی برای آوردن ایده به یک محصول داریم.

وی با ابراز خرسندی از وضعیت علم و دانش گفت: ایران امروز ما چنین است، غافل و پرتلاش، با بسیج تمام ظرفیت علمی خود، امروز به طور مرتب به کاوش در عرصه های جدید می پردازد.

وی به یکی دیگر از فناوری های جدید کشورمان اشاره کرد و گفت: پرینتر سه بعدی یکی دیگر از فناوری هایی است که توسط شرکت های دانش بنیان در ایران به دنیا پیشنهاد شده و به دست آمده است، اینترنت اشیا و بلاک چین از دیگر فرصت های جوانان ماست.

وحیدی افزود: هوش مصنوعی در آینده متصور است و در این حوزه است که اساتید ما در این حوزه کار می کنند و جلو می روند.

وی افزود: جوانان عزیز ما موفق به کسب فناوری آبیاری زیرزمینی شده اند که کمتر از ده کشور دنیا به این امر دست یافته اند. این فناوری می تواند در زمینه بهره وری و افزایش محصول بسیار مهم باشد.

وحیدی تاکید کرد: این گونه حوادث در کشور به قدری زیاد است که برای رصد آن نیاز به مراکز ویژه ای است.

وی ادامه داد: تنوع دستاوردهای علمی زیاد است و این چیزی است که دنیا از ایران نمی خواهد.

وحیدی گفت: کشورهای دشمن نمی‌خواهند شاهد چنین تحولات دردناکی باشند، با همه ناامیدی‌هایی که تزریق می‌کنند، امروز جوانان ما سرافرازتر از همیشه در عرصه‌های علمی می‌درخشند که جبهه اصلی مبارزه ماست و این هشدار وحشتناک به دشمن.»

وی ادامه داد: زمانی که ماهواره های ایرانی به فضا پرتاب می شوند عصبانی می شوند و می توانی عصبانیت آنها را بشنوی.

وزیر کشور درباره کینه توزی غرب از رهبر معظم انقلاب گفت: چرا اینقدر از رهبر عزیز کینه توز دارند؟ زیرا رهبری دارند که خواستار عدالت و آزادی و توسعه کشور هستند و حضور نازنین را مانع برنامه های خود می دانند.

وی ادامه داد: دشمن ما در شرایط سخت و رو به زوال قرار دارد. یکی از اصلی ترین نقاط مخالفت با دشمن همین تظاهرات علمی و رشد علم است که یکی از زمینه های جهاد علمی است که انشالله همه موفق خواهند بود. جمع آوری

وی خاطرنشان کرد: پرچم علم، دانش و فناوری نباید حتی یک لحظه متوقف شود، سرعت این حرکت باید به حداکثر برسد، این کشور ما را از شر بسیاری از بدخواهان مصون خواهد داشت.

وی با بیان اینکه دنیای استکبار نمی خواهد این تحولات به گوش هیچکس برسد، گفت: در گام دوم انقلاب که یکی از محورهای اصلی این مطالعه است، باید به جلو حرکت کنیم و جوانان خود را به عنوان مداحان بدانیم. دشمن پشت سر رهبری فرزانه انقلاب که پرچمدار علم است بایستید و علم را افزایش داده و با شدت پیش خواهند رفت.

وحیدی در پایان با اشاره به نمایشگاه رنوتکس تبریز گفت: تبریز با تمام ظرفیت علمی و حضورش در این نمایشگاه نشان می دهد که فعالیت های خوبی در این زمینه انجام شده است.

دیدگاهتان را بنویسید